amerikaanse bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

amerikaanse bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:25

wie van jullie heeft er een amerikaanse bulldog ?

waar hebben jullie hem/haar gekocht

hoe vinden jullie het gedrag van deze hond en natuurlijk misschien een fototje van deze prachtige beesten

Fantast

Re: amerikaanse bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:36

Ik heb een AB foto's in het profiel, dit is het standard type. Ik heb hem via marktplaats opgespeurd, hij is nu een half jaar bij ons en is 2 jaar oud.
Het gedrag van de hond is lief en aanhankelijk, hij is niet snel bang en meestal zo gek als een deur Bloos hij kan zo vanuit het niets als een idioot er vandoor rennen en net aan het einde van de lijn weer stoppen. Ze gaan voor je door het vuur wanneer je hun hart gewonnen hebt. Ze kunnen wel eigenwijs zijn en moeten weten wie de baas is, het knuffelgehalte is ook erg hoog Haha! . Hij kan ook erg goed met kinderen die hangen hem bij wijze van spreken om de nek en nog vind hij het leuk (houd hem natuurlijk wel in de gaten).Ik zou persoonlijk niet een andere hond willen maar ja ik ben en blijf een bulldog gek

Edit ik weet dat er meerdere bokkers een AB hebben

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:52

ik meld me ook!
Ik heb zelf geen ab maar mijn vriendinh heeft er wel 1.
Een teefje van 1,5 jaar (luna)
Het is voor mensen een schat van een hond..kroelen, knuffelen, spelen.
Buiten is een ander verhaal...
Ze is ondanks 3 trainingen erg dominant naar andere honden.
Met kleine honden is ze niet te vertrouwen en grote honden die in haar ogen te dominant zijn moeten het ook doen met een grauw en een snauw...vooral reuen!
Madame loopt dus vrijwel nooit los omdat ze gewoon onvoorspelbaar is en mijn vrienden het risico zeer zeker niet willen nemen dat er wat gebeurt.

Hier een foto van Luna en mij...

http://groups.msn.com/_Secure/0SACsHZsV ... 5897089871

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:38

ik heb nog geen ab Haha! maar hij is op komst!!
we moeten nog even geduld hebben want ze zitten nog in moedersbuik Haha!
ik kan echt niet wachten!!!! als die 3 weken is dan mogen we hem uitzoeken.
http://www.bullforce.nl/

de moeder is bullforce shira en de vader is bullforce dutch

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:44

Ook ik heb een AB...foto's staan in mijn profiel..
we hebben hem via marktplaats gekocht bij een fokker en wat een superhond is het zeg..
erg aanhankelijk en super lief..
Wel hebben ze (vooral als ze jong zijn) de motoriek van een pak vla...je ligt af en toe helemaal in een deuk als ze gaan rennen en niet op tijd kunnen uitwijken voor obstakels...
We hebben nu een klein hondje erbij en ook hier is hij super lief voor...echt schattig om die 2 samen te zien spelen..
Wel is die van ons een echte schijterd..het is geen held zoals normaal de AB wel is maar wij kunnen er goed mee om gaan dus dat is geen probleem...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:56

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:57

Ik heb ook een AB, voor foto's zie profiel.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:23

deschels schreef:
Ook ik heb een AB...foto's staan in mijn profiel..
we hebben hem via marktplaats gekocht bij een fokker en wat een superhond is het zeg..
erg aanhankelijk en super lief..
Wel hebben ze (vooral als ze jong zijn) de motoriek van een pak vla...je ligt af en toe helemaal in een deuk als ze gaan rennen en niet op tijd kunnen uitwijken voor obstakels...
We hebben nu een klein hondje erbij en ook hier is hij super lief voor...echt schattig om die 2 samen te zien spelen..
Wel is die van ons een echte schijterd..het is geen held zoals normaal de AB wel is maar wij kunnen er goed mee om gaan dus dat is geen probleem...

Dat herken ik inderdaad, die van ons komt meestal ook redelijk laat tot stilstand Haha!. We hebben een keer gehad dat hij zijn aandacht bij iets anders had, liep ie knoert hard tegen een paal aan. Schud even met zijn kop en loopt weer door Clown .

Onze hond kan ook super goed met andere honden, hij is een keer aangevallen door een golden retriever (mannetje) daar heeft ie nu een hekel aan en probeert ie te pakken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:25

Ook ik heb een AB reu, foto in profiel.
Lief karakter wel dominant tegenover andere honden (reuen).
Maar voor mij de liefste die er is, echt een lekkere goeie loebes.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:16

Ik meld me ook
kzal later even een foto neerzetten

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:26

Wij hebben er ook een. Een reu. Een schat van een hond, maar hij luisterd alleen naar me moeder. Verder is het een enorme scheiterd als hij los loopt en totaal niet waaks. En hij is gek op kleine hondjes Bloos

Wij hebben hem toen gekregen van mijn neef, die hem weer van iemand anders had. Er zit wel een stamboom bij. Hij is vroeger vaak van plaats naar plaats gegaan waardoor hij een enorme hekel aan auto's heeft.
Beetje onduidelijke foto:
Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:33

Wat een heerlijk getekend koppie.
Hebben jullie allemaal 'strakke ' bullen of zijn er hier ook met de bully types?
Mijn Buddy heeft juist heel veel vel en wat rimpels.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:45

Meet Macho
Afbeelding

@Lisa_vD Onze hond is helaas ook van eigenaar gewisseld, wij zijn voor hem de 5de en laatste. Mooie Bull heb je,

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:54

Ik vind Amerikaanse bulldoggen schitterend! Alleen de echte bully types (zoals dat genoemd wordt volgens mij?) vind ik soms een beetje te, maar verder....

