[foto]SCHAAP (Lambo) aan de Fiets, springt +/- 1 meter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto]SCHAAP (Lambo) aan de Fiets, springt +/- 1 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:26

Lambo was vandaag weer in een gekkebui dus daarvan wat fototjes gemaakt.
Afbeelding

Omdat Lambo laats toen ik hem riep in het stroomdraad rende (hij keek niet goed uit) moeten we hem tegenwoordig helemaal achter uit het weiland vandaan halen (durft zelf niet meer te komen J ). Floor onse kat loopt da ook altijd gezellig mee om vervolgends Lambo een paar kopjes te geven.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUES66IF.jpg

Lambo is uit eindelijk zo aardig om ook een kopje terug te geven.
Afbeelding

We gingen vandaag ook nog even met Polly fietsen: [ITP] [foto] Shet (Polly) VD (steigeren) en los aan de fiets
Daarna zijn we met Lambo naar Polly gefietst. Dat doen we eigenlijk altijd omdat het heel makkelijk en snel gaat. Veel mensen kijken je best raar aan als ze je met een schaap zien fietsen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFI8SS8O.jpg

Bij Polly gingen we nog even springen wat we al een tijdje niet meer hadden gedaan en dat was aan Lambo te merken. Eerst even inspringen. (we hadden hiervoor een laag kruisje maar geen foto's van)
Afbeelding

Afbeelding

Daarna ging die iets hoger.
Afbeelding

Afbeelding

En toen nog hoger....en Lambo sprong hier perfect over heen alleen ik zelf niet. Ik sprong eerst over de hindernis heen omdat Lambo altijd achter mij aan springt. Alleen was deze sprong zo hoog dat ik er zelf niet meer over heen kwam. Ik liet de hindernis vallen en Lambo die vlak achter me aan kwam sprong daar over heen.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GOR3PB83.jpg

Hier ben ik maar langs de hindernis gelopen kon ik de hindernis tenminste niet op gooien. Helaas gooide Lambo deze hindernis net wel om.. Maar het is dan ook wel een sprong van bijna 1 meter. Nog even en hij kan over Polly heen springen. Als die staks weer geschoren is kan die zonder wol vast nog veel hoger springen.
Afbeelding

Daarna had Lambo er geen zin meer in.
Afbeelding

En hebben we nog een paar wat lagere sprongetjes gesprongen.
Afbeelding

Ik heb Lambo verder niet vast en hij is ook helemaal niet verplicht om te springen (hij kan er gewoon langs lopen) hij vind het zelf gewoon super leuk...ik raad niet aan om dit zelf met een schaap te proberen.

Owja en onse kerstfoto nog:
Afbeelding
Iedereen een gelukkig, gezond en super leuk 2008!!
Laatst bijgewerkt door polbo op 27-12-07 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Re: [foto]SCHAAP (Lambo) aan de Fiets, springt +/- 1 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:29

Wat is Lambo cool!

En wat kan die springen zeg!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:30

en daar is lambo weer
die laatste foto is leuk

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:30

Super echt haha , ik wil ook zo'n schaap !

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:31

Wat is Lambo gaaf! Echt super dat ie zo kan kan springen! Hoe heb je dat 'm geleerd?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:31

Haha! geweldige foto's ! Wat een goede springer.
Ik weet zeker dat ik onze schapen niet mag leren springen: ze zijn nu al haast niet achter een hek te houden Clown

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:33

aah cool schaap !

springt echt supper leuk

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:46

waw zeg! Bloos! wat een springtallent. en zacht Haha!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:49

Wajoh! Wat supercool zeg! Haha! Een schaap die kan springen, geweldig! Afgod Leuke foto ook, die laatste Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:50

jaa..gaaf dier
hij kan hoog man Bloos!
tof man Huilen van het lachen

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:56

*rolt van stoel* ROFL Laaaaaaaaaaaaaater dit heb ik echt nog nooit gezien! Briljant, ik wil bij deze ook een schaap. Ik wist niet dat ze zo tam en aanhankelijk konden zijn.
Praaaaaaaaaachtig *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:58

Wat een briljant beest!
Mijn ouders keken me heel raar; waarom ik zo raar zat te lachen..
Die foto waarop hij die balk op z'n 'nek' heeft, geweldig ROFL

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:59

Geweldig schaap zeg Pling Wist niet dat die beesten zo goed konden springen zeg Bloos! Echt, ziet er super leuk uit, je schaap zal dit soort afwisseling ook wel leuk vinden zeker Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:02

Geweldig beest zeg, die springt nog beter dan menig paard die ik ken Huilen van het lachen
Echt superleuk Haha!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:05

Echt super gaaf,
en vooral kanp dat je aangeleerdt heb bij je schaap!! Haha!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:07

Ale je het andere niet aanraad om met een schaap te gaan springen, waarom doe je het dan zelf wel? Verward Verward Verward
Ik vind het/ de hoogte ronduit sneu voor het beestje!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:09

Ik vind echt dat je een superschaap hebt!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:32

Yeee Lambo Go jij! Go jij!

Geweldig leuk schaap vind ik het!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 22:34

@ DebbjJ: Ik heb hem helemaal niks geleerd. Ik leerde mijn buurjongetje springen op mijn pony, Lambo liep daar ok kwam er aan gerent en sprong ook over de hindernis heen. Nu springen we vaker met hem omdat die het gewoon leuk vind.

