vorige bewoner dumpt kat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

vorige bewoner dumpt kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 02:15

hoi,
we zijn zaterdag in ons nieuwe huisje komen wonen.
en de vorige bewoner had nog wat spulletjes laten staan, wij hebben dus gebeld met de vorige bewoner en hij zou onder andere zijn kano (die stond nog in de tuin) op halen.
zo gezegt zo gedaan. kano op gehaald, wij kwamen er alleen achter dat hij ook zijn kat (on gecastreerde kater) gewoon heeft "gedumpt" het dier kan wel bij een paar huizen verder op naar binnen om te eten, en de beste man heeft wel wat voer gedumpt bij hun "ik breng hem morgen naar het asiel" zegt hij elke dag....
het is inmiddels maandag (tja nacht inmiddels Tong uitsteken ) en het arme dier wil nog steeds zijn (dus nu ons) huis in Ach gut
ik zou graag zeggen van geef maar hier, maar hij is niet gecastreerd en ik wil gewoon goed na denken voor ik een dier aanschaf.
ik vind het rond uit schandalig. het arme dier ....
hij heeft ons dus ook verteld dat hij hem naar het asiel zou brengen maar ik heb er nu niet echt vertrouwen meer in.

kan ik niet iets doen voor het arme dier?
ik zat al te denken aan de dierenambulance bellen, maar dan zeggen ze vast dat het onze kat is...
tja als hij van ons zou zijn zou hij geholpen zijn en lekker binnen zitten nu.... maar ik heb al zo veel dieren Ach gut

voel me schuldig...

WilmaW

Re: vorige bewoner dumpt kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:37

Vorige eigenaar bellen en vragen wat de bedoeling is.
Er goed over na denken of je een kat wilt hebben...
Zo ja dan vorige eigenaar vragen of hij in huis spoeide of spullen vernielde.
Is bovenstaande in orde dan de dierenarts bellen en hem laten helpen en dan heel gek met hem zijn, anders contact op nemen met assiel of dierenambulance en hem daar door op laten halen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:51

Nou zeg, belachelijk!

Als je hem neemt moet je de castratie gewoon op de rekening van de eigenaar laten zetten... Maar het feit dat hij nog niet gecastreerd is zegt wel iets over de eigenaar geloof ik. Hij heeft niets voor het beest over (en voorkomt ook niet dat er nóg meer nestjes komen)
Misschien wil iemand uit de wijk hem hebben anders? Vraag gewoon eens rond. En ach...wat is een kat nou helemaal? Een hoop gezelligheid als je thuiskomt in mijn ogen. Als het een lief beest is...adopteer hem dan gewoon.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:16

Ik zou hem zelf naar het asiel brengen en het hele verhaal uitleggen. Daar wordt hij gecastreerd, geent, gechipt en dergelijke. Als je hem dan alsnog zelf wil hebben, heb je in ieder geval een 'kant en klare' kat.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:34

loveyoutoo schreef:
Ik zou hem zelf naar het asiel brengen en het hele verhaal uitleggen. Daar wordt hij gecastreerd, geent, gechipt en dergelijke. Als je hem dan alsnog zelf wil hebben, heb je in ieder geval een 'kant en klare' kat.

Verward Dan kan je toch ook even met hem naar het DA gaan?

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:42

xxJacqyxx schreef:

ja das leuk zit je gelijk aan de kosten vast, daarnaast ik zou graag mijn eigen beest uitkiezen en misschien is het wel helemaal geen leuke kat.

tja ik denk zelf dat je het beste de dierenambulance kan bellen, uitleggen dat je er pas woont en de vorige eigenaar zijn kat heeft laten lopen, gebeurd veel vaker dan we denken hoor, het is zielig voor de kat zeker met dit weer,

daarnaast moet je je ook realiseren dat de kat nog steeds denk dat het zijn huis is, wat gaat hij van al die andere dieren denken die jij hebt meegenomen? het is nog steeds een kater die zijn terrein zal willen beschermen.

