Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kathris schreef:hallo,
Beetje vreemde titel misschien, maar ik zal even proberen het zo goed mogelijk uit te leggen..
Onze hond (Rottweiler, 10 jaar oud) heeft de laatste steeds dat ze op haar buik, bij de achterpoten, en haar poten zelf
aan het bijten en likken is. Ook het stukje voor de staart is ze regelmatig met tanden aan het bewerken..
Nu hebben we haar pas helemaal gekamd, dus zoveel mogelijk losse haren weg.. Gecontroleerd op vlooien en ander ongedierte,maar dan komt niks tevoorschijn.
Vorige week heeft ze een wormenkuur gehad, maar ook daarmee is het niet overgegaan..
Ik ga haar vanmiddag nog een keertje helemaal kammen en kijken of ik ergens vlooien of iets anders vreemds tegenkom, maar weet iemand nog een andere oplossing..
want de hond zelf wordt er ook doodmoe van, als ze weer een kwartiertje rustig op dr plek heeft gelegen vliegt ze zo'n beetje weer overeind en begint t weer..
groetjes, kath
kathris schreef:voer en koekjes zijn hetzelfde gebleven, en op geen van de dozen of zakken stond dat er een veranderde/verbeterde/vernieuwde samenstelling was..
Citaat:over huisstofmijt-allergie, kan zoiets dus ook opkomen als de hond al 10 jaar oud is en nooit eerder ergens last van heeft gehad?
marietje27 schreef:Citaat:over huisstofmijt-allergie, kan zoiets dus ook opkomen als de hond al 10 jaar oud is en nooit eerder ergens last van heeft gehad?
Een allergie hoeft niet aangeboren te zijn, het kan zich ook op latere leeftijd ontwikkelen. Als ik jou was zou ik toch niet al te lang wachten met naar de dierenarts te gaan, ook al is het misschien iets onschuldigs, hij kan de hond iets geven tegen de jeuk. Als het te lang duurt, krabt hij alles open, met kans op ontstekingen en dan ben je verder van huis. Bovendien vind ik het ook zielig voor zo'n dier om te zien dat hij er zo'n last van heeft.
Kan je je ouders niet op hun vacantieadres bereiken?