@ janouk: Daar hebben we hier ook wel is last van als ik weg ga en het duurt hem te lang springt die over het hek om te kijken waar ik blijf Duivel

@ Julia_14: Hij vind het idd erg leuk als afwisseling, we doen ook wel meer dingen met hem. Hij kan erg goed VDen en hij gaat ook vaak genoeg mee naar buiten loopt die gewoon los (net als een hond die wordt uitgelaten)

@ Uthrick: Ik wist dat er mensen zouden komen die het zielig zouden vinden vandaar dat ik het er heb bij gezet. Lambo is niet zo maar een schaap die zo uit het eerste de beste weiland is geplukt. Ik heb hem 3 jaar geleden zelf met de fles opgevoed en hij is erg mak. Hij loopt gewoon los achter me aan gaat bijna dagelijks mee naar buiten een rondje door het dorp lopen en springt ook zo af en toe. Hij is een paar jaar geleden zelf begonnen met springen en vind het erg leuk daarom springen we vaker met hem. De hoogte is idd wel wat aan de hoge kant dat ben ik helemaal met je eens maar we hadden gewoon z'n lol en Lambo was ook zo lekker eigewijs dat we er zelf over heen gingen springen. Niemand heeft Lambo gedwongen hij is er echt zelf over heen gesprongen. Normaal springen we niet zo hoog. Maar ik zou het niemand aan raden in de zin van: pluk een schaap uit de wei en ga springen. Lambo is het gewent. En mocht je nog met hele akelige gevoelens zitten nodig ik je van harte uit om een keer langs te komen kijken en je zult zien dat ik 1 van de meest gelukkige schapen van de wereld heb.

Bedankt voor alle reacties haha ik lig hier soms in een deuk van die berichtjes van jullie Haha!
Laatst bijgewerkt door polbo op 27-12-07 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:40

geweldig een SCHAAP haha t moet niet gekker worden echt prachtig Lachen haha wat zeggen mensen als ze jou zien fietsen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:45

Ik heb al een keer eerder je profiel doorgelezen en je zal het allemaal goed/lief bedoelen naar je schaap toe maar toch ben ik er niet enthousiast over.
Ik snap sommige bokkers sowieso niet ( en daar bedoel ik de T.S nu niet alleen mee) want ik kan er zo 2 herinneren die toch flink commentaar hadden op een andere bokker die een shet/kleine pony over een erg hoge hindernis liet springen.
Dat vond het meerendeel zielig/niet kunnen en er werd zelfs van dierenmishandeling gesproken omdat "de arme piny overvraagt werd"
Nu met jouw schaap zijn er alleen maar reacties van wat leuk/knap/goed dus dat vind ik nogal krom.

Maar goed, doe lekker met je schaap wat je wil, wat je ook doet ( en dat geld voor iedereen en alles) er zal altijd wel iemand zijn die het er niet mee eens is of commentaar heeft. In dit geval ben ik dat bij jou, maar zoals ik al zei, doe je dingm heb lol en geniet van je beestjes op jouw manier!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:10

Eigenlijk ben ik het gewoon helemaal met je eens. Als ik dit bij iemand anders zou zien zou ik het waarschijnlijk ook zielig vinden. (Een situatie is ook moeilijk af te lezen van een paar foto's je had er bij moeten zijn.)
En het is zo dat er bij de ene wordt gezegt geweldig en bij andere die eigenlijk het zelfde doen...das zielig. (Ben ik blij dat ze Lambo gelukkig knap/mooi/geweldig enz vinden.)

Maar jij vroeg waarom ik het zelf wel deed en het andere niet aanrade en daar reageerde ik even op. (antwoord op je vraag)

En als je dit sneu vindt raad ik je aan naar een ander topic te gaan waar je het wel naar je zin hebt en daar gezellig mee kan kletsen, Dan zal ik hier verder mijn ding doen, lol hebben en genieten van mijn beestjes op mijn manier Haha! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:14

Daar is Lambo weer Haha!
Zo leuk om een schaap te zien springen, niet alleen paarden kunnen dat (ik krijg ook regelmatige reacties van "Oh, je hebt een ezel die kan springen?" zie profiel).
Lambo blijft leuk, ik ben zijn fan Haha!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:18

haha ik vind het super!!
Ik lig hier in mijn eentje in een deuk achter de computer.
En als jou schaap dit niet wil doet hij het niet hoor.
Ik heb zelf ook een paar schaapjes maar die zij zo dwars als het maar kan.
Die laat je ook echt niet aan een touwtje meelopen.
en als je het niet elke week doet (op d foto's word zo te zien ook niks gedwongen)..... maak lekker plezier.
Ik ga het thuis niet proberen hoor.... haha.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:18

Nou polbo zoals je zelf zegt hij doet dit uit zichzelf en het is niet opgedwongen dus ga lekker door met je schaap op deze manier, ik vind het helemaal toppie en denk echt dat je het gelukkigste schaap hebt!
Hoeveel schapen worden maar als 'schapen' beschouwt en staan hun hele leven in het zelfde stukje land, dan heeft deze het toch een stuk beter!!!!
Inderdaad als het opgedwongen zou wezen, zou ik ook een van de personen wezen die zou zeggen dat het zielig was, maar dit zeker niet.
Nogmaals kregen maar meer schapen liefde zoals hij/zij krijgt!