moeilijk moeilijk

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:47

xxJacqyxx schreef:
loveyoutoo schreef:

Ja, en dan met de kosten van de vorige eigenaar opgescheept zitten? Knipoog
En als je dan toch via het asiel de nieuwe eigenaar van de kat wordt, krijg je in ieder geval geen problemen meer met de vorige eigenaar (als hij ooit nog naar dat diertje om kijkt).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:48

Aah arm beest!
Ik zou hem in eerste instantie gewoon binnenlaten.. Want ja die kat kan er ook niets aan doen en voor hem is het nog gewoon zijn thuis. Het vriest buiten!
Je kan dan altijd nog beslissen of je hem houd of naar het asiel doet of dat je hem laat castreren..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:56

Als je hem naar het asiel brengt en hem daarna zelf weer ophaalt dan betaal je ook een bedrag. Zij hebben hem dan wel gecastreerd en gechipt, maar als je dat nu zelf laat doen dan ben je hetzelfde kwijt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:04

Apple schreef:
Als je hem naar het asiel brengt en hem daarna zelf weer ophaalt dan betaal je ook een bedrag. Zij hebben hem dan wel gecastreerd en gechipt, maar als je dat nu zelf laat doen dan ben je hetzelfde kwijt.

Idd.. Tegenwoordig breng je je dieren niet zo maar even meer naar het asiel, je moet daar ook een bedrag betalen voor het afstaan van je dieren.

Ik zou hem binnenlaten, en wat is het probleem dat ie niet geholpen is? Mocht ie je hele huis ondersproeien kan je altijd nog beslissen of het wel of niet gaat, en of je hem wel of niet laat helpen. Nu vind ik het gewoon zielig voor die kat, die snapt er niks meer van Ach gut

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:11

Apple schreef:

Ja

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:12

Splash_ schreef:
Apple schreef:
Ik zou hem binnenlaten, en wat is het probleem dat ie niet geholpen is?

Ik zou hem toch echt laten helpen. Er zijn al zoveel katjes zonder huis................ Dat vind ik al alleen al een reden om hem te laten helpen! Bloos

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:10

Apple schreef:

Als je het dier op haalt betaal je inderdaad geld, bij ons is dat 50 euro. Als jij daar een kat voor kunt laten castreren, enten, chippen, ontwormen en ontvlooien, wil ik heel graag het nummer van die dierenarts hebben Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:10

Splash_ schreef:
Apple schreef:

Idd.. Tegenwoordig breng je je dieren niet zo maar even meer naar het asiel, je moet daar ook een bedrag betalen voor het afstaan van je dieren.

Als het niet jouw dier is betaal je ook geen afstandsgeld Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:18

Volgens mij moet je dat hier wel gewoon betalen.Dan kan iedereen wel zeggen dat ze m gevonden hebben oid als ze van hun dier af willen.
En wie weet hoe het met hem afloopt als hij in t asiel zit..Hoor welis verhalen dat ze als ze er veel te lang zitten ingeslapen worden.

Mocht je hem niet zelf willen houden.Kan je het misschien in de buurt even vragen..misschien is er daar wel iemand die hem wil hebben?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:25

Arabian_Girl schreef:
Volgens mij moet je dat hier wel gewoon betalen.Dan kan iedereen wel zeggen dat ze m gevonden hebben oid als ze van hun dier af willen.

Een dier dat niet van jezelf is hoef je NIET voor te betalen. Het zou wel heel raar zijn als dat zo was. Dan bracht niemand meer een zwerfdier naar het asiel. En ook al vermoeden ze bij het asiel dat het toch jouw kat is, maar je houdt vol dat het een zwerver is, dan zullen ze hem echt wel aannemen zonder dat je er voor hoeft te betalen. Maar dan is het de gemeente die voor de kosten op draait.

