Kat gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:39

Ik en Nadia_Mocca @bokt, hebben laatst een kat gevonden.

We zijn heel de buurt daar afgegaan en werden meerdere keren doorverwezen, maar hij bleek uiteindelijk van niemand te zijn.
Uiteindelijk heb ik hem mee naar huis genomen en hij staat inmiddels ook op Amivedi.
Omdat we toch wel graag de eigenaar willen vinden, zou ik hem bij de dierenarts willen laten controleren op een chip.

Weet iemand of je voor het bezoekje dierenart + chip controle moet betalen als je de kat hebt gevonden?
Ik heb al gemailt, maar het mailtje is weer terug gekomen vandaag, dus waarschijnlijk is het emailadres niet meer in gebruik.
Ik ben niet zo belpersoon, dus als iemand dit toevallig weet zou het heel fijn zijn.

Poosje81

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:08

Zou toch echt eerst even bellen om dit te bespreken. Ook al ben je niet zo'n belpersoon, vergeet 1 ding niet. Niemand kan je opeten door een telefoonlijn Knipoog
Meestal zijn ze erg schappelijk als het om een gevonden dier gaat.
Wellicht kan je ook even de dierenambulance bellen.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:09

Laat je vriendin bellen Tong uitsteken

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:10

Ik bel maandag de dierenarts even op, maar waarom de dierenambulance ook bellen?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:12

Aims schreef:
Laat je vriendin bellen Tong uitsteken

Is een idee, maar ik heb hem thuis dus ik zal het toch allemaal zelf moeten regelen Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:15

Valentijn schreef:
Ik bel maandag de dierenarts even op, maar waarom de dierenambulance ook bellen?

Dan kunnen ze eventueel even langskomen als ze in de buurt zijn met hun chiplees apparaat Knipoog

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:16

Ik ga het eerst bij de dierenarts proberen, daar kan ik gewoon heen wanneer het mijzelf schikt.
Zit doordeweeks namelijk tot laat toe op school, dus het zou sowieso 's weekeinds moeten Lachen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:17

bij de dierenambulance hebben ze ook een chiplezer. Ook bellen mensen daarheen omdat ze willen weten of hun kat mss door hun is opgehaald..

Onze minoes is een keer aangereden door een auto. Uiteindelijk hebben we naar de dierenambulance gebeld, en inderdaad ze was boven water Knipoog

Het is trouwens niet toevallig een rood/witte met 3 witte voetjes en een scheurtje in het linkeroor toch he, anders weet ik nameliik de eigenaren. Onze vrienden zijn hun poesje namelijk al een week kwijt en die wonen in Oudenbosh. Het poesje is nu een anderhalf jaar oud.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:20

Me moeder zegt dat het geen geld kost.
Enigste wat ze doen is het apparaat er over heen halen.
Ook zou je een foto kunnen maken van de kat en gevonden er boven kunnen typen met jou nummer en waar hij eventueel af tehalen is.
En deze laten ophangen bij dierenartsen dieren asiels enz enz.
Maar ik zou hem niet meteen met de beste een eerste mee geven zou ze wel met bewijs laten komen een foto van het dier ofzo.
Dat je zeker weet dat de kat van hun is.
Maar als hij een chip heeft kunnen de eigenaren zo achter haald worden.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:23

Inge81: Nee, hij heeft 4 witte voetjes, geen scheurtje in het oor en is jonger dan een jaar, helaas Lachen
@x_Mliss: oké, ik bel toch maar eventjes voor de zekerheid, want ik weet niet of je evt. consultkosten moet betalen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:28

Tja dan wordt het toch nog even voor je doorzoeken Knipoog succes met de zoektocht eennnee onze DA rekent voor zulke dingetjes niets.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:34

Een chipnummer lezen kan zelfs de assistente doen dus waarschijnlijk zal het niets kosten en kun je gewoon langskomen, ook als de dierenarts er niet is maar de assistente wel.

