Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 21:24

Hallo Bokkers Doei!

Jawel, eindelijk is het dan zover, mijn prachtige hondje krijgt puppy's! Ik ben zo ontzettend blij Hyper! Daihla is een prachtige Border Collie X Cockers Spaniël van bijna 7 jaar. Mijn ouders wilden eigenlijk nooit puppy's hebben maar mijn zus en ik wel. En toen heeft Daihla het heft in eigen hand genomen en is tijdens een loopse periode van huis weggelopen. Aangezien we in de middle of nowere wonen en en er maar een paar boederijen met behoorlijk wat mannelijke honden zijn, loopt madame al gauw een aantal km. Dit hebben we al vaker meegemaakt Knipoog Maar we konden haar dus nergens vinden. S'morgens 8 uur weggelopen. Wij de hele dag rondgereden met de auto, fiets en lopend en overal gezocht. Dierenambulance gebelt, helemaal niks. S'avonds tegen een uur of 8 nog eens gebelt en toen bleek ze dus te zijn gevonden en bij hun in het asiel in Heerenveen te zijn. Wij natuurlijk ontzettend blij! Wij rijden erheen, blijkt dat de op de weg waar wij aan wonen is gevonden... door weliswaar een kennis! Zij heeft Daihla niet herkent en meegenomen naar huis. Na een uurtje heeft ze haar naar het Asiel in Heerenveen gebracht en zo konden wij haar om 9 uur s'avonds ophalen.

Maar nu komt het Clown Toen wij langs gingen bij de kennis om te vertellen dat ze ons hondje had gevonden, steeg de schaamte naar haar wangen. Want was wat er gebeurt: toen zij Daihla had gevonden, had ze haar samen met haar 2 honden in de tuin gedaan. Dit omdat er een schilder in haar huis bezig was en zij even moest helpen met het 1 of ander. Toen zij na een halfuur uit het raam keek, bleek haar Kooikerhondje bovenop Daihla te zitten!! Zij rende naar beneden en moest nogal wat moeite doen haar hondje eraf te krijgen. Ze wist natuurlijk niet dat Daihla loops was Nagelbijten / Gniffelen

Eerst geloofden we niet dat ze drachtig was. Het kon gewoon niet, de meeste kan dat een hondje drachtig raakt, is aan het einde van de loopse periode. Dit was net in de 1e week. We dachten dat er niks gebeurt was. Maaar.... langzamerhand begon Daihla dikker te worden. Ze at weinig en soms kotste ze alles er weer uit Clown Bon Appetit!

En nu weten we het eigenlijk al 2 weken zeker, Daihla krijgt puppy's!!!! Haha! Haha! Ze is echt dik aan het worden, eet nu veel meer, heeft geen conditie meer, heeft grotere en hardere tepels gekregen en is echt een enorme ballon *LOL*

Ik ben zo ontzettend blij! Maar we vinden het ook erg spannend want we hebben nooit puppy's gehad. Daihla kregen we als puppy maar echt een nestje weten we niks vanaf, dus alle tips en informatie is ontzettend welkom! We hebben natuurlijk de DA de oren van zijn lijf gevraagd en veel opgezocht maar alles is welkom! Haha!

Daihla is donderdag al uitgerekent Haha! Ik ga elke dag foto's maken en ook van de bevalling en natuurlijk de puppy's dus hou jullie op de hoogte Haha! We hebben al ontzettend veel mensen voor een puppy, aangezien Daihal echt de perfecte gezinshond is en iedereen zo gek op haar is dat iedereen een puppy wil Vork Mijn zus en ik willen er eentje houden, nu onze oude lieve hond is heengegaan een paar weken geleden en Daihla echt gezelschap nodig heeft maar mijn ouders weten nog niet. Iemand nog goede argumenten waarom we een puppy moeten houden? Haha!

Mijn prachtbeestje! : Lovers

Even uit mijn profiel Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Zo is ze vandaag de dag Haha!

Afbeelding
Haar dikke buikje, volgens mij zit er aardig wat in Haha!

EN.... we hebben de puppy's gevoelt, als je je hand op haar buik legt en even wacht, voel je van alles onder je hand bewegen, zoooo lief Lovers

Ik hou jullie op de hoogte en alle tips enz zijn ontzettend welkom!

Dikke kus Ayla en likje van Daihla

Bellarose

Re: Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:27

Wat leuk! Ik heb geen tips, mijn Duitse Herder is nog nooit drachtig geweest.. Ik wacht vol spanning op een toppic met foto's van de pups!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:10

Tof ayla! Wij hebben een bordercollie, en sommige dingen herken je er echt van dat het een kruising border is Tong uitsteken Leuke combinatie cocker +border!
Ben benieuwd wat het wordt met kooiker erbij haha Tong uitsteken
Maar tips of iets dergelijks heb ik niet..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:16

Ik zou wel even naar de Da gaan, als het haar eerste nestje is, is 7 jaar best wel oud. Haar skelet geeft minder mee dan bij een jonge hond. Gelukkig was de reu kleiner dan zij is.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:03

Leuk voor jou en je zus dat jullie toch je zin hebben gekregen en er puppy's komen.

