hond eet kattenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

hond eet kattenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 08:48

Hallo

Wij hebben een jack russel x beagle die we nu een aantal keren met zijn kop in de kattenbak hebben betrapt Haha!
Hij eet dus kattenpoep
Volgens de vorige eigenaren van de hond deed ie dat altijd al en heeft ie dan een tekort aan een bepaalde voedingsstof alleen weten ze niet welke.....

Iemand hier misschien die dat weet?

Diablo

Re: hond eet kattenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:49

Ze zeggen wel eens dat je eierkoeken moet geven (of was nou met het even van hondepoep?).

Maar ik denk dat je het er moeilijk uit krijgt hoor. Mijn honden doen het allemaal, volgens mij vinden ze het gewoon hartstikke lekker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:34

en ik vroeg me vroeger al af waar onze katten in poepten totdat ik de hond betrapte die heel smakelijk een poepje zat te eten Clown
ze vinden het lekker, vitamine tekort kan,dan zou je speciale vitamine pasta ofzo moeten halen in de dierenspeciaalzaak.
maar die van ons vond het gewoon lekker. vond alleen wel eng dat al die kattebak korrels ook mee naar binnen verdwenen Knipoog

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:30

ellepel schreef:
en ik vroeg me vroeger al af waar onze katten in poepten totdat ik de hond betrapte die heel smakelijk een poepje zat te eten Clown
ze vinden het lekker, vitamine tekort kan,dan zou je speciale vitamine pasta ofzo moeten halen in de dierenspeciaalzaak.
maar die van ons vond het gewoon lekker. vond alleen wel eng dat al die kattebak korrels ook mee naar binnen verdwenen Knipoog

nou ik maakte me ook wat zorgen over de kattebak korrels, dat lijkt me niet helemaal gezond

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:42

Ik denk dat het wel meevalt met die kattebakkorrels hoor. Onze hond doet het al jaren, houdt hij niets aan over.

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:22

Er zitten stoffen in waardoor het reukorgaan van de hond in kwestie beter gaat werken en dus de volgende keer nog makkelijker bij de kattenbak kan komen. Dit is geeen grap!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:43

Fucsia schreef:
Er zitten stoffen in waardoor het reukorgaan van de hond in kwestie beter gaat werken en dus de volgende keer nog makkelijker bij de kattenbak kan komen. Dit is geeen grap!

Nou, ze hebben nog nooit moeite gehad de bak te vinden, dus dat reukorgaan was al wel in orde.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:01

Diablo schreef:
Fucsia schreef:

Nou, ze hebben nog nooit moeite gehad de bak te vinden, dus dat reukorgaan was al wel in orde.

Haha! ja da's voor die van ons ook geen probleem.....
maar goed, zolang het niet schadelijk is ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:10

uiteindelijk is onze hond met kattebak korrels toch nog 17 geworden,dus denk ik inderdaad ook wel dat het mee valt Haha!

maar goed de bak in de gaten houden en eventueel ergens neerzetten dat de hond er niet bij kan?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:12

Als honden poep eten schijnt het te helpen een week lang elke dag een eierkoek.

Wat niet baat wat niet schaat: ik zou zeggen probeer het eens.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:55

bonzjo schreef:

ok ga ik het maar gewoon even proberen
Laatst bijgewerkt door mirjamvd op 19-10-07 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:59

Er zijn zoveel verhalen over waarom honden poep eten, volgens mij is er nog niet 1 onderzoek waaruit met zekerheid blijkt waarom ze het doen. Veelal zijn kattenpoep en paardenmest gewoon lekkernijen. (Voor sommige hondenrassen is paardenmest van paarden die worden ontwormd met ivermectine giftig). Het eten van hondenpoep kan diverse redenen hebben; gewoonte vanuit het nest (fokker haalde poep niet weg uit nest bijvoorbeeld), bepaalde stoffen tekort, gewoon een lekker hapje.....

Zou je kattenbak ergens zetten waar je hond er niet bij kan. Als hij er verder gezond uit ziet en lekker glanzend in zijn vacht zit zal hij hoogstwaarschijnlijk geen voedingsstoffen missen.
Welk voer geef je hem?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:07

Een collega van mij heeft ook een Jack Russell die dit doet.
Wij maken er altijd grapjes over, heeft hij net een lekkere kattendrol op, komt hij vervolgens bij je zitten om je uitgebreid in je gezicht te likken... Misselijk Haha!
Ik heb verder geen idee waarom ze het doen, maar als ik het zo lees lijkt het me niet schadelijk verder. Ik neem aan dat eventueel meegegeten kattenbakkorrels er via de natuurlijk weg weer uit gaan, toch?

