Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:De fokker moet jou een gezonde pup verkopen en hij heeft gelogen over de entingen. Ik zou iig de rekening aan hem doorsturen en evt een nieuwe pup eisen maar dat moet je wel zelf willen.
@ ThePast03; er is niets gezegd over de fokker, ik vind dus niet dat je daar een oordeel over kunt vellen.
corinne1981 schreef:Tja, als je je pup bij een goede erkende fokker hebt gehaald (en dat hoop ik voor je...), kan je ze even bellen en de situatie uitleggen, een goede fokker kan je helpen.
anneliesdj schreef:@ [*olduser*]; er is niets gezegd over de fokker, ik vind dus niet dat je daar een oordeel over kunt vellen.
anneliesdj schreef:kans is idd groot maar de TS zegt nu dat ze gekocht heeft bij een particulier die de moeder in huis had. Das wel wat anders dan een broodfokker.
Misschien niet een particulier die fokt volgens de rassandaard maar daarom hoeft het niet meteen een broodfokker te zijn.
@ TS; hoe zag het eruit bij de fokker? Hoe zag de moeder eruit en watvoor hok/mand had ze? En heb je papieren bij je pup?
ThePast03 schreef:anneliesdj schreef:@ ThePast03; er is niets gezegd over de fokker, ik vind dus niet dat je daar een oordeel over kunt vellen.
En of ik dat kan zeggen. Ik zit lang genoeg in de Chihuahua wereld om te kunnen zeggen dat deze pup niet bij een fokker vandaan komt die aangesloten is bij de rasvereniging.
En ik zit nog langer in de hondenwereld om te kunnen zeggen dat dit over een broodfokker gaat.
Een goede fokker geeft niet gelijk dezelfde dag een pup mee en zegt al helemaal niet "breng haar maar terug" als er problemen zijn.
Cheveyo: Je moest eens weten hoeveel van die broodfokkers gewoon een teef laten zien die dan zogenaamd de moeder is, of een reu die dan zogenaamd de vader is.
Een groot deel van dit soort pups komen uit Oostbloklanden waar de ouderdieren in vreselijke omstandigheden worden gehouden, of gewoon uit Nederland/België waar de ouderdieren ook onder verschrikkelijke omstandigheden in schuren moeten leven waar ze in kleine kooitjes als broedkippen moeten leven.
Helaas is het zo dat mensen niet bereid zijn om een tijdje te moeten wachten op hun pup, of denken dat ze goedkoper uit zijn bij de adressen op marktplaats en zal er wel nooit verbetering komen voor die ouderdieren.
Waarschuwing:
Heel veel broodfokkers/handelaren doen zich tegenwoordig juist voor als particulieren die af en toe een nestje hebben omdat de meeste mensen nu wel gewaarschuwd zijn voor de schuren met puppybakken!!!!Als je daar komt doen ze zich voor als het keurige gezinnetje en de pups lopen "vrolijk" door de huiskamer en het ziet er allemaal schoon en verzorgd uit.
ThePast03 schreef:Waarschuwing:
Heel veel broodfokkers/handelaren doen zich tegenwoordig juist voor als particulieren die af en toe een nestje hebben omdat de meeste mensen nu wel gewaarschuwd zijn voor de schuren met puppybakken!!!!Als je daar komt doen ze zich voor als het keurige gezinnetje en de pups lopen "vrolijk" door de huiskamer en het ziet er allemaal schoon en verzorgd uit.
SuperQuinta schreef:tja.. leek in eerste instantie particulier, maar hij had op dat moment wel meerdere nestjes. De moeder gebruikt hij voor shows enzo. moeder liep los over het terrein en binnen.
de pups zaten in een soort grote bench, per nest op zaagsel, wel nette schone hokken.
moeder en vader hebben stamboom, pup niet, wel paspoort.
toen het geen particulier bleek te zijn wat ik dus dacht, dacht ik wel ff oliebol.. maargoed dan zie je een pup en ben je verliefd!
ik heb het niet slim aangepakt geef ik toe! voorbereiding was er.. uitwerking viel tegen..
anneliesdj schreef:Dus nu is iedereen die af en toe eens een nestje wil fokken ineens broodfokker...
corinne1981 schreef:Waarom hebben de pups dan geen stamboom? kost niet eens zo veel geld, vind ik toch altijd een beetje vaag eerlijk gezegd, ouders wel stamboom maar pups niet...