Ik vind het zeer onverstandig om zo'n oude hond drachtig te laten worden (ik weet dat ze zelf weg is gelopen, maar een loopse hond moet je nou eenmaal goed in de gaten houden). En dat je er dan ook nog zo onwijs blij mee bent, dat kan er bij mij niet zo goed in. 7 jaar is erg oud voor een eerste nestje. Hebben jullie ook na gedacht over alle risico's die het met zich mee brengt? En alle dierenartskosten? En wat als je de pups niet kwijt kan? Gaan ze dan naar het asiel?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:15

Leuk dat je hond puppy's krijgt.
Rond de 9e dag zijn ze het meest vruchtbaar, maargoed, dit even terzijde.
Als je wat tips wil zou ik even contact met de dierenarts opnemen en je vragen stellen die je wil.
Er zijn namelijk best wel veel factoren waar je op kunt letten.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:17

7 jaar is idd wel oud om pups te krijgen, ik heb ook geen tips, al onze honden waren gecastreerd/ gesteriliseerd

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:44

Leuk voor jou dat je hond pups krijgt.

Zielig voor de hond dat ze op late leeftijd pups krijgt. Ik hoop dat ze het overleeft. Ik ga met Biepmiep mee en zou inderdaad nog maar eens naar de DA gaan.
Je zegt dat jullie al met de DA hebben gesproken. Waarom heeft die DA in eerste instantie niet geadviseerd om de teef leeg te spuiten? Stuk veiliger voor Daihla. En puppies zijn er genoeg.

Nouja, iig succes en vooral heel veel sterkte voor Daihla

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 18:11

loveyoutoo schreef:
Ik vind het zeer onverstandig om zo'n oude hond drachtig te laten worden (ik weet dat ze zelf weg is gelopen, maar een loopse hond moet je nou eenmaal goed in de gaten houden). En dat je er dan ook nog zo onwijs blij mee bent, dat kan er bij mij niet zo goed in. 7 jaar is erg oud voor een eerste nestje. Hebben jullie ook na gedacht over alle risico's die het met zich mee brengt? En alle dierenartskosten? En wat als je de pups niet kwijt kan? Gaan ze dan naar het asiel?

nounou dank je wel voor zo'n aardige reactie Ja en ''zo'n oude hond'' vind ik overdreven. Ja 7 jaar is miss wat oud voor een nestje maar ''zo'n oude hond'' vind ik wel erg overdreven. En ja ik ben gewoon blij, ik vind het leuk maar dat het bij jou in het verkeerde keelgat schiet, pech. Ik heb er nooit overna gedacht dat 7 jaar oud was en de DA is geweest, heeft haar onderzocht en verklaard dat ze volkomen gezond is en het allemaal waars. goed komt. En we kunnen de puppy's zeker te weten kwijt. We hebben een lijst van 15 mensen. En natuurlijk gaan ze niet naar het asiel! Hier kan ik wel echt even boos om worden, waar komt zulke onzin vandaan?! Als er niet genoeg mensen zijn, houden we ze zelf. Klaar! Het is te belachelijk voor woorden om dan te gaan beweren dat ze naar het asiel gaan, kom nou zeg!

En voor de rest: Wij hadden er geen rekening mee gehouden dat ze zwanger kon zijn, dit omdat de kennis pas 3 weken nadat het gebeurd was, ermee kwam dat haar kooiker erop was gesprongen. De DA heeft het er met ons niet over gehad over de leeftijd. Hij heeft Daihla onderzocht en ze was volkomen gezond.
En natuurlijk hebben we erop gelet dat ze niet wegliep, en het is niet express gebeurd. Als dit niet was gebeurd, had ze ook geen puppy's meer gekregen hoor. Het was een ongeluk en dit is eruit gekomen. Ja we hebben ervan geleerd beter om te letten maar om dan zo te reageren zeg. Wij mishandelen haar niet hoor!

Als er nog meer mensen zijn die denken dat we verkeerd zijn en nog meer commentaar hebben, slik dat dan even weg en bedenk ook dat we dit niet express hebben gedaan en waars. niet zo ervaren zijn als de meeste mensen hier met hun commentaar.

