Mijn kat krijgt morgen een kap ervaring svp..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn kat krijgt morgen een kap ervaring svp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:25

Morgen wordt mijn poes geopereerd, in 2003 is een goedaardige tumor geconstateerd aan haar ooglid,
het hele verhaal is HIER
te lezen, daar staat ook een foto van de tumor hoe groot het nu is.

Daar ze de eerste dagen/weken niet mag krabben of dr hoofd mag stoten krijgt ze een kap..
Help, het is een diertje wat erg snel bang is, en in dr schulpje kruipt, foto's staan in mn profiel,
daar was het plekje nog iets kleiner.

Zijn er hier mensen die ervaring hiermee hebben? Gaat de kat snel weer eten, past het zich makkelijk aan aan de kap? Mn DA ze dat ik gewoon te werk kon gaan, dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik stiekem toch.

Iemand die mij gerust kan stellen of tips kan geven?

Anoniem

Re: Mijn kat krijgt morgen een kap ervaring svp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:26

Ik hoop dat er nog mensen met ervaringen komen...Ik maak me best wel zorgen inmiddels, nog niet eens om de operatie zelf,
maar meer om het feit dat ik et werk ben en ze straks niet gaat eten ofzo...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:32

één van onze katten, Rambo, heeft vorig jaar ook zo'n kap moeten dragen.
Ik moet wel zeggen dat hij altijd schuwer geweest is, omdat hij als half-wilde kat in huis gekomen is.
Met z'n kap was het nog veel erger.
Doordat we toen nog 7 katten hadden, durfde hij niet meer echt rondlopen in huis, hij lag steeds helemaal vanboven op de gigantische klimpaal.
Hij kroop onder de kast in en kroop van kast tot kast naar z'n eetbakje.
Eten deed hij dus wel, maar was helemaal niet op z'n gemak
Dat lag voor een groot stuk wel aan de andere katten, want die waren dan nog eens bang van hem ook (door die kap).
Ik denk dat als hij de enige kat in huis was geweest, hij wel meer op z'n gemak was geweest.
Maar hij heeft alleszins altijd gegeten, maar wachtte steeds tot de andere katten uit de buurt waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:49

O fijn dat jou kat wel gewoon gegeten heeft, wat zielig zeg dat ie zo wegkroop...Ik zal ze apart zetten, dat moest toch al omdat ze beide apart voer hebben...
Jakary hoelang heeft hij de kap omgehad?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:52

goh, dat weet ik niet juist meer, ik denk 2 weken, niet zo lang dus.
Hij was aangevallen door één of ander beest, en achteraan op z'n rug lag hij helemaal open, heeft de DA toen dichtgenaaid.

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:53

Mijn hondje heeft een aantal jaar geleden ook een kap gehad. Ze at gewoon en probeerde steeds onder de heg door te kruipen, wat ze normaal ook doet. Maar dan bleef ze hangen, echt géén gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:00

Maar reageerd een hondje niet heel anders op een kap dan een kat?
Ik mén ik ben zo zenuwachtig he, morgen om 10 uur gaat ze onder het mes.
Wel fijn dat die tumor dan wordt weggesneden, hoop dat dr herstel voorspoedig zal zijn.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:06

Probeer voor je kat zoveel mogelijk jezelf te zijn.... hoe nerveuzer jij bent hoe naarder het voor haar wordt. Zeker als jij haar t gevoel geeft dat ze heeeeel zielig is met die kap dan zal ze zich nog gespannener gaan gedragen. Natuurlijk vindt ze het de eerste dagen absoluut niet leuk, maar je moet maar denken, wonden die ze steeds openkrabt of wrijft is nog vervelender dan die kap. Mijn poes heeft een doorzichtige kunststoffen kap gehad dan voelen ze zich in ieder geval prettiger omdat ze dan de omgeving wel in de gaten kunnen houden. Succes en heel veel sterkte met je poes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:29

Dank voor je reactie Tessa, gek genoeg zij mn DA dit ook en zeiden ze zelfs dat ik beter gewoon te werk kan gaan..
Mss is dat dan ook maar het beste...Gelukkig ben ik morgen nog verders de hele dag thuis, dus kan ik kijken hoe ze zich gedraagd, ik zal dr idd niet teveel aandacht aan schenken, bedankt voor je tip!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:46

mijn kat heeft een kap gedragen toen ze gesteriliseerd was.
die poes is wat bangig, dus ik zag die kap ook niet zitten.

Bij de eerste poging deed ik de kap te los, en toen wrong ze zich los. de kap lag er uiteindelijk af, doordat ze tegen alle stoelen, tafels en onder de bank ging. de hechtingen bloedden en ik kon echt wel janken!!!

de tweede poging was beter, gewoon strak vast en weer raakte ze in paniek, maar hij bleef zitten. helaas moest ze er zelf achter komen wat kon en wat niet.
ik heb haar met bakjes eten en drinken (dat kan met die kap) in de gang gezet met een warm bedje bij de verwarming, zodat ze niet steeds overal tegen aan kon lopen. ik geloof dat ze die kap zo'n 4 dagen op moest. ik heb Miep nog nooit zo ongelukkig gezien, maar goed, het moest.......

dus: in ieder geval die kap vast genoeg doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:54

Bedankt voor je tip Driebergen, wat gruwelijk zeg om te lezen wat voor schade je had door een te los zittende kap!!
Ik zal dr zéker op letten!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:56

En is je kat al weer terug? Met kap?

