Alleen toen hij kwam was hij best dik, hij had aardig wat puppy vet, was de grootste uit het nest en zijn moeder vond ook dat hij genoeg had gedronken. Hij kreeg van de fokker brokjes en 2x per dag brood met leverworst. Dat is meer vulling dan echt voeding, willen we dus afbouwen.
Wij hebben dit de eerste dagen precies zo gevoerd, het brood valt hij aan of hij is uitgehongerd en gaat in een keer op. Maar op de brokjes is hij niet zo happig. Brokjes langzaam aan gemengt met andere brokjes. Geen verbetering. Ondertussen al 3 merken puppybrokjes staan (gelukkig worden die in kleine formaten verkocht

Vandaag in de dierenwinkel gevraagd en die zei dat Frolig geen goede complete voeding is, meer een aanvulling. Hij raadde Nutro aan. Zou veel meer inzitten. Gelukkig gaf hij een proefzakje mee en mag de zak terug als bij het proefzakje al blijkt dat hij het niet eet.. Hij reageert er niks anders op als op de rest van de brokjes.
Ondertussen al wel gemerkt dat als ik bij zijn bak ga zitten en steeds wat brokken in de hand neem, hij wel uit mijn hand eet. Hij ziet dat ze uit zijn bak komen, ziet ook dat ik brokjes terug gooi, maar wil de brokjes alleen uit mijn hand eten en eet dan wel goed. De vraag is hoe lang dit 'nieuw' is en werkt. Daarbij moet hij gewoon uit zijn bak eten want is gewoon een huisregel, zijn voer krijgt hij in zijn bak. De bakken vind hij niet eng lijkt mij, het brood of frolig brokjes eet hij er ook uit en drinken doet hij goed.
Alleen, hij groeit al een gek en van puppy vet is niks meer te zien.
Hoe krijgen we onze pup goed aan het eten?
Want ik ben bang dat hij niet genoeg eet.