Fucsia schreef:Beste topic starter,
Ik zal je even uit je dromen helpen want dat 2e hok is beslist niet geschikt als cavia hok!
Dat is namelijk een hamsterhok.
Dat is absoluut geen hamsterhok. Door die spijlen komt zelfs een rat nog, dus een hamster helemaal. Spijlafstand is namelijk 2,35 cm en dat is gewoonweg te groot voor een hamster. Het is eerder een konijnen- of chinchillahok, alhoewel ik het voor de laatste te klein vind.
Fucsia schreef:Ik raad je aan om houten platen te halen bij een doe het zelf zaak,
en van die platen een grote houten kist te timmeren (hoeft niet hoog te zijn, cavia's jumpen niet)
In die kist leg je kranten op de bodem en daarover strooisel + hooi en strooi. Verder kun je de bak
leuk inrichten (voor meer info kun je me pm'men) Als hout je niet bevalt (hoewel dat meestal zeer stijlvol is)
kun je ook zelf zo'n bak maken van kunstof platen. Goede afmetingen voor zo'n cavia woning zijn 1,5x1,5 voor 2 caavietjes.
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Stro is slecht voor cavia's. Daar kunnen ze hun pootjes aan openhalen. Verder ben ik het wel met je eens.
@TS; ik vind op www.zooplus.nl nog deze kooi:

Voor €109,-. Mij lijkt zo'n kooi juist wel handig, alhoewel ik het met sommige van mijn voorgangers eens ben, dat het meer een konijnenhok is en dat cavia's niet echte klimmers zijn.
Maar ik zie dat je al een kooi hebt gekocht. Je koopt straks ook 2 cavia's bij een fokker of opvang? En niet bij de dierenwinkel? Anders kan ik je nog wel wat filmpjes van de LID laten zien, over de handelaren waar de (veel) dierenwinkels hun dieren halen. Om te huilen!
Veel plezier iig met de cavia's.