Is het trouwens niet veel handiger om deze kat op te laten halen door de dierenambulance? Zij zorgen er dan verder voor (het asiel) en kunnen evt een baasje zoeken als zijn eigen baasje niet komt opdagen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:36

Ja dan zit hij 24/7 in een staale hokkie. Scheve mond
Ik zou dan persoonlijk alles op alles zetten om zelf de eigenaresse te zoeken.
Want al kunnen ze niemand er voor vinden verkopen ze hem ook zo weer door. Scheve mond
Als het allemaal telang duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:41

Heeft het dierenasiel geen chiplezer?In roosendaal zit er toch èèn?

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:42

Dat is waar, maar het kost ook geld en dat heeft valentijn niet.

Dus wat zou dan de beste optie zijn voor de kat? Ik weet het niet en geef alleen een eventuele andere keuze mogelijkheid aan. Moet eerlijk zeggen dat ik beide opties niet heel aantrekkelijk vind.

Valentijn zal gerust heel erg haar best doen om goed voor de kat te zorgen, maar alles wat geld kost zal voor haar waarschijnlijk een probleem zijn.

Het asiel zal ook haar best doen om voor de kat te zorgen, het dier zal eerst een poosje in quarantaine in een stalen kooitje moeten. Daarna mag ze met meerdere katten in een cattery (soort van huiskamer met buitenuitloop) en als het baasje niet komt dan zoeken ze een ander baasje voor de kat die goed voor het dier zorgt en hem/haar een nieuw tehuis geeft.

Ook zal het dierenasiel de benodigde dierenartskosten betalen als het dier naar deze dierenarts moet wat valentijn weer niet kan (wel wil)

De keuze blijft moeilijk en het is te hopen dat de eigenaar snel gevonden wordt.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:49

Pardon?

Hoe weet jij of ik geen geld heb?
Ik ga inderdaad geen €50,- neertellen om een bezoek te brengen aan de DA, maar aangezien ik eerst heb gemaild en dat mailtje niet is aangekomen ga ik nu toch eventjes bellen (ook al houd ik er niet van).

Hij staat al op een aantal sites en ik ben ook meerdere sites aan het afspeuren om te kijken of hij al als vermist is opgegeven.
We hebben 3 telefoontjes gehad, maar dat was hem helaas niet.
Bovendien is al besloten, als we uiteindelijk niet de eigenaar kunnen vinden, hij met mijn zus meegaat als ze verhuisd.

Overigens ben ik best bereid om evt. dierenartskosten op me te nemen, ontwormingen e.d zullen ook gewoon betaald worden wanneer hij die nodig heeft.

Dus doe alsjeblieft geen uitspraken die niet waar zijn.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 00:55

silvana schreef:
Heeft het dierenasiel geen chiplezer?In roosendaal zit er toch èèn?

Klopt, maar de dierenarts is voor mij toch een stukje dichterbij.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:00

ivar schreef:

Dus wat zou dan de beste optie zijn voor de kat? Ik weet het niet en geef alleen een eventuele andere keuze mogelijkheid aan. Moet eerlijk zeggen dat ik beide opties niet heel aantrekkelijk vind.

Valentijn zal gerust heel erg haar best doen om goed voor de kat te zorgen, maar alles wat geld kost zal voor haar waarschijnlijk een probleem zijn.

Het asiel zal ook haar best doen om voor de kat te zorgen, het dier zal eerst een poosje in quarantaine in een stalen kooitje moeten. Daarna mag ze met meerdere katten in een cattery (soort van huiskamer met buitenuitloop) en als het baasje niet komt dan zoeken ze een ander baasje voor de kat die goed voor het dier zorgt en hem/haar een nieuw tehuis geeft.

Ook zal het dierenasiel de benodigde dierenartskosten betalen als het dier naar deze dierenarts moet wat valentijn weer niet kan (wel wil)

De keuze blijft moeilijk en het is te hopen dat de eigenaar snel gevonden wordt.