Ik heb wel wat gelezen over het karakter van een Amerikaanse bulldog, maar het is mij nog steeds niet echt duidelijk of het nu een ras voor "beginners" is of niet. Weet iemand daar een antwoord op? Pling

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:06

Mijn teefje Southern dutch jessy, Gefokt bij southern dutch bulldogs
De fokker bestaat inmiddels niet meer..
Het is een teefje die in maart 2 jaar word
Het is een bully type uit de mufassa lijn/
Afbeelding

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:08

Ik heb ze sinds 1988,en vind ze geweldig ,maar ondanks dat het lieve knuffelige honden zijn zou ik ze nooit promoten als een beginners hond.
Daarvoor kunnen ze nog te oorspronkelijke werkhond voor zijn.
Net als bijvoorbeeld een bordercollie.
Het oorspronkelijke gebruiksdoel van een AB is vangen en bewaken,en is iets wat genetisch vastgelegd is.
Door het mengen van show en werk honden is er soms sprake van een wat onstabiel karakter waar een leek niet mee opgezadeld moet worden.
Als je een AB wilt kopen verdiep je dan in zijn afstamming,en laat je adviseren door iemand met verstand van AB's
Koop in iedergeval geen Standard type,want mogelijkerwijs valt deze onder de RAD.
Een AB zonder stamboom is geen AB.

Een Bulldog moet er ook uitzien als een Bulldog met bijbehorende schedelvorm en duidlik niet op een pitbullachtige lijken.
Niet omdat dit niet mooi is ,maar omdat de wet dit voorschrijft.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:54

Ik zou de AB ook absoluut niet aanraden als beginnershond...ze zijn erg sociaal en lief maar je moet wel echt "baas" zijn en weten waar je mee bezig bent, goed afgericht heb je er echt een superhond aan..

Fantast schreef:
Dat herken ik inderdaad, die van ons komt meestal ook redelijk laat tot stilstand Haha!. We hebben een keer gehad dat hij zijn aandacht bij iets anders had, liep ie knoert hard tegen een paal aan. Schud even met zijn kop en loopt weer door

Die van mij is ooit zo hard tegen een boom aangekomen dat een vrouw helemaal in paniek aan het roepen was naar mij...dus ik naar mijn hond, die schud een keer en had een hele streep schors over zijn lichaam maar rende gewoon vrolijk verder hahaha...
En hij heeft laatst mijn vriend gevloerd....hij wilde uitwijken maar haalde het niet dus daar lag mijn vriend in het grasveld...wat heb ik gelachen zeg... Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:57

Bij deze mijn manneke
Afbeelding
inmiddels 5 jaar en in februari ook al 5 jaar bij me.
Naar mijn weten een bully type.
Ik persoonlijk vind het geen beginners hond al is hij nog zo lief.
Hij is vrij dominant aangelegd en enorm sterk ook.
We hebben de 1e jaren veel getraind op de hondenschool dit pakte mijn hond erg goed op.

@daanx biem: wat een heerlijk koppie zeg. Ze ligt er ook bij als pure onschuld Lachen

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:22

Ok, dat is duidelijk. Lachen

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:12

deschels schreef:
Die van mij is ooit zo hard tegen een boom aangekomen dat een vrouw helemaal in paniek aan het roepen was naar mij...dus ik naar mijn hond, die schud een keer en had een hele streep schors over zijn lichaam maar rende gewoon vrolijk verder hahaha...
En hij heeft laatst mijn vriend gevloerd....hij wilde uitwijken maar haalde het niet dus daar lag mijn vriend in het grasveld...wat heb ik gelachen zeg... Haha!
.

Haha, als we nu toch bezig zijn met grappige verhalen. Ze hadden bij ons een stuk berm open gehad en weer dicht gemaakt daarin was Macho lekker aan het rennen en spelen. Aan het einde las dus nog een stukje open (hadden wij zelf ook nog niet gezien) Hij rende er zo in en was dus gelijk aan de grond, hij kijkt om springt er weer uit en deed net alsof het de bedoeling was ging dus weer lekker verder met spelen Haha! .

Mischien is dit trouwens wel een leuke site voor mensen die benieuwd zijn naar de RAD en de AB:
http://www.bullz.nl/index.php?sub=14&page=72.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:54

ik zoek dus een fokker / kenner die de scott type (standaard ) fokt geen johnson (bully type) dus

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:06

bulletproof fokt de standaard type volgens mij

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:19

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 01:31

superrizzo schreef:
ik zoek dus een fokker / kenner die de scott type (standaard ) fokt geen johnson (bully type) dus

Hoezo? wil je er graag weer snel vanaf?
Het Alan Scott type bulldog is van het zeer lichte jachttype en valt vlotjes
onder de RAD No Cheer

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:37

ik dacht dat deze ook gehouden mocht worden met arfe stamboom