Ice mijn kat is niet zo lekker...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Ice mijn kat is niet zo lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:51

Tsja ik kan wel een strippenkaart aanvragen bij de dierenarts... Verdrietig

Ice ( mijn kitten van 7 maanden) is sinds vanmorgen niet zo lekker. Hij had 2x gespuugd en ik zag net toen hij ging poepen dat dat er echt abnormaal uitziet. Het zag er een beetje doorzichtigachtig wit, slijmerig uit en de geur was niet uit te houden (ja poep ook niet maar dit echt niet).

Ook zag ik dat hij weer gespuugt had toen ik net thuis kwam.

Verder is hij wel iets rustiger maar kijkt nog wel fris uit zijn ogen. Wie weet misschien wat dit kan zijn?

Hij eet wel van het mengsel babyvoer van het kitten maar zelf heeft hij ook nog babyvoer.

Ik wordt nu wel een beetje gek van al die beesten met kleine kwaaltjes. Het begon met Ice als baby, longontsteking. Toen de babycavia met een pusbult, toen de andere cavia met blaasontsteking. Nu het kitten met ontstoken oogjes en nu Ice weer met dit...

Weet iemand wat het kan zijn..

_Saida_

Re: Ice mijn kat is niet zo lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:00

Het klinkt alsof je kitten een virus heeft opgelopen, dus ik zou voor de zekerheid toch maar even langs de DA gaan.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:03

Mmmm ja zat ik ook aan te denken. Zou het misschien door de ontstoken oogjes kunnen komen van mijn kleine kitten? Hij likt haar wel steeds af... en dus ook bij haar oogjes..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:16

Een virus kunnen ze door van alles oplopen........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:18

Ontstoken oogjes is een bacteriele ontsteking. Bacterien en virussen zijn iets anders. Als het een virus is wat ie heeft, heeft ie het waarschijnlijk gewoon 'uit de lucht geplukt'.
Veel sterkte met je beestje.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:29

Mmmm ik kan het toch wel een paar dagen aankijken.. Dan ga ik maandag desnoods naar de dierenarts met hem.. Om nou gelijk morgen te gaan lijkt mij wat snel.. toch??

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:30

Meestal is dat trouwens niets voor mij.. wachten... en is mijn gevoel altijd wel goed als ik ga, maar kijk t liever nog een paar daagjes aan.

Aan de andere kant... we zitten ook weer met het weekend... en straks krijgt mijn andere kitten het ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:31

Ik zou dr niet te lang mee wachten, maandag is wel heel lang als ze braakt en diarree heeft is de kans groot op uitdroging...
Ik zou als ik jou was even een poepje wegbrengen, let op er mogen geen steentjes inzitten heb je met een paar uur de uitslag.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:33

als hij braakt en diarree heeft kan hij uitdrogen.
het beste is denk ik om even langs te gaan bij de dierenarts morgen.
als je nog een ander kitten hebt die ook niet heel erg lekker is dan loopj eeen grote kans dat hij het ook krijgt zit je straks met 2 zieke katten....

gr gemma

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:36

Gelijk even bellen Ja
Al is het alleen maar om advies te vragen.
Als katten een paar dagen niks binnehouden wordt het steeds moeilijker om ze te laten stoppen met braken.
ik heb hetzelfde gehad met mijn 8 jarige kat. Ze heeft het op het nippertje gered, maar ik ben er 3 weken mee zoet geweest.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:25

Ik zou ook echt niet wachten...

Het nieuwe kitten kan iets hebben meegenomen vanuit de cattery...waar zij geen last van heeft maar jou
Ice heel ziek van kan zijn...
Wacht niet tot het weekend...het is heel rot als het dan erger wordt en je niet zo even terecht kan...of erge
moeite moet doen om naar de DA te gaan...Alleen al de stress voor jezelf...

Wat er al gezegt is...Ze drogen snel uit...Met een beetje pech eet hij straks niet meer omdat hij misselijk is...
(spugen)...Als hij zo het weekend ingaat is het niet best...Er kan al snel leververvetting optreden als hij niet
meer eet...

Ik wil je absoluut niet bang maken...Maar een paar weken geleden had ik iets vergelijkbaars...Pixel was heel
schor en ook wat stiller als normaal...Hij had toch een keelontsteking opgelopen...Meegenomen door Yuugi...
In ons geval niet echt ernstig...Maar stond al meteen op de stoep...Dat van jou klinkt toch wel wat erger...

