Favoriete Dierentuin...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Favoriete Dierentuin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:55

Ik ben zelf bij nog niet veel dierentuinen geweest. Alleen Burgers Zoo, Emmen, Apenheul en een kleintje in Epe...

Maar ik was nieuwschierig wat vinden jullie de leukste en beste dierentuin en waarom?

Toogfilosoof

Re: Favoriete Dierentuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:56

Emmen! Mooie aanleg, veel verschillende dieren , vrij grote verblijven over het algemeen en dichtbij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:59

Emmen. Knipoog

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:04

Mijn favourite blijft geloof ik toch Burgers Zoo.
Ben dit jaar ook naar Emmen geweest. Was daar een bruine beer die zat daar letterlijk te ijsberen en had weinig leefruimte. Heb meerdere tuinen bezocht en heb nu weer gezegd: Ik ga niet meer naar de dierentuin. Vind het maar niets....

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:06

Blijdorp, omdat ik daar hele mooie foto's altijd maak, en tja t is dr gewoon altijd gezellig Lachen

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:07

Emmen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:09

ik ken van vroeger alleen maar rhenen

wat voor mij de beste zou zijn zou degene zijn die de dieren de meeste ruimte geeft ...

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:10

Blijdorp vind ik zielig Bloos

Ik vind ook Emmen Ja

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:10

crossmonster schreef:
ik ken van vroeger alleen maar rhenen

wat voor mij de beste zou zijn zou degene zijn die de dieren de meeste ruimte geeft ...

Rhenen heeft dat ook niet zon berenbos? Ik ben er toen met mijn werk geweest, maar vond het erg tegenvallen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:15

Noorder dierenpark emmen en zoo parc overloon.( heb een dierenopleiding gedaan dus heb zat dierentuinen moeten bekijken )

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:24

Bijdorp: daar had ik als kind een abonnement op en we gingen heel vaak. Ik ken het op m'n duimpje en toch verandert het steeds en komen er nieuwe dingen bij. Het is er gezellig en je kunt alle dieren goed zien. Dieren staan in natuurlijke leefomgevingen en er ze doen alleen wat goed is voor de dieren. Dat er af en toe een gorilla ontsnapt neem ik dan maar voor lief Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:25

T3mptati0n schreef:

Ik vind ook Emmen Ja

Wat vind je dan zielig aan Blijdorp?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:26

ik ben laatst naar dierentuin in rhenen geweest vond ik een erg mooie dierentuin

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:29

Burgers zoo en Emmen zijn de mooiste vind ik.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:30

oudehans dierenpark als ik 't goed schrijf vind ik geweldig!
Ruimte voor de dieren, een gevarieerd verblijf, veel speeltuintjes en dus genoeg te doen voor de kleintjes en voor alle leeftijden is er wel wat te doen.
De bordjes daar vind ik overigens ook erg netjes, en de dieren hebben hun ruimte voor rust, wat is sommige dierentuinen ontbreekt..
Beekse Bergen is ook erg leuk, maar meer voor de dieren dan voor het publiek, omdat je daar niet echt dicht bij komt en almaar in de auto zit, natuurlijk heerlijk voor de dieren dat ze zo'n enorm verblijf hebben, maar misschien konden ze iets meer naar de publieke kant kijken.

Artis vind ik persoonlijk niet echt diervriendelijk, meer naar de mens gericht, wat ik van andere niet zozeer vind.
Bij veel andere dierentuinen zijn de verblijven groot en hebben de dieren ruimte voor zichzelf en hebben ze ook delen waar ze niet gezien kunnen worden en dus hun rust kunnen hebben.
In artis vind ik de verblijven niet ruim genoeg en die dieren worden eigenlijk óveral ter bezichtiging gesteld, daar hebben ze weinig tot geen ruimte voor zichzelf, wat ze wel moeten hebben vind ik, zéker in een dierentuin.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 22-11-07 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:36

Dniesjj117 schreef:
T3mptati0n schreef:

Ik vind ook Emmen Ja

Wat vind je dan zielig aan Blijdorp?

Ik ben er toen een keer geweest, kan best zijn dat het veranderd is, maar toen hadden ze hagedissen of weet ik veel wat het waren in hokjes die 3cm groter waren dan het dier zelf. Vond ik er niet zo diervriendelijk uitzien. Maar voor de rest is het een mooie dierentuin Ja. Emmen is gewoon mijn favoriet Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:25

Burgers Zoo vind ik heel mooi en Blijdorp ook, al moet ik zeggen dat in Blijdorp sommige kooien nog wel wat groter kunnen, vooral ook die van de leeuwen en andere katachtigen. De tijgers hebben echter wel een mooi verblijf al zijn die ook nog steeds gestresst.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:28

Mijn complimenten voor Beekse Bergen.

Enorme verblijven en deze dierentuin is écht op de dieren gericht, wat ik stukken belangrijker vind dan dat mensen in het nadeel van de dieren een dier goed kunnen zien.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:10

emmen.! zeker weten, we zijn overal achter de schermen geweest in de stallen enz.. echt mooi hoe ze het uitleggen en een hele mooie grote park.

ben verder alleen nog maar in spanje gewees bij de dierentuin die was trouwens ook erg mooi maar emmen gaat even een stapje verder Tong uitsteken hihi

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:13

Blijdorp, lekker dichtbij

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:14

Voor mensen die dicht bij de Duitse grens wonen. (Twente). Kan ik Osnabrück en Münster aanraden. In Nordhorn zit een nieuwe dierentuin die wat kleiner is. maar erg leuk. En de prijzen zijn hier een stuk goedkoper.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:38

Loizy schreef:
Beekse Bergen is ook erg leuk, maar meer voor de dieren dan voor het publiek, omdat je daar niet echt dicht bij komt en almaar in de auto zit, natuurlijk heerlijk voor de dieren dat ze zo'n enorm verblijf hebben, maar misschien konden ze iets meer naar de publieke kant kijken.

Je kan eerst een ronde per auto of bus doen en dan nog te voet door het park. In het park zelf kan je wel dicht bij sommige dieren komen.

Ik vind de Beekse Bergen het leukste omdat de dieren daar het meeste in de natuur leven. En bij ons stonden de giraffen de auto te wassen. Bij sommige verblijven moet je geluk hebben maar sommige mensen lijken ook geen geduld te hebben.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:19

Geen. Zie wilde dieren namelijk gewoon liever daar waar ze thuishoren. Maar goed, dat is mijn mening. (Is met bepaalde diersoorten natuurlijk weer anders, die in het wild niet kunnen overleven, bv. door jacht/oerwoud kappen en dat soort dingen, maar dat even terzijde. Lachen )

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:31

Emmen blijft mijn favoriet. Ben ook in Antwerpen geweest, leuke Zoo, erg knus maar wel monumentaal, soms kleine oude verblijven, echt van vroegah.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:04

Ik vind Amersfoort een geniale dierentuin.
Je hond mag mee naar binnen, dat geeft vaak leuke reacties van de dieren (natuurlijk zorg ik ervoor dat mijn hond niet provoceert).

En veel dieren zitten achter glas, waardoor je op 5 centimeter afstand van bijvoorbeeld de beren zit. Ook vond ik de dierenverzorgers erg vriendelijk en gaven ze goede uitleg.