Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nicci88 schreef:collie heeft lange haren

LittleAnn schreef:Ik bedoel misschien een maatje kleiner dan een labrador... Ik zat te denken qua formaat aan een bullterrier, of misschien een collie?
Ludora ik snap wat je bedoelt. De hond zal het terrein gaan bewaken, maar ook als familiehond dienen, dus lekker erop uit gaan en veel spelen. Ik zelf ben heel consequent en heb in het verleden ook onze honden thuis getraind... wat wil je weten over mijn persoonlijkheid
nee zo bedoel ik het niet
Ik wil eigenlijk zelf ook een hond, maar mijn eerste 'eissen' liggen meer bij mezelf. Ik zou persoonlijk nooit voor een terrier kiezen, te druk voor mij. Maar aan de andere kant wil ik wel een hond om mee te ravotten. Ik ben er ook nog niet uit wat ik wil. Maar bij mij zijn de uiterlijke kenmerken iets van in een later stadium. Maar ivm de warmte snap ik wel dat kort haar prettig is.
maar ik ga echt niet meer de kou in
Het is hier ook heel handig, overdag gaat de hond gewoon op het erf, geen problemen met de kou of dat de hond de hele dag binnen zit of wat dan ook...
misschien wacht ik daar wel op...De enige rassen die ik hier op curacao heb gezien zijn chihuahua's (lijkt me niet om het terrein te bewaken hahah) mastiffs, dobermann en herders en alle combinaties die maar mogelijk zijn
Een herder lijkt me ook wel wat