Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:hoe consequent is je vriendin, heeft ze ervaring met honden?
Citaat:Verder vraag ik me af hoeveel ze met hem doet, hoe hij buiten is (staat hij goed onder appél? werkt ze met hem? hoeveel uitloop krijgt hij?) Dat zijn ook allemaal dingen die het gedrag binnenshuis positief dan wel negatief kunnen beinvloeden.
. deschels schreef:anders aan een lange riem houden, als ze hem roept en hij luisterd niet meteen een rukje geven aan de riem.
Dingen als rukjes aan een riem om hem op de plaats te houden gaan denk ik niet werken bij deze hond, die is slim genoeg om door te hebben wanneer die riem eraf is hoor
Lysette schreef:deschels schreef:anders aan een lange riem houden, als ze hem roept en hij luisterd niet meteen een rukje geven aan de riem.
Dat moet ie wel weten wat hierkomen is. Heel vaak wordt het niet eens aangeleerd en maar verwacht dat de hond bij de geboorte het commando hier kent.
maargoed, daar zou ik ook op zijn zachts gezegd niet blij mee zijn. ik heb het ook niet zo op de echte hondenscholen, vind het vaak iets te mechanisch allemaal, maar dat zal vast en zeker per plek wisselen. Je vriendin is iig niet in staat om dit zelf op te lossen. Zoek anders iemand met verstand van zaken in de buurt, plaats een oproepje ofzo, dat iemand haar even kan komen helpen.