Ik heb helaas geen ervaringen, maar ik vind die beestjes met kap altijd zo sneu Tong uitsteken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:01

zap schreef:

Jahoor ze is weer terug, woedend!! Tong uitsteken
Ze heeft zojuist al weer een beetje gegeten zelfs, ze kan alleen niet uit een schaaltje eten,
dan zit het kapje in de weg.

Operatie is SUPER gegaan, tumor is in zijn geheel verwijderd, dr zat ook een kleine cyste bij.
Echt dit had ik jaren geleden moeten doen, ze kan nu weer normaal kijken.
Okay dr zit nu een wond en littekens, maar die dikke bult van 1 bij 1 cm is nu weg Haha!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:03

Chiqa schreef:
zap schreef:

Jahoor ze is weer terug, woedend!! Tong uitsteken
Ze heeft zojuist al weer een beetje gegeten zelfs, ze kan alleen niet uit een schaaltje eten,
dan zit het kapje in de weg.

Operatie is SUPER gegaan, tumor is in zijn geheel verwijderd, dr zat ook een kleine cyste bij.
Echt dit had ik jaren geleden moeten doen, ze kan nu weer normaal kijken.
Okay dr zit nu een wond en littekens, maar die dikke bult van 1 bij 1 cm is nu weg Haha!

He succes met je kat weet hoe ze kunnen zijn maar maak je niet te druk hoor katten redden zich altijd.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:02

Super dat het zo goed gegaan is! Lachen
Hopelijk moet ze de kap niet lang om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:06

Ze moet de kap 14 dagen om, tot de hechtingen dr uitkunnen...
Ach de eerste dag zit er bijna op laten we het positief bekijken Lachen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:22

Onze kat is vrijdag gesteriliseerd en loopt dus ook met een kap om. Arm beestje, ze moet nog tot woensdag, en het enige dat ze doet is de hele dag aan die kap lopen krabben. Maar hij zal er toch even nog even om moeten blijven zitten. Verder eet en drinkt ze wel gewoon goed, alleen is het wat onwennig. Toen de kap net omzat, liep ze alleen maar achteruit, maar inmiddels weet ze ook dat ze gewoon vooruit kan lopen.
heb het echt met haar te doen, maar het is voor haar eigen bestwil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:16

o wat zielig he..dat ze dan achteruit gaan lopen,
dat heeft de mijne ook de heel middag gedaan, dr
zat iig een goede achteruit op! Vork

Jij nog veel succes en fijn dat het woensdag achter de rug is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:19

onze katten hebben idd ook allemaal een kap omgehad toen ze gecastreerd werden (1 kater 3 poezen, heb inmiddels nog 2 poezen) ze liepen eerst idd achteruit, en tegen dingen aan met dat ding, maar dat was na een dag of 2 over, toen liepen ze weer normaal, en begon het te wennen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:25

Fijn te lezen dat het went, ik merk nu al dat ze zich minder stoot.
Soms nog een schijnbeweging van "ik wil mij zo graag wassen!"
ik zal ff wat foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:57

Hee Chiqa.....super dat t zo goed gegaan is meid! Ze ziet er idd wel erg zielig uit zo maar het verschil is vast voor haar ook duidelijk!!!! Succes met haar....groetjes Tessa

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:08

Ach wat kijkt die arme poes zielig Verdrietig Onze poes had een paar jaargeleden gevochten. haar schouder lag open en haar staart. totale schade: 5 hechtingen. Volgens de Da moest ze ook een kap om. ik heb het niet gedaan. Haar wonden waren erg mooi en recht en ze moesten alleen even dicht gaan. Dus geen kap om. de volgende dag lagen de hechtingen eruit, maar de wonden zaten dicht! En dat na 12 uur.
Sterkte met de patiënt. Knuffel en verwen d'r maar. ik vind haar in ieder geval best zielig hoor.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:11

Het ziet er niet echt lekker uit Vork Wel goed dat ze er weinig last van heeft. Sterkte nog even..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:22

ziet er niet heel fijn uit, maar je ziet wel duidelijk dat die 'bult' in ieder geval weg is!!

Onze kat hoefde gelukkig niet met sterrilisatie zo'n kap om... ze kregen een grote pleister en als we ze zagen krabbelen/poetsen/bijten in die pleister dan moesten we ze 'tegenhouden'. Gelukkig bleven onze katjes er gewoon vanaf. Bij de DA pleister eraf en hechtingen eruit (al werd één kat zo 'vals' dat tie z'n hechtingen er zelf maar uit moest pulken Tong uitsteken anders hadden wij zelf hechtingen Tong uitsteken)