hondenkleding..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 19:36

Wat vinden jullie daar nou van? Ik zie het steeds vaker, honden met kettinkjes, jasjes, broekjes, mutsjes, schoentjes en duikbrilletjes. Bij een fluorescerend jasje kan ik me nog voorstellen dat het voor de veiligheid is, als je je hond in het donker uitlaat, maar waar dient de rest voor?

Afbeelding

bromfiets

Re: hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:41

Als je hond het nodig heeft om warm te houden, dan snap ik het nog. Ken ook een teckel die op de boot altijd een zwemvest draagt. Voor de rest vind ik het sneu voor die beestjes, als je per sé iets aan wilt kleden, koop dan een pop...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:43

mijn hondj die zeer oud was kreeg op een gegeven moment ook een jasje voor tijdens het uitlaten...

Ik tem even want dit hoort bij beestenboel Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:45

neem de Chihuahua, de hond kan niet zonder kleren omdat de honden het dan koud hebben Rolleyes
waarom willen mensen zulk soort honden fokken?
ik vind een hond aankleden zonder medische reden echt onzin
Laatst bijgewerkt door Wesco op 05-12-07 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:46

ik vind het maar zielig. ik snap niet waarom mensen hun honden aankleden, volgens mij heeft het dier helemaal geen kleren nodig om warm te blijven.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:48

Ik ben aan het kijken voor een Jack Russel, en ik heb daar gaaaaaaave 'dekens' voor gezien van BR Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:48

Zo een dier heeft dat ook helemaal niet nodig, het is gewoon onzin dat het dier het '' koud '' zou moeten hebben etc . Of omdat je het zo mooi vind dat je hond een jasje aan heeft . Ik vind het allemaal overgepakt van Paris H , zei deed het voor haarzelf en omdat ze het mooi vind .
Nu komen mensen met anders is het koud voor de hond.
Wel vind ik het handig als je bijvoorbeeld een langharige hond heb en dan een regenjasje op doet zodat je huis niet meteen kletsnat is als je terug komt , en voor in het donker .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:49

Ik vind het soms wel grappig hoor, maar vind het alleen nodig als het functioneel is.
Onze hond (poedel) kreeg als hij geschoren was als het regende of heel koud weer was ook wel een dekje op hoor, maar dat was gewoon om te voorkomen dat ie het koud had of ziek werd.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:49

Idd, een hond doe je er geen plezier mee
Ik heb ook een klein hondje en krijg van iedereen de vraag waarom ik geen dekentje koop Rolleyes
Hallo het is een HOND met HAAR, hij kan zichzelf lekker warm houden hoor! Haha!

Neen, voor mij geen hondenkleding alhoewel ik ook al eens een tshirt heb gekocht.
Maar dat was voornamelijk omdat hij net geopereerd was Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:16

Citaat:
maar waar dient de rest voor?

Om het baasje tevreden te maken met een hip aangekleed hondje.....

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:18

Ik zou eens moeten proberen met mega Duitse Herder een tutu-tje aan te doen.. Haha!

Nee ik ben er geen fan van. tenzij het voor medische redenen is enz.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:30

casperrr schreef:
Ik ben aan het kijken voor een Jack Russel, en ik heb daar gaaaaaaave 'dekens' voor gezien van BR Haha!

Hier heb ik ze ook gezien die dekentjes van BR .wilde m bijna meenemen
Heb ook een reflecterend jasje voor in t donker.maar heeft ze niet vaak aan.
Heb ook nog een net nieuwe jas met bontkraag Tong uitsteken maar die is te krap geworden Clown heeft ze 1 keer aangehad maar de drukkertjes gaan open Tong uitsteken

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:40

ik vind het onzin. ook als je hond het koud heeft vind ik het nog onzin. een hond in het wild heeft toch ook geen dekentje of truitje als hij/zij het koud heeft?

als er medische reden voor is dan oke. maar verder vind ik het niet eerlijk voor de hond om hem/haar "poppen"kleren aan te doen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:41

Hmm als ik zie hoe de kleine chihuahua van een van de instructeurs hier soms ligt te rillen, dan denk ik dat honden het best wel koud kunnen hebben hoor! Haar hondje heeft daarom ook vaak een jasje aan in de winter.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:42

mijn hond (een koukleumige boerenfox) gaat geregeld met me mee op werkvisites in de auto. dan moet ze daar soms lang in blijven, en da's nu knap koud. vindt ze niet erg, mits ze haar jas aanheeft. zonder ligt ze echt te rillen en ziet ze er hondsellendig uit. heb het echt geprobeerd, maar ze bibbert dan helemaal. sneu gezicht.
ja, ik vind het ook stom en duf (en ga er zéker niet mee over straat) maar het is nu wel functioneel. heb een knalrode met reflectiestrepen trouwens. dus geen roze met blingbling. Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:43