Hopelijk gaat het snel weer goed met Ice...heel veel sterkte...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:27

Ik zou gelijk bellen, vooral omdat het een kitten is!
Sterkte!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:32

ik ben ook niet iemand die snel naar de dierenarts rent...

als ik dit verhaal aanhoor lijkt het ook erg op een voedingsprbleem..
een kat van 7 maanden is al bijna geen kitten meer (misschien wel een beetje overdreven, maar toch)
mijn kittens kregen vanaf dat ik ze had direct kittendbrokjes, (ik weet niet wat jij bedoelde wat je hem geeft??)
geef je hem daarnaast nog iets? vleesbrokjes ofzo?

is hij geregeld ontwormd?

als je zelf denkt "ik wil het nog even aanzien" moet je dat doen meid, doen wat je gevoel je zegt. maar denk dan even naar wat hij van eten binnen krijgt, en of hij misschien toch last heeft van wormen..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:49

Ik hb net gebeld en ze zei dat ik beter morgen even langs kan komen. Nu ga ik toch maar een strippenkaart aanvragen haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:55

Goed zo!
Ik heb met mijn Leotje ook een strippenkaart bij de dierenarts, gisteravond weer... Krasje op zijn hoornvlies door broertjelief!
Achja kleine poezels...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 17:20

Tsja nouja ik was bij mijn waslijst ook de hamster nog vergeten met natstaart....tsja... Ik zeg altijd maar.. dat is het risico van het vak! (beesten houden).

Net was er iemand zo allert om te vragen of het niet aan de cavasan zalf ligt die mijn kleine kitten gebruikt. Hij likt haar regelmatig af. Gelijk de da gebeld ( ik dacht scheelt mij weer een ritje) maar hierdoor kan het niet komen..helaas!

Ik laat mogen wel even weten hoe het is gegaan...Hoop dat het meevalt.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:22

Ik smeer nu ook cavasan voor zijn oogje ook heb ik nog Aureomycin liggen voor als zijn ogen weer vies worden! Las ik dat je andere kitten daar last van heeft, het kan zijn dus dat ie een Chlamydia infectie heeft.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:30

xdenisex schreef:
Meestal is dat trouwens niets voor mij.. wachten... en is mijn gevoel altijd wel goed als ik ga, maar kijk t liever nog een paar daagjes aan.

Aan de andere kant... we zitten ook weer met het weekend... en straks krijgt mijn andere kitten het ook....

Ik zou gewoon gaan, want liever 1x te veel/te snel dat 1x te weinig/te laat.. Scheve mond

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:12

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:45

Mmm ik zal het even ter sprake brengen Chichiba. Klinkt niet echt lekker.

Ik hoop dat het gewoon 'maar' een virusje is en dat het snel over is. Hij gedraagd zich ook wel anders als anders.
Wel heb ik gezien dat hij aan het drinken was net en aan zijn voer zag ik dat hij ook iets gegeten had. Ik ga vanavond en morgenochtend zijn kattenbak eens goed inspecteren hoe zijn drollen eruit zien. Gelukkig drinkt hij wel voor zover ik natuurlijk gezien heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:53

xdenisex schreef:
zien. Gelukkig drinkt hij wel voor zover ik natuurlijk gezien heb...

Succes morgen, neem anders wat ontlasting mee scheelt je weer een ritje

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 23:01

Dat is ook een goede maar ik las hier ook in dit toppic dat er beter geen grit bij mag zitten en het is zo'n drapje, teminste vanmiddag, daarna heb ik geen ontlasting meer gezien, dat ik niet denk dat ik het van het grit kan scheiden... ik zal mijn best doen..

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:38

xdenisex schreef:

Ik hoop dat het gewoon 'maar' een virusje is en dat het snel over is. Hij gedraagd zich ook wel anders als anders.
Wel heb ik gezien dat hij aan het drinken was net en aan zijn voer zag ik dat hij ook iets gegeten had. Ik ga vanavond en morgenochtend zijn kattenbak eens goed inspecteren hoe zijn drollen eruit zien. Gelukkig drinkt hij wel voor zover ik natuurlijk gezien heb...

Ik dacht zeg het maar even...Heb vaker gehoord dat kittens het bleken te hebben...maar dat er dus eerst wat
aangesukkeld werd omdat de DA daar niet aan gedacht had...Vandaar dat het misschien handig is het zelf te melden... Knipoog

Gelukkig drinkt hij wel wat en eet hij ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:54

Wat betreft de ontlasting kan je ook een krant in de bak leggen,
of heel snel dr iets onder schuiven als ze bezig zijn, nij mij was het de laatste
keer een aardige hoop dus kon er het nodige aflepelen en dat in een potje gedaan.
Ik maakte namelijk eerst wel die fout met grot, ze konden het niet onderzoeken
dus moest ik nog een keer.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:10

Nou de volgende dag... t gaat niet beter. Hij heeft geen ontlasting, er zit alleen maar slijmachtige diaree aan zijn kont. Het stonk zo erg dat wij hem net samen zijn kontje hebben gewassen onder de douch. Vanmiddag om half 2 ga ik naar de dierenarts.

Wat mij naast het braken, wat ik trouwens niet meer heb gevonden maar wel gehoord vannacht, hoest of niest hij wel. Ik kan niet echt ontdekken wat hij nou precies doet...

Ik maak me echt zorgen. Misschien heeft hij wel iets gegeten wat niet verteerd kan worden ofzo....