Voor de mensen met wel leuke reacties.. bedankt! We houden haar goed in de gaten en letten overal op. Jullie horen het al er meer nieuws is! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:21

waarom is ze dan niet gesteriliseerd? dan had je dit niet gehad, persoonlijk vind ik het slecht van je DA dat hij het daar niet over heeft gehad.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:14

Hmm in je eerste verhaaltje staat dat je kennis het meteen vertelde, in je tweede verhaaltje dat de kennis het pas na 3 weken vertelde. Beetje tegenstrijdig Knipoog .
Ook staat er dat ze al vaker weggelopen is, dan moet je in mijn ogen wat meer/betere/andere maatregelen treffen dat zoiets niet kan gebeuren, zeker als de dame in kwestie loops is.

Maar goed, gebeurd is gebeurd.
Commentaar is er om je te helpen, daar zou ik dus niet kwaad op reageren, maar het doorlezen en bedenken wat zo iemand nu eigenlijk duidelijk wil maken. Zo zou ik dus wél nog even de DA bellen en hem vragen wat hij ervan vindt dat Daihla al 7 jaar is, in verband met risico's. Misschien zegt hij wel dat het in haar geval weinig uitmaakt, maar het kan nooit kwaad extra voorzichtig te zijn en het te dubbelchecken. Ik neem aan dat je je hond (en toekomstige puppen) niet kwijt wilt. Knipoog

En ik wil ook graag antwoord op mijn vraag;
assie schreef:
Je zegt dat jullie al met de DA hebben gesproken. Waarom heeft die DA in eerste instantie niet geadviseerd om de teef leeg te spuiten? Stuk veiliger voor Daihla. En puppies zijn er genoeg.

Zeker als die kennis het meteen vertelde, of zelfs na 3 weken pas, is er tijd genoeg om te handelen en evt de puppies te laten wegspuiten (en meteen de hond te steriliseren).

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:02

Ik hoop dat alles goed zal gaan en dat de puppies een gezond en gelukkig leven tegemoet gaan. Maar eerlijk gezegd krijg ook ik altijd de kriebels als ik voor de zoveelste keer iets lees over zo'n 'oeps'nestje. Weer een nestje ondoordacht op de wereld gezette kruisingen van een moederhond die al op leeftijd is, niet zorgvuldig op medische gebreken gecontroleerde ouders, eigenaars die zich nu halsoverkop moeten gaan verdiepen in iets waarvan ze totaal geen kaas hebben gegeten. Nee, natuurlijk zijn puppies hartstikke lief, leuk en schattig, maar dit zijn toch bepaald niet de meest ideale omstandigheden om ze op de wereld te laten zetten? Beter was het geweest om de hond te laten steriliseren direct nadat duidelijk was geworden dat er een reu op had gezeten. Zeker als deze hond vaker wegloopt tijdens de loopsheid en je er als eigenaars maar niet in slaagt dat te voorkomen. Dan was dat imo de beste oplossing geweest, ook voor de lange termijn.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:24

assie schreef:
Hmm in je eerste verhaaltje staat dat je kennis het meteen vertelde, in je tweede verhaaltje dat de kennis het pas na 3 weken vertelde. Beetje tegenstrijdig Knipoog .
Ook staat er dat ze al vaker weggelopen is, dan moet je in mijn ogen wat meer/betere/andere maatregelen treffen dat zoiets niet kan gebeuren, zeker als de dame in kwestie loops is.

Maar goed, gebeurd is gebeurd.
Commentaar is er om je te helpen, daar zou ik dus niet kwaad op reageren, maar het doorlezen en bedenken wat zo iemand nu eigenlijk duidelijk wil maken. Zo zou ik dus wél nog even de DA bellen en hem vragen wat hij ervan vindt dat Daihla al 7 jaar is, in verband met risico's. Misschien zegt hij wel dat het in haar geval weinig uitmaakt, maar het kan nooit kwaad extra voorzichtig te zijn en het te dubbelchecken. Ik neem aan dat je je hond (en toekomstige puppen) niet kwijt wilt. Knipoog

En ik wil ook graag antwoord op mijn vraag;
assie schreef:

Zeker als die kennis het meteen vertelde, of zelfs na 3 weken pas, is er tijd genoeg om te handelen en evt de puppies te laten wegspuiten (en meteen de hond te steriliseren).

geluksvogel schreef:
Toen wij langs gingen bij de kennis om te vertellen dat ze ons hondje had gevonden, steeg de schaamte naar haar wangen.

Dit zegt toch niks over dat de kennis het meteen heeft gezegt? Er staat geen tijdsaanduiding in de zin...

Dat ze vaker is weggelopen komt neer op 2 a 3x waarvan ze niet loops was. En we hebben schrikdraad ervoor met stroom en die zat er ook voor maar ze is er dus hoe dan ook langsgekomen, we hebben geen idee hoe. Dus voorkomen was een beetje moeilijk omdat we eigenlijk zeker wisten dat ze er niet langs kon..