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 15:21

hij krijgt geperste brokken van faunafood
met boontjes want hij is ook nog s 5 kg te zwaar

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:51

zirkoontje schreef:
hij krijgt geperste brokken van faunafood
met boontjes want hij is ook nog s 5 kg te zwaar

Is toch goed voer bij mijn weten.
Verder glimt zijn vacht en alles? Misschien niet super omdat hij nog te zwaar is, maar als hij op gewicht is zou hij moeten glimmen, dat is een gezond teken Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:59

Toffe x-ing, zal wel een lekker eigenwijs ding zijn, die hond! Erg leuk!
Beagles zijn alleseters, daar zul je altijd alert op moeten zijn, hoor!
Depriberen (weghalen) van stimulerende prikkel( in jouw geval kattenbak) kan je helpen; het eten van de poep geeft het dier een belonend gevoel, daarom herhaalt dit gedrag zich. Probeer eens de kattenbak elders neer te zetten waar de hond niet bij kan en geef je hond een kluif als je merkt dat hij richting bak wil; dan kun je zijn gedrag beinvloeden en omrichten.
Misschien proberen waard!
Suc6!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:05

zirkoontje schreef:
bonzjo schreef:

ok ga ik het maar gewoon even proberen

Laat even weten of het werkt, dan ga ik de mijne ook eierkoeken voeren Haha!
Die van mij tref ik ook regelmatig met de kop in de kattenbak aan, echt te ranzig voor woorden.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:09

detour schreef:
Toffe x-ing, zal wel een lekker eigenwijs ding zijn, die hond! Erg leuk!
Beagles zijn alleseters, daar zul je altijd alert op moeten zijn, hoor!
Depriberen (weghalen) van stimulerende prikkel( in jouw geval kattenbak) kan je helpen; het eten van de poep geeft het dier een belonend gevoel, daarom herhaalt dit gedrag zich. Probeer eens de kattenbak elders neer te zetten waar de hond niet bij kan en geef je hond een kluif als je merkt dat hij richting bak wil; dan kun je zijn gedrag beinvloeden en omrichten.
Misschien proberen waard!
Suc6!

T is inderdaad een ERG leuke kruising haha heerlijk eigenwijs maar o zo grappig
de kattenbak ergens anders zetten is ook (nog) geen optie, we zouden hem dan hoger moeten zetten maar de kat is nog maar 9 wk en kan nog niet zo goed klimmen... Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:51

haha, zirkoontje, ook problemen met je Jack?? Haha!

mijn hond zit ook steeds met zijn snufferd in de kattenbak, te goor voor woorden gewoon, alleen neemt mijn Jack de drollen mee naar haar bed om ze vervolgens daar op te peuzelen....dus ik mag lekker elke keer der bedje wassen omdat ie weer onder de stront zit. volgens mij heeft je hond geen tekort, ze vinden het gewoon lekker net als paardenpoep. nou zijn terriers toch al viespeuken; als er ergens eendenpoep of vis ligt gaan ze er ook in rollen helaas. de airdale terrier van mijn ouders (inmiddels overleden) ging altijd in mensenpoep uitgebreid rollen wat tussen de bosjes lag....dat is zo ranzig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:48

klomp schreef:
haha, zirkoontje, ook problemen met je Jack?? Haha!

mijn hond zit ook steeds met zijn snufferd in de kattenbak, te goor voor woorden gewoon, alleen neemt mijn Jack de drollen mee naar haar bed om ze vervolgens daar op te peuzelen....dus ik mag lekker elke keer der bedje wassen omdat ie weer onder de stront zit. volgens mij heeft je hond geen tekort, ze vinden het gewoon lekker net als paardenpoep. nou zijn terriers toch al viespeuken; als er ergens eendenpoep of vis ligt gaan ze er ook in rollen helaas. de airdale terrier van mijn ouders (inmiddels overleden) ging altijd in mensenpoep uitgebreid rollen wat tussen de bosjes lag....dat is zo ranzig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahaha nou die van mij neemt t gelukkig niet mee naar bed maar we vinden de kattenbakkorrels in de kamer, ook niet echt fris.
ik denk inderdaad dat ie het gewoon lekker vind, hij eet gelukkig geen paardenpoep (nog niet in ieder geval) Tong uitsteken
maar als ik hem uitlaat weet ie altijd wel de kattendrollen te vinden
Nagelbijten / Gniffelen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:52

mijn honden doen het ook, de een erger als de ander maar volgens mij vinden ze het gewoon lekker, gewoon zorgen dat ze niet bij de kattebak kunnen komen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:59

Fucsia schreef:

ik eet ze ook niet maar kan ook met mijn neus de kattebak vinden hoor Clown ROFL

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:00

sjorsie schreef:
mijn honden doen het ook, de een erger als de ander maar volgens mij vinden ze het gewoon lekker, gewoon zorgen dat ze niet bij de kattebak kunnen komen

zoals je boven kan zien is dat lastig..... Knipoog
en ik ga daarvoor de hond en kat niet in een apparte kamer doen want we hebben juist de kat erbij genomen voor de hond (gezelligheid)
zoals ik uit de reakties kan opmaken is het niet schadelijk en voordat ik ga werken maak ik nu nog extra de kattenbak schoon om het zo minimaal te houden

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:02

je hoeft de kat en hond toch niet uit elkaar te halen, ik heb de kattebakkken in een andere kamer staan met een deurhekje ervoor, zodat de katten wel in en uit kunnen maar mijn honden niet, wel zo fris

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:03

sjorsie schreef:
Fucsia schreef:

ik eet ze ook niet maar kan ook met mijn neus de kattebak vinden hoor Clown ROFL

Nagelbijten / Gniffelen