Mijn cavia gatsby is inmiddels 9 jaar en gaat erg slecht.
hij moest om de 2 maanden naar de d.a om zijn tanden te laten knippen.
Omdat dit zo vaak moet gebeuren zijn zijn tanden erg hard geworden en wordt het met een soort van klein slijptolletje gedaan (normaal gebeurd dit onder narcose alleen dit kan niet vanwege zijn leeftijd, hij heeft dan wat stress maar gelukkig is dat snel over ).
Ook heeft hij een piemel die niet meer naar binnen gaat de d.a had dit nog nooit gezien en na behandelen met meerdere medicijnen gaat hij gewoon niet meer naar binnen.
hij is niet ontstoken verder maarja is gewoon een rot gezicht en vervelend voor hem.

Nu trof ik vandaag een bult bij zijn kaak vrij groot Ik denk dat zijn bekkie van binnen aan het ontsteken is Ik denk namelijk dat zijn kiezen achter in ook te groot/scherp zijn maar aangezien dit ook met een narcose gedaan moet worden kan dit niet ! Hij is erg mager (dit komt en vanwege de snelle groei van zijn tanden maar ook zeker weten door ouderdom!).
Ook staan zijn haren overeind (duidelijk dus koud maar ja wat wil je hij houd niks meer vast!!) we gaan dus vandaag een kruikje voor hem halen.
We gaan NIET meer met hem naar de d.a inmiddels heeft deze cavia al 350 euro gekost aan d.a kosten. Mensen verklaren ons voor gek ga je al weer naar de d.a etc etc.
Vind het ontzettend rot voor me vriend maar het houd op een keer op we zijn het steeds uit het uitstellen door hem weer een vitamine stoot te geven etc maar het we laten het nu gewoon bezinken en zien maar hoe lang hij het vol houd.
we gaan hem deze periode zo goed mogelijk verzorgen en gaat het echt niet meer laten we hem inslapen.
we hebben nog 1 cavia en zou het ook sneu voor haar vinden al zit ze alleen.
Voel me ontzettend rot en waardeloos maar op een gegeven moment moet je gewoon stoppen !

Heeft iemand misschien handige tips om me vriendje nog wat langer bij me te houden?
hij voelt zich *volgens mij nog goed * alleen hij ziet er niet meer uit echt een oud mannetje.
Groetjes dominique