Nou je graage antwoord op je vraag:
Wij hebben er nooit bij stilgestaan dat 7 jaar oud was. De DA heeft het nooit over leegspuiten gehad en daar hebben wij echt nooit aan gedacht.

EN JA ze wordt na dit nestje gesteriliseerd! Iedereen blij..!

Weetje ik vind het nu wel genoeg geweest met iedereen die ons op onze fouten wijst. Danku en we weten genoeg, ik ben weer erg blij dat Bokt er is en blij dat mensen er altijd zijn om ons te helpen.

Ik stop met reageren als het op deze manier verder gaat. Zonde voor de mensen die dit willen volgen maar ik heb er genoeg van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:27

ik stelde een hele normale vraag Lachen waarom is ze niet eerder gesteriliseerd? ons teefje (overleden helaas) zou vóór dat ze loops werd gesteriliseerd worden, ze werd het vroeger dan gepland, dus dat werd een boxer met een maandverbandje om, en haar in de gaten houden, daarna is ze meteen gesteriliseerd, waarom hebben jullie zo lang gewacht?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:29

We hebben er eigenlijk nooit serieus overna gedacht. Madame liep nooit weg en er was niks aan de hand toen ons oudere hondje er nog bij was. Nu is die een aantal weken overleden en vertoont ze heel ander gedrag. Dit hadden wij ook niet achter haar gezocht ( dat ze zou weglopen ). Dus hebben we niet echt eraan gedacht. Nu dus wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:31

nu dus wel idd, maar nu is het te laat.. bijna alle loopse teven gaan ander gedrag vertonen, was jullie andere hond een reu?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:32

De ander was een gecastereerd mannetje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:37

dan is het dus logisch dat ze niet wegloopt Knipoog want er is een reu bij haar in de buurt, ons teefje liep ook niet weg, want die had ook een reu om haar heen. het is dus vrij logisch dat ze nu wél wegloopt, want ze gaat op zoek naar een reu, en dat hoefde niet toen de andere hond er nog was Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:38

Ja idd ik weet het, maarja onze reu kon haar niet dekken als ze loops was en die in de omgeving wel. En toch liep ze niet weg.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:42

onze reu kon ook niet dekken (viel om) maar dat weet zij niet, en zij richt zich op de reu in haar 'roedel' mischien is het verstandig om eens wat meer informatie over het denken van de hond in te winnen? Lachen (niet aanvallend bedoeld)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:46

Hahah ik eet je niet op hoor Clown Ik werd alleen een beetje pissig over die andere reacties. En tsja het denken van een hond. Ik weet niet, kan altijd natuurlijk! Zij kijkt ons toch ook niet aan van hee wat denk die mens nou? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:52

nee, maar dat is omdat een hond anders denkt dan een mens, ik heb cursus gedaan met onze teef, en heb er heel veel van geleerd, honden zijn niet zo dom als iedereen denkt
die zijn niet menselijk, die denken niet, o jij kan me niet dekken, dan ga ik lekker naar de buurman, het is een roedel, (jullie gezin, en je reu hoorde daar ook bij) dus dan loopt ze niet weg, en het feit dat jullie volgens mij vrij onwetend zijn over honden, daar stoor ik me eigenlijk wel een beetje aan, maar goed, ik hoop dat het goed met de bevalling, een les voor de volgende keer mischien? steriliseren voordat ze loops worden, of meteen als ze de eerste 'loopsheid' (is dat een woord? Bloos ) hebben gehad, dan blijven dit soort dingen voor je hond bespaard Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:03

Wij zijn zeker niet onwetend. We hebben wel kennis maar dit hebben we onderschat en dat is iets anders dan onwetendheid over een hond.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:06

Oh wat een ontzettend mooie hond heb jij! Ik ben erg benieuwd naar de pups! Heeeeel veel succes en plezier straks met al die puppy's!

6 jaar is zeker niet te oud om puppy's te krijgen trouwens! Niet bij een hond zoals de jouwe. Heb je al een adres voor alle hondjes? Oh ik zou er wel eentje willen hoor, hihihih!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:09

geluksvogel schreef:
Wij zijn zeker niet onwetend. We hebben wel kennis maar dit hebben we onderschat en dat is iets anders dan onwetendheid over een hond.

Ja 7 jaar is miss wat oud voor een nestje

Wij hebben er nooit bij stilgestaan dat 7 jaar oud was. De DA heeft het nooit over leegspuiten gehad en daar hebben wij echt nooit aan gedacht.

We hebben er eigenlijk nooit serieus overna gedacht

Ja idd ik weet het, maarja onze reu kon haar niet dekken als ze loops was en die in de omgeving wel. En toch liep ze niet weg..

hier nog even over, als je je had verdiept in het gedrag van de hond, had je dit kunnen weten..

Zij kijkt ons toch ook niet aan van hee wat denk die mens nou?

dit zegt voor mij genoeg...