Hoe kitten afstraffen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Hoe kitten afstraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 01:58

Ja, wij hebben dus een super leuke kitten.
Maar het is ook een beetje onze kleine terrorist! haha

Hij zit overal in te hangen, ziet overal speelgoed in.
En krabt overal aan.
Onze vorige kittens hadden we nooit onze handen zo vol aan..
Daar hoefde we maar met de sleutels te rammelen en die hield op.
Maar deze ziet dat alleen maar als spelletje.

Als ie op tafel zit ook, we halen hem eraf aan het nekvel en zetten m op de grond en 2 tellen later zit hij weer op de tafel.
Hij is nergens van onder de indruk.
En ik weet niet zo goed hoe ik nou verder moet.
Want ik wil m ook niet eraf slaan ofzo...

P.S. plantenspuit ziet hij ook als spelletje!

Hebben jullie nog tips??

Schimmelig

Re: Hoe kitten afstraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 02:16

Bij zijn nekvel pakken en in zijn gezichtje blazen (niet als een kat bedoel ik dan, maar gewoon lucht Tong uitsteken ). Beetje cru, maar zo'n sloper is vervelend Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:08

in zinj nekvel pakken en er af halen, kan wel gewoon 10x achter elkaar hoor,maar als je er geluid bij geeft(schreeuwd) dan snappen ze het na enkele keren wel.

ik smeet mijn katten altijd een krant of tijdschrift naar hun hoofd.
werkte perfect, na een paar keer hoefde ik alleen maar te rammelen en ze waren al verrokken

enne als jij er niet bent de kat niet in de kamer laten anders ben je over een jaar nog alles aan het afleren Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:31

een bloemenspuit en dan even van een afstand er heen spuiten Tong uitsteken hielp bij ons erg goed.!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:33

Inderdaad, je was me voor salsaentango.
Gewoon een plantenspuitje bij de hand houden, en dan leren ze snel genoeg dat het niet de bedoeling was waar ze mee bezig waren!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:44

Preices, same as above.
Katten hebben een gruwelijke hekel aan water!
Dus plantenspuitje vullen en hem nat spuiten!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:22

Er staat in haar verhaal dat de kat het als een spelletje ziet, dat met de plantenspuit Knipoog Iets beter lezen mensen. Ik ga met Schimmelig mee..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:25

De beste remedie tegen het slopen is kittens met z'n 2en te houden. Haha!
Mijne hebben samen echt amper iets gesloopt. Waren veels te druk met elkaar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:32

Goh, wat herkenbaar! Ik heb ook zo'n terrorist rondlopen. Hij is nu 6 maanden en ontzettend slim. Plantenspuit vindt hij alleen maar leuk, sleutels die rammelen ook en ziet overal een spelletje in.
Wat bij hem heel erg helpt is een boze stem, op de grond stampen en als hij nog niet reageert in zijn nekvel pakken en zachtjes door elkaar schudden. Ik heb dit 3x moeten doen en momenteel reageert hij al bij het op de grond stampen. Ik was bang dat hij angst zou krijgen voor mijn voeten, maar dat heeft hij gelukkig niet. Hij heeft er respect voor op het moment dat hij iets fout doet (wat-ie overigens vaak dondersgoed weet Haha!), maar kan een kwartier later op mijn voeten neerploffen en gaan liggen slapen.
Nog 2 maanden, dan gaat hij onder het mes. Hopen dat dat ook wat scheelt.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:40

Sophie2 schreef:
Er staat in haar verhaal dat de kat het als een spelletje ziet, dat met de plantenspuit Knipoog Iets beter lezen mensen. Ik ga met Schimmelig mee..

naja dat zal wel dat het er in staat maar wij deden het dus met een planten spuit.. en als het niet werkte maar had het dus niet gelezen Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:42

langer bij moeder laten en niet ophalen op 6 weken oud scheelt ook een hoop.... maar dat zal wel niet meer lukken Lachen
en kattenkwaad heet niet voor niks zo, leer er maar vast mee leven Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:51

Die van mij is dan niet een erge sloperd maar een plantenspuit deed hem nix. Hij vind water juist leuk haha!

Wij zorgen dat ALS hij iets doet, aan de planten eten ofzo of in de panelen hangen dat we zijn speelgoedmuizen of balletjes bij de hand hebben en dan krijgt hij die naar zijn hoofd.
Dit helpt wel..

