Wij hebben ernstige opvoedproblemen wat betreft onze beagle pup, en weten niet meer wat we moeten doen.
Het beestje is superlief en we houden veel van haar, dat wil ik voorop stellen.
Probleem 1:
Ze poept en plast overal waar het haar uitkomt. Ook haar eigen bench, kussens en dekens bevuilt ze moet poep en plas. Er hangt ook poep in de gordijnen, tussen de bedrading, ze plant ze overal maar neer waar het haar uitkomt. Een héle gore gewaarwording. Ik zet haar om het uur een kwartier buiten (waar ik ook bij blijf staan) en verder maak ik sochtends als ze uit de bench komt, savonds voor ze in de bench gaat, als ze geslapen of gespeeld heeft, een wandeling met haar. Is ze bezig met iets in de kamer te doen, dan zeg ik streng nee, pak haar op en zet haar buiten. Buiten doet ze bijna nooit iets, ze is alleen maar bezig met spelen en plant daarna opgelucht een plas neer wanneer ze weer binnen komt. Hoe hiermee om te gaan? (als ik weg ben zit ze in de keuken met enkele kranten, die als ik thuiskom doodleuk in 1000 en 1 snippers door de keuken verpreid liggen)
Probleem 2:
Ze vernield ALLES. Ze gooit planten om, trekt de bladeren en aarde eruit, verscheurd foto's, gooit asbakken om, gaat er met de afstandsbediening van door, molt sloffen / slippers en dergelijke, vernielt het senseo apparaat. Nu zul je wel denken, hoe komt ze hierbij? Nou, heel eenvoudig. Mevrouw klimt gewoon op haar bench, op de tafel, op het aanrecht. Hoe ze het voor elkaar krijgt? Geen idee, maar als ze iets wil, dan lukt het. Ze zet zich gewoon ergens tegen af en klimt zo naar boven, ze klimt me haast tegen de muren omhoog hier. Zóveel kracht in die voorpoten...

Probleem 3:
Ze blaft de héle dag door. Om knettergek van te worden. Ik vind het verschrikkelijk en ze haalt er me het bloed onder de nagels mee vandaan. Op 'nee' reageert ze niet of nauwelijks, het kan haar niet schelen. Ze kijkt me alleen maar aan en gaat rustig door. Soms zit het me zo hoog dat ik haar wel eens in het nekvel grijp en heel kwaad 'OPHOUDEN NU, NEE!' tegen haar schreeuw. Ik weet dat hier een fout van mij ligt, maar ik word er soms zó moedeloos van, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Onze andere hond irriteerd ze hier ook mee, die laat ze geen moment met rust, zit constant tegen haar te blaffen en op haar te springen.
Wie weet raad? In boeken lees ik dat een hond zijn eigen nest nooit bevuilt. Dit klopt bij deze pup dus niet. Ik snap er niks meer van. Wat gaat er fout? Bij onze andere hond hadden wij deze problemen niet en was de zindelijkheidstraining enz. vrij snel volbracht. Met deze zijn we al 2 maanden bezig en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Het is echt een tornado van vernielzucht en gore bende.