Arabian_Girl schreef:
casperrr schreef:

Hier heb ik ze ook gezien die dekentjes van BR .wilde m bijna meenemen
Heb ook een reflecterend jasje voor in t donker.maar heeft ze niet vaak aan.
Heb ook nog een net nieuwe jas met bontkraag Tong uitsteken maar die is te krap geworden Clown heeft ze 1 keer aangehad maar de drukkertjes gaan open Tong uitsteken

Die zijn leuk he van BR? Haha! Jas met bontkraag klinkt best leuk! *LOL*

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:45

vind het niet altijd nodig. ja, als je in de winter een half uur stil gaat staan beppen met iemand dan krijgt je hond het koud ja. als je gewoon doorloopt kunnen de meesten zich gewoon warm lopen, op wat enkele oudjes na.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:49

iris_ilaska schreef:
ik vind het onzin. ook als je hond het koud heeft vind ik het nog onzin. een hond in het wild heeft toch ook geen dekentje of truitje als hij/zij het koud heeft?

als er medische reden voor is dan oke. maar verder vind ik het niet eerlijk voor de hond om hem/haar "poppen"kleren aan te doen.

In de natuur komen geen honden voor met een gewicht van 4 kilo en minder, en dus een hoog warmteverlies, of italiaanse windhondjes zonder vacht.
Ik heb zelf een Yorkshire terrier die ik altijd zonder jas liet lopen. Maar nu hij 14 is, en zich moeilijker warm kan houden en reuma heeft, krijgt hij soms een jasje aan, vooral als hij net geknipt is, en het koud weer is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:55

ztugwell schreef:
Zo een dier heeft dat ook helemaal niet nodig, het is gewoon onzin dat het dier het '' koud '' zou moeten hebben etc . Of omdat je het zo mooi vind dat je hond een jasje aan heeft . Ik vind het allemaal overgepakt van Paris H , zei deed het voor haarzelf en omdat ze het mooi vind .
Nu komen mensen met anders is het koud voor de hond.
Wel vind ik het handig als je bijvoorbeeld een langharige hond heb en dan een regenjasje op doet zodat je huis niet meteen kletsnat is als je terug komt , en voor in het donker .

Zelfs onze dierenarts raadde het gebruik van een jasje voor bepaalde (kleinere) honden aan! Mijn moeder had een pincher die erg kouwelijk was, en vaak darmonstekingen had, het beestje was al zoveel energie kwijt door die darmproblemen, dat het broodmager werd, omdat het ook nog eens veel warmte kwijt raakte.
Hondenjasjes waren er al ver vóór Paris Hiltons Chihuahuas ermee gingen rondlopen.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:56

Mijn ene Jack Russell krijgt, als het te koud is, een dekentje om omdat ze het anders toch echt te koud heeft.
Lotje heeft zo'n dunne vacht dat ze zichzelf met erg koud weer niet warm kan houden. Mevrouw heeft een dekentje van Equitheme op dan Knipoog
Mijn andere hond heeft een superdicht vachtje en heeft daarom nooit een deken op.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:57

meissielief schreef:
neem de Chihuahua, de hond kan niet zonder kleren omdat de honden het dan koud hebben Rolleyes

Chihuahuas komen oorspronkelijk uit Mexico, geen land dat bekend staat om het koude klimaat. Knipoog

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:00

Ik vind een jasje voor een hond prima als het beestje het nodig heeft. Maar in de meeste gevallen is dat niet zo.
Bijvoorbeeld in Amerika: ze hebben daar complete carnavalspakjes en kleding voor honden(en andere dieren). Dat vind ik gewoon zielig!

Kortom gezegt: Honden (eigenlijk alle dieren) aankleden zonder dat het nodig is vind ik nutteloos en sneu voor het beestje.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:02

Owja verkleedkleding! Vond dat altijd zo briljant op de Elf Fantasy Fair, zag toen een hond voorbij komen als een engeltje, en een andere als een duiveltje! Geweldig! Die honden vonden het zelf nog prachtig ook *LOL*

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:03

Zoolgangster schreef:
meissielief schreef:

Chihuahuas komen oorspronkelijk uit Mexico, geen land dat bekend staat om het koude klimaat. Knipoog

kennis van mij fokt ook chihuahua's. die vind dekentjes, laarsjes e.d. de grootste onzin. zodra je de hond buiten in beweging houd (ja ook de kortharige) hebben zo'n dekentje helemaal niet nodig. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:03

Ehm. Waar woon jij? Clown Ik zie namelijk bijna nóóit aangeklede hondjes.

Maar goed, zonder medische redenen vind ik het aankleden van een hond niet nodig en overbodig. Als het medische redenen heeft, oké, maar anders; laat die honden gewoon lekker hond zijn.