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:54

Ik heb ook 2 kittens van nu een half jaar oud. Toen ze net hier kwamen heb ik ook de plantenspuit gebruikt, nu hoef ik die alleen nog maar even te schudden en ze gaan van tafel (of waar ze dan ook opzitten/inhangen Knipoog ) Ze wisten al heel snel dat spuit NEE betekend Haha!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:57

cissy schreef:
langer bij moeder laten en niet ophalen op 6 weken oud scheelt ook een hoop.... maar dat zal wel niet meer lukken Lachen

Da's onzin. Het weghalen van kittens
Heb er zelf ook 2 met paps en mams in 1 huis. Kittens zijn dus nooit bij mams weggehaald en toch terroristen.
Plantenspuit werkte op een gegeven moment ook niet meer, zo erg dat ze nu bij je staan als je onder de doushe staat. water is dus leuk ipv eng

Wij geven onze lieve terroristjes dus een lekkere grote waffel. Dus niet pas een grote mond geven als hij al OP de tafel zit maar als hij er al aanstalten naar maakt. Dan al zeggen van Pas Op hoor. Als je te laat ben dan een lift vanaf de tafel geven naar grond

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:59

misschien een domme vraag maar zit er rood in de vacht? Over het algemeen zijn rode en lapjeskatten wat brutaler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:00

Ik zou hem persoonlijk niet in zijn gezicht blazen.De kans dat je een haal in je gezicht krijgt is niet obestaande.
Zelf gebruik ik de planten spuit,maar blijkbaar helpt dat niet.Wat je ook kan doen is een plastick flesje met kiezeltjes vullen of gedroogde erwten en dat naar hem toe gooien als hij iets doet wat hij niet mag zodat ze schrikt.

Je moet eigenlijk altijd zo straffen ,dat ze niet ziet dat het van jou komt.Anders is ze slim genoeg om alle stoute dingen uit te vreten als jij niet in de buurt bent.Daarom zou ik niet roepen of iets.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:02

* Ik blijf dit topic eeven volgen Haha!
Ik heb nu ook kitten thuis, we hebben der 2.5 week Lachen
Super lief en leuk beessie, maar zij hangt soms ook in mijn piamabroek als ik loop

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:02

Melissa schreef:
Preices, same as above.

Ik ken een kat die dol is op water Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:04

silvana schreef:
Ik zou hem persoonlijk niet in zijn gezicht blazen.De kans dat je een haal in je gezicht krijgt is niet obestaande.
Zelf gebruik ik de planten spuit,maar blijkbaar helpt dat niet.Wat je ook kan doen is een plastick flesje met kiezeltjes vullen of gedroogde erwten en dat naar hem toe gooien als hij iets doet wat hij niet mag zodat ze schrikt.

Je moet eigenlijk altijd zo straffen ,dat ze niet ziet dat het van jou komt.Anders is ze slim genoeg om alle stoute dingen uit te vreten als jij niet in de buurt bent.Daarom zou ik niet roepen of iets.

Je gaat je kat denk ik niet vlak voor je neus houden Clown

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:09

merrietje schreef:
Ik ken een kat die dol is op water Clown

Ja ik ook... Clown De kat van mijn ouders bijvoorbeeld (was eerst mijn kitten maar heb hem bij mijn ouders gelaten toen ik het huis uitging). Smokey springt in de wastafel/gootsteen zodra je de kraan aanzet....klimt op de WC als je doortrekt en niet snel genoeg de deur dicht doet, als mijn pa de planten buiten gaat sproeien loopt hij hem overal achter na en zit onder de sproeier.
Deze kat spoort ook niet helemaal hoor Knipoog

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:10

Melissa schreef:
Preices, same as above.

Is misschien raar, maar onze katten zwemmen.
Ze vinden het juist leuk in het water,
Ik weet geen oplossing, zelf pakken we ze gewoon in het nekvel, of de naam hard roepen, afstraffend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:05

plantenspuit en vliegenmepper...
ze weten hel erg snel wat nee betekend Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:06

x_Marr schreef:
S schreef:

Je gaat je kat denk ik niet vlak voor je neus houden Clown

Hoe wil jij hem dan in zijn gezicht blazen??
Blaas maar eens op je hand,verder als 15 cm voel je geen wind meer.En een kat is snel en zijn pootje plots lang.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:11

cissy schreef:

Ik ben het helemaal met je eens!!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:23

ik heb ook een kitten in huis nu zo'n 5 maanden oud. heeft ook aardig wat streken, gister kwam ze nog aanrennen met de wc rol door het huis. Maar goed, wat ik doe is gewoon een klap op de tafel geven waardoor ze schrikt, iets gooien of bij het nekvel pakken en heel hard nee! zeggen. Nu hoef ik alleen nog maar nee! te roepen en ze houd al op. Ze vond het eerst nogal leuk om de glazen van tafel en nu ook van het aanrecht te gooien, waarbij er aardig wat gesneuveld zijn. Elke keer kon ik haar niet straffen omdat ik te laat was maar 1 keer zag ik het gebeuren en heb der ook meteen gepakt en nee geroepen. Sindsdien heeft ze het niet meer gedaan dus hopen dat het zo blijft Tong uitsteken