De titel zegt het al, ik ben benieuwd wie hier allemaal een cavia heeft?
Ik krijg volgende week donderdag 2 caviatjes
. Groetjes Lois
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
Jetje1985 schreef:Ik heb er geen 1, maar ik zit er wel over te twijfelen!!
2 langharige, 1 borstel, en 3 gladharige, allemaal dames, en zitten allemaal in de zelfde kooi

Maar ik zit nu een beetje te zoeken naar speeltjes enzo. Ik heb een soort mandje waar ze in kunnen liggen en een huisje. Maar wat vinden ze nou eigelijk echt leuk? Want ik kan daar niet echt veel over vinden op internet enzo. Ze zeggen wel welke cavia speelgoedjes er zijn maar niet welke ze echt leuk vinden.
heb er al vele gehad, en ze zijn zoo lief ..xD
Jetje1985 schreef:Of ik nou een cavia wil of een hamster
ff raar uitgelegd. ach een cavia is gewoon leuker

tante_trien schreef:Wij hebben er 62 langharige, 1 borstel, en 3 gladharige, allemaal dames, en zitten allemaal in de zelfde kooi
zo'n frettentunnel hebben we. Je kunt ook grote pvc buizen gebruiken. En verder doosjes met allemaal gaten waar ze in en onder kunnen zitten, lekkere hapjes in een hooibal, een simpel katoenen doekje waar ze onder kunnen kruipen vinden ze hier ook erg leuk
. En binnenkort wil ik er eens een balletje bijgooien, kijken wat ze daarvan vinden

. Ik zou ook eerder voor een cavia kiezen dan voor een hamster. Ik heb echt al zin dat ze gaan komen!
zijn net als paarden groepsdieren die niet blij worden in hun uppie. Combinatie met konijn wordt wel veel gedaan maar wordt afgeraden, ivm ziekte en het communiceert toch prettiger met een soortgenootje
)
ze hebben hier een dolle 5 minuten, een keer of 3 per avond en dan scheuren ze echt als wilden door hun ren en alle speelgoedjes (met frontale botsingen in hun tunneltje als ze er allebei van een andere kant inscheuren
) En dan zitten ze even stil, ontploffen tegelijkertijd en gaan dan weer op hol
maar je hebt met sommige een hele mooie band maar sommige ook niet.. toch soms jammer dat ze weg gaan maar dan moet je zo denken ''die heeft een gelukkig einde"