Kat met verlamde achterhand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Kat met verlamde achterhand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:52

Hoi..
Onze kat lag vanochten ineens met een verlamd achterhand in de keuken.. Toen mijn moeder vanmorge beneden kwam was alles nog goed, maar ik kom om 10 uur naar beneden, en me vader roept inenes je moet nu de DA bellen, Vanilla kan niet meer lopen ik natuurlijk geschrokken de DA gebelt. Ze mocht meteen komen, ze had geen gevoel meer in 1 van der achterpootjes Ze hebbe er in geknepen en gedaan.. ze reageerde totaal niet.
Ze vermoeden dat het een hernia is, of een bult op haar rug die een zenuw beklemt ofzo, Ze heeft een injectie gehad wat de bult weg moet doen gaan, en ze moet woensdag weer terug om te kijken of dat geholpen heeft.. Heeft het niet geholpen.. is het einde verhaal Huilen Verdrietig
Mijn arme lieve Vanilla..

Manonx

Re: Kat met verlamde achterhand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:54

wat erg Boos!
sterkte ermee!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:01

Wat erg! Ik heb twee weken geleden hetzelfde gehad met mijn hondje (teckel), bij hem was het dus een hernia. Hij is geopereerd en nadat hij een week in de kliniek is geweest, is hij nou thuis!Weet eigenlijk niet of opereren bij katten ook mogelijk is....... In ieder geval heel veel sterkte!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:04

hey jasses.. wat erg!
hoop dat ze opknapt van die injectie..
sterkte Ach gut

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:09

Hoe is het nu met vanilla? klote manier om zo je nieuwe jaar in te gaan.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 20:34

Mja, Ze is nogsteeds niet opgestaan, Dr pootje is helemaal koud enzo, MAar gelukkig heeft ze geen pijn.. Ik wet ook niet of ze bij katten opereren denk het ook niet, ze is ook al 11 jaar Margoed, Even afwachten wat er komende dagen gebeurt, en wat de DA woensdag zegt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:41

Uiteraard is opereren bij katten ook heel goed mogelijk, en 11 is voor katten nog niet zo heel oud he Knipoog sterkte ermee Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 12:39

Joyckuh schreef:
Uiteraard is opereren bij katten ook heel goed mogelijk, en 11 is voor katten nog niet zo heel oud he Knipoog sterkte ermee Ach gut

Zei ook niet dat het oud was Lachen Maar de DA's zien niet zon hoop in opereren..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:50

pootje koud? dat hoort niet bij ene hernia, dan zou ik eerder aan trombose denken ofzo.
waarom doen ze geen onderzek verder? hebben ze wel foto's gemaakt? voor hetzelfde geld heeft ze een bekkenbreuk. dat kan ook dit soort verschijnselen geven.

wens je veel sterkte! hoop dat het bijtrekt. bedenk wel: een dier dat niet kan lopen, heeft geen dierwaardig bestaan. Ach gut

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:57

Ik heb ook een kat gehad die opeens verlamd was,haar hele achterhand sleepte ze mee over de grond.Volgens de D.A. had ze een hersenbloeding gehad of iets met een zenuw in haar rug.Onze kat moest ingeslapen worden,ze had zo geen waardig bestaan.Ik hoop dat jou kat weer geneest en weer kan goed lopen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:51

gohya schreef:
Ik heb ook een kat gehad die opeens verlamd was,haar hele achterhand sleepte ze mee over de grond.Volgens de D.A. had ze een hersenbloeding gehad of iets met een zenuw in haar rug.Onze kat moest ingeslapen worden,ze had zo geen waardig bestaan.Ik hoop dat jou kat weer geneest en weer kan goed lopen.

Dat laatste zei de DA dus ook, Een kat met een verlamde achterhand heeft ook geen waardig bestaan.
Verder kunnen ze echt wel voelen als zon dier een bekken fractuur heb zonder fotos te maken hoor, Wij willen echt wl het beste voor onze poes, maar wij luisteren ook gewoon goed naar onze DA wat zij zou ons NOOIT zomaar wat zeggen en dat we dalijk een dier voor niets in laten slapen, wij kennen haar daar te lang voor, en ze heeft ons door dik en dun altijd ovreal mee gesteunt.
Verder wat heeft het voor nut om onnodige kosten te maken (niet dat het daarom gaat want als ik 4 miljoen moest geven om haarbeter te krijgen zou ik dat gwoon doen) Als ze al zeker weet dat dit geen Bekken fractuur of iets dergelijk was, Ten eerste heeft ze (thank god) Geen pijn, en ten tweede heb ze dat beestje echt wel goed onderzocht hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:00

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben mijn kat ook kwijt geraakt. Nu ik het lees krijg ik weer een jankbui. Hieronder mijn verhaal:
Mijn kat ging altijd naar buiten en kwam dan de volgende dag terug. De dag kwam ze terug en gooide haar achterhand op de grond. Ik vertrouwde het niet en ik pakte dr op, waar ze krijsde van pijn. Wij naar de DA gegaan en die heeft dr gehouden. De volgende dag moesten we bellen en vertelde de DA dat ze nog maar 15 procent kans om er boven op te komen en dat ze nooit meer zou kunnen lopen. Dus kozen we ervoor om haar te laten in slapen. Ik hoop zo dat het met jouw kat goed komt. Ze is idd jong, de mijne was ook jong. Als je wilt praten erover, mijn pb staat open. Sterkte!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:03

wij hebben ook een kat gehad met een verlamd achterlijfje
heeft daarmee nog een jaar geleefd, oke ze kon wel iets met dr achterpootjes, een klein beetje afzetten
ze was verder erg gelukkig,
ze was al gedumpt door haar vorige eigenaresse, ze at goed en kon goed naar de bak.
pas toen het erger werd, hebben we besloten haar te laten gaan.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:09

crossmonster schreef:
wij hebben ook een kat gehad met een verlamd achterlijfje
heeft daarmee nog een jaar geleefd, oke ze kon wel iets met dr achterpootjes, een klein beetje afzetten
ze was verder erg gelukkig,
ze was al gedumpt door haar vorige eigenaresse, ze at goed en kon goed naar de bak.
pas toen het erger werd, hebben we besloten haar te laten gaan.

