Sinds vanmorgen heeft onze jonge Drentse Patrijshond van bijna 1 een wondje op zijn neus. Dit breidt zich enorm snel uit, we gingen vanavond uiteten en komen nu terug en het is al zo'n 3 cm groter, ook zit er een bult onder die steeds dikker word. De wond bloedt ook (ongetwijfeld omdat hij eraan krapt).
heb je er misschien een foto van? Onze hond heeft namelijk iets vergelijkbaars gehad maar ging na paar dagen bij hem beter maar weet niet of het hetzelfde uitziet, bij hem kwam het na een poosje ook aan de andere kant van zijn neus. En nu zijn het nog kale plekjes en komen er hele lichte haartjes door.
Kun je ook voelen misschien of het ook aan de binnenkant ziet bij die van ons niet, heel brave hond, maar als je dat niet vertrouwd kun je dat beter niet doen denk ik.
Dierenarts zegt dat we ons geen zorgen hoeven maken, waarshcijnlijk gewoon een wondje waaraan hij toch krabt of wat dan ook. Dat het ook aan de binnenkant doorwerkt zie je vaak bij honden. We moeten er een koud washandje opleggen voor de zwelling en maandag even laten kijken. Mocht het vannacht nog meer zwellen, of hond gaat zich anders gedragen moeten we even terugbellen.
Ik vertrouw het ook niet zo inderdaad, maar ik check vannacht nog een paar keer (ik slaap beneden, vlakbij waar de honden slapen), het washandje heeft de zwelling wel een beetje verminderd, gelukkig.
Ze smeert alleen met haar bloedneusje onze spierwitte hond ook onder het bloed , oeps!
Misschien een heel stom idee, maar kun je de hond niet iets om de voorpptjes doen zodat hij zich niet meer kan krabben. Ik bedoel als jullie gaan slapen kun je daar niet meer opletten.