Waar slaat dit op???
Ik zie nergens staan dat Valentijn zegt in dit topic dat ze geen geld wilt uit geven ze vraagt alleen of het geld kost ja of nee om alleen te kijken of het dier een chip heeft ja of nee.
Dus het gaat nergens over dat je dat zo op deze manier 3x uit spreekt.
Of kan jij in haar portemonnee kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:20

x_Mliss schreef:
Ja dan zit hij 24/7 in een staale hokkie. Scheve mond
Ik zou dan persoonlijk alles op alles zetten om zelf de eigenaresse te zoeken.
Want al kunnen ze niemand er voor vinden verkopen ze hem ook zo weer door. Scheve mond
Als het allemaal telang duurt.

Fijn, ik mag hopen dat als mijn kat ooit wegloopt, jij hem niet te pakken krijgt..

Doe gewoon verstandig en breng de kat naar een dierenasiel, daar hebben ze wel een chiplezer. En mocht de kat geen chip hebben, dan is er alsnog een kans dat de eigenaar bij het asiel gaat kijken of zijn kat daar zit. En het zou dus heel banketstaaf zijn als jij een ongechipte kat in huis houdt, terwijl de eigenaar alle asiels bijlangs belt om te kijken of zijn kat daar zit..

En als je de kat niet naar het asiel wil brengen, bel dan gewoon de dierenambulance, die komen hem kostenloos halen..

En dat bellen, daar moet je je gewoon maar overheen zetten.

P.s. De kans is groot dat de dierenarts dat niet wil doen en je gewoon adviseert om de kat naar het asiel te brengen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:28

ivar schreef:

ze wil haar geld niet besteden aan een kat die niet van haar is... vind ik persoonlijk heel logisch Haha!

ik zou de DA opbellen en vragen of hij even het chipje wil lezen (en vragen wat het kost)... als je een beetje een schappelijke DA hebt dan doet ie dat wel gratis

ik vind dat de TS toc haar beste beentje voorzet voor een gevonden kat! ze probeert de eigenaar te vinden en als het niet lukt krijgt ie bij hun een goed nieuw huis! in een asiel is het nog maar afwachten of ie een nieuw baasje vind Ach gut

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:29

Je kan ook hier een foto plaatsen.. wie weet herkent iemand hem??

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:46

x_Mliss schreef:

Pardon?
Hoe kom jij aan deze informatie. Bemoei je alsjeblieft niet met dingen waar je geen verstand van hebt.
Als een kat wordt binnen gebracht gaat deze eerst 2 weken in quarantaine zodat ze kunnen zien of hij eventueel ziek is en de eigenaar hem nog op kan komen halen. Ook worden ze ontvlooid en ontwordm. Na deze 2 weken wordt de kat gecastreerd, ge-ent en gechipt en wordt er een nieuwe eigenaar voor gezocht. Wat logisch is want je kan een kat niet een jaar laten zitten wachten op zijn baasje (als hij die al heeft). De kat blijft trouwens altijd eigendom van het asiel. Je mag hem niet doorverkopen of weggeven.
Dus wat jij hier beweert slaat echt nergens op

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:44

@Wuis, als iemand echt zijn kat kwijt is ga ik er vanuit dat deze ook op www.amivedi.nl kijkt of plaatst dat hij zijn kat kwijt is.

De kat die mijn zusje (Valentijn) heeft gevonden staat daar niet als vermist op en wij hebben hem er als gevonden op gezet. Ik zie het nut er niet van in om het dier naar het asiel te brengen, hij heeft het hier prima naar zijn zin en als zijn eigenaar zich niet meldt mag hij straks met mij mee.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:53

ik zou even de dierenambulance bellen, dat is de eerste die ik bel als mijn katten weg zouden zijn, zij komen langs om eventueel de chip te lezen Ja ook 's avonds en weekends...
verder word hier altijd gevraagd of het dier zolang hier kan blijven, dus niet gelijk naar het asiel

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:39

De dierenarts vraagt niks voor even een chip lezen hoor, hier tenminste niet, zou ook wel schandalig zijn als ze daar wat voor gingen vragen, want meestal doet de assistente dat gewoon even snel. Misschien is het wel een kat van hun praktijk, dan zoeken ze gewoon even op chipnummer of hij erin staat.