Gelukkig maar dan, Bij onze kat zie je echt dat ze hetniet tof vind.. Ze mouwt contstant uit frustratie dat ze niet op kan staan om te eten drinken of naar de bak te gaan, en dan zit ze ons aan te kijkevan help me nou alsjeblieft..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:42

Toch kan een dierenarts niet alles voelen zonder te röntgenen. Ook een breuk is niet (vaak) niet altijd voelbaar.
Verlamming kan vele oorzaken hebben, ik zou het toch verder gaan onderzoeken en daar niet te lang mee wachten omdat je dan meer risico hebt op blijvende verlammingsverschijnselen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:50

Wilawander schreef:
Toch kan een dierenarts niet alles voelen zonder te röntgenen. Ook een breuk is niet (vaak) niet altijd voelbaar.
Verlamming kan vele oorzaken hebben, ik zou het toch verder gaan onderzoeken en daar niet te lang mee wachten omdat je dan meer risico hebt op blijvende verlammingsverschijnselen.

De verlammings verschijnselen zijn ook blijkbaar blijvend, Vanavond gaat ze weer terug naar de DA en dan zullen ze heus wel verder kijken dan hun neus lang is, Zoniet dan vraag ik er toch gewoon naar.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:05

vind wel dat je wat kattig reageert op goed bedoelde tips... Bloos

hoop voor jou dat de da nog wat voor je arme beestje kan betekenen! sterkte!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:41

dierfysio schreef:

Sja sorry heb gevoelens voor het diertje, en dan rijzen je emoties nou eenmaal de pan uit.
De poes is ingeslape, Ze begon vanmiddag hels te mouwen van de pijn.. zo konden we haar niet langer laten leven, er zijn fotos gemaakt maar geen fractuur te zien.. Maakt niet uit wat jullie vinden of niet, dit diertje heeft nu geen pijn meer, en vind dat een kat met een verlamde achterhand gewoon weg niet door kan leven. Ze is een half uur gelede ingeslape

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:45

he wat jammer Verdrietig
sterkte Ach gut

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:26

Sterkte...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:07

PinkyBubble schreef:
dierfysio schreef:

Sja sorry heb gevoelens voor het diertje, en dan rijzen je emoties nou eenmaal de pan uit.
De poes is ingeslape, Ze begon vanmiddag hels te mouwen van de pijn.. zo konden we haar niet langer laten leven, er zijn fotos gemaakt maar geen fractuur te zien.. Maakt niet uit wat jullie vinden of niet, dit diertje heeft nu geen pijn meer, en vind dat een kat met een verlamde achterhand gewoon weg niet door kan leven. Ze is een half uur gelede ingeslape

Heel veel Sterkte. Ben het met je eens dat je het dier hebt laten inslapen. Dat is inderdaad geen leven.

Verder bedoelde ik met mijn verhaal alleen dat bij de meeste oorzaken die verlammingsverschijnselen veroorzaken direct moet worden behandelt om enig succes te hebben. Was dus alleen goed bedoelde raad net als anderen hier. Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:11

Veel sterkte, erg sneu maar ik denk ook het beste voor het dier.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 07:38

@Wilawander ( pfoeh het heb me 3 edits gekost jenaam goed te type)
Weet ik Lachen Was ook niet zo bedoeld, Maar ik was gewoon gefrustreert dat ze bij haar gewoon niets konden vinden, het was same met me paardje uiteraart 1 van me liefste vriendinnetjes.. Altijd als je op de pbank plofte kwam die dikke prop bij je liggen (Het was echt een hele dikke kleine ronde harige birmane poes) en dat is nu niet meer zo, Dat is wel even slikken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:25

PinkyBubble schreef:
@Wilawander ( pfoeh het heb me 3 edits gekost jenaam goed te type)
Weet ik Lachen Was ook niet zo bedoeld, Maar ik was gewoon gefrustreert dat ze bij haar gewoon niets konden vinden, het was same met me paardje uiteraart 1 van me liefste vriendinnetjes.. Altijd als je op de pbank plofte kwam die dikke prop bij je liggen (Het was echt een hele dikke kleine ronde harige birmane poes) en dat is nu niet meer zo, Dat is wel even slikken.

Heel veel sterkte. ik weet hoe moeilijk het is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:28

Ik kan alleen maar zeggen: geef niet te snel op !
Ik heb dit ook meegemaakt, ten eerste 15 jaar geleden met een kat die aangereden was, ze at niet in de dierenkliniek (2wkn opgenomen) maar thuis is alles goedgekomen.

Ook in het asiel maken wij dit mee, het komt vaak vanzelf weer goed als de zwelling afneemt.