Arabian_Girl schreef:
En wie weet hoe het met hem afloopt als hij in t asiel zit..Hoor welis verhalen dat ze als ze er veel te lang zitten ingeslapen worden.

Sorry, dat vind ik echt een hele nare uitspraak
Er wordt nooit, maar dan ook nooit een dier in het asiel zonder reden ingeslapen. Uiteindelijk vinden ze allemaal een goed thuis, ook al zitten ze er 1 tot 1,5 jaar....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:25

Ik zou hem in een mandje doen en naar het asiel brengen. Of idd vragen of er iemand in de wijk nog een kat wil.
Wij hebben een periode gehad dat er regelmatig 'wilde' katten aan de deur zaten. Al onze katten zijn aanlopers, onze jongste kat was ook een gedupte. Gezien wij toen maar eentje hadden en deze zo ontzettend lief was hebben we heb geadopteerd. Geent, gechipt en gecastreerd, was die ook niet. Te mager en te jong. Maar we hebben er nog steeds plezier van.
Maar deze kat leek wel anderen aan te steken. Alsof hij door de buurt liep en vertelde dat ze wel bij ons konden komen voor een goed huisje. Meestal kijken we een zwerfkat een aantal dagen aan. Is die mager, ziek of ziet die er goed uit en is die op zoek naar een tweedde adresje?
We hadden op een gegeven moment een heel mager katje rondlopen. Briefje bij de supermarkt op gehangen, maar niets gehoord. De DA gebeld omdat hij een tatoo had in zijn oor. Dei zei, breng hem maar naar het asiel. Daar zijn we super geholpen, en het kost je niets. Dierenambulance zou ik niet bellen, dit is voor hen alleen maar extra werk terwijl je het heel makkelijk zelf kan doen.

Succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:27

@loveyoutoo nou hier dus wel hoor.Ken zelf iemand die daar werkt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:30

En wat maakt dat uit? Heb liever dat zo'n beetje warm zit in het asiel dan dat die dood vriest of verhongerd buiten.. Als je het dier zelf niet kan opvangen dan houdt het op. Schuld ligt bij de eigenaar die er niet naar om kijkt.
Ik denk dat TS wijs is om te zeggen dat ze niet zomaar eentje in huis neemt. Als het verzorgen toch niet zelf lukt, is het diertje niet veel beter af.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:30

als je hem wel wilt hebben hebben de dierenartsen in januari of februari een ''leuke actie'' dan krijg je korting op de castratie,scheelt wel weer geld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:38

Zou je de kat zelf willen houden?

Zo ja, praat eens met de vorige bewoner of jullie iets kunnen regelen mbt de onkosten. Misschien wil hij wel de helft meebetalen aan de castratiekosten als hij dan weet dat het katje daarna een fijn huis (bij jou dus) krijgt.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:06

we gaan vanmiddag nog even met de buren praten, mischien hebben die inmiddels meer gehoort.
het beestje loopt hier nog steeds rond, onderdak heeft hij wel en voer ook, maar vind gewoon dat het dier een goede baas verdient.
wij willen geen kat, anders hadden we die al gehad denk ik Lachen ik vind dat je moet kiezen voor een dier, en er goed over na moet denken.

ik vind het wel belagelijk van de vorige bewoner, het arme arme dier...

ik hoop dat we vanmiddag duidelijkheid hebben.
anders bel ik toch maar de dierenambulanse...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:48

xxJacqyxx schreef:
loveyoutoo schreef:

dan heb je lekker de kosten van die vent, ik zal hem ook gewoon naar het asiel brengen of zelf houden. Die eigenaar zou ik echt uitschelden, wat een ro.tvent.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:30

plus dat we financieel ook echt geen dieren meer kunnen hebben...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:33

Soms zoekt een dier ook zijn baasje uit. Ik zou serieus overwegen om hem dan maar te adopteren.
Ik weet niet hoeveel het kost om een kat te onderhouden, maar je begint iig al met een castratie...