Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Milly_ schreef:waarom moet een geholpen kat andere voeding krijgen?? nog nooit van gehoord namelijk...
Mijn gecastreerde kater krijgt brokjes van de aldi (die in vershoudzakken,niet die in karton).
Gewoon omdat hij daar echt gek op is, en wil niets anders. Ook vers vlees wil hij niet. Tjah, hij is beetje speciaal op dat vlak..
shariyerke schreef:Sterilised 37 - dé gezondheidsvoeding voor een gecastreerde kat
Het gedrag en de hormoonhuishouding van de kat verandert dus na de castratie. Daarom is het verstandig daar met de voeding rekening mee te houden. Direct na castratie heeft de kat de neiging om meer te eten, terwijl haar energiebehoefte juist met ongeveer 30% afneemt. De eerste twee maanden na de operatie is de meest kritieke periode voor het ontstaan van overgewicht. Als de voeding niet snel wordt aangepast, kan het gewicht van de kat in deze periode met maar liefst 50% toenemen.
Net als bij mensen is overgewicht schadelijk voor de gezondheid van een kat en kan het leiden tot suikerziekte, hartaandoeningen, gewrichtsproblemen en een kortere levensverwachting. Een ander belangrijk en veel voorkomend probleem is de aantasting van de gezondheid van de urinewegen. Katten met overgewicht bewegen en drinken namelijk minder, waardoor onder andere blaasstenen kunnen ontstaan. Blaasstenen kunnen blaasontsteking en andere klachten veroorzaken.
Daarom heeft Royal Canin Sterilised 37 ontwikkeld, een speciale gezondheidsvoeding ontwikkeld voor gecastreerde/gesteriliseerde katten. Sterilised 37 biedt een doelgerichte oplossing voor al deze problemen en helpt de goede gezondheid van een gecastreerde kat te waarborgen. Kijk voor meer informatie over Royal Canin Sterilised 37 op http://www.royalcanin.nl/
Ashkerlon schreef:Ik zou ze eigenlijk het liefst overzetten op vers vlees, maar ik kan het hier nergens vinden... alleen duck voor honden
Milly_ schreef:waarom moet een geholpen kat andere voeding krijgen?? nog nooit van gehoord namelijk...
Mijn gecastreerde kater krijgt brokjes van de aldi (die in vershoudzakken,niet die in karton).
Gewoon omdat hij daar echt gek op is, en wil niets anders. Ook vers vlees wil hij niet. Tjah, hij is beetje speciaal op dat vlak..