Maandag is het zo ver.. |(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Maandag is het zo ver.. |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 18:47

Afgelopen zondag hebben we, met het gezin, het besluit genomen om een afspraak te maken om Axams is te laten slapen Huilen

14,5 jaar geleden kwam hij als een 7 weken oud puppy in ons gezin. Ik was 6 maar weet het nog precies!
En mijn maatje ging overal mee. Mee naar stal, mee met buitenrijden, mee op de bok..

Een jaar geleden gingen we met hem naar de dierenarts omdat hij een 'wondje' bij zijn kont had. Het was dierendag. De dierenarts noemde het kwaadaardige kanker. Verder verklaarde ze hem zeer gezond, goed in zijn vacht en conditie voor 13 jaar. Maar voor de kanker hadden we de keus, hem castereren om de hormonen te stoppen en zo mogelijk ook de groei van de kanker of onder narcouse de plekken weg laten halen of af te wachten. Bij de eerste 2 keuzes; een volledige narcouse, een herstel en zijn mannelijkheid nu nog af te pakken.. het leek ons geen goed idee en kozen voor de laatste optie. Een paar maanden later kwamen we weer en was er een andere arts. Die noemde het goedaardig en zag het allemaal veel positiever in. Ook zijn minder ontwikkelde achterpoot en de atrose en alles.
Maar het laatste jaar is hij zo veel ouder geworden. Een jaar geleden kon hij met uitlaten zo enthousiast zijn dat niemand geloofde dat hij 13 was.

Maar nu werd duidelijk, ook Axams wordt oud.
En ik wil niet egoïsitisch zijn en hem een lijdensweg besparen..

Ik zie er zo tegen op Huilen
Hij hoort er bij, kan het mij niet voorstellen..
het lijkt niet door te dringen dat hij er na maandag niet meer zal zijn..
Thuis te komen zonder zijn begroeting..

Huilen

Afbeelding
Axams, april 2007

Tivara

Re: Maandag is het zo ver.. |(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:49

Jeetje, heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:49

Heel veel sterkte!
Wij hebben het zelf ook meegemaakt...
Het was verschrikkelijk, maar we hebben prachtige herinneringen aan onze hond Jodie...

Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering...

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:04

Meid, onwijs veel sterkte... Ach gut We leven allemaal met je mee, echt waar! En je weet ons dan ook altijd te vinden, dat weet je. Lachen

Bah, wat een nare dag maandag... Huilen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:09

Wat een mooi hondje! Ziet er prachtig uit voor z'n leeftijd.
Zonde van zo'n mooi beestje Veel sterkte Vriendjes zijn?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:10

Ooh wat vreselijk! Heel veel sterkte toegewenst!Een mooie hond is het.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:02

ik heb ook mijn trouwe vriend 13 jaar gehad. Egoïstisch moet je nooit zijn hoe graag je je hond ook houdt. Het is al een geschenk dat jullie zolang van de hond hebben mogen genieten. Deel het verdriet samen met de mooie herinneringen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:06

Eef, ik vind het onwijs dapper van je dat je deze keuze hebt kunnen maken. Je bent heel eerlijk naar Ax toe, want je wilt hem niet laten lijden... En Ax heeft zich geen beter baasje kunnen wensen Ach gut . Die heeft het al die jaren ontzettend goed bij jullie gehad...
Als ik er alleen al aan denk hoeveel moeite je elke keer weer deed om elk jaar als je op vakantie ging een nóg beter pension voor hem te vinden Knipoog . En al je verhalen over hem... Je houdt verschrikkelijk veel van Axie en daarom is het allemaal des te moeilijker dat je hem moet laten gaan.

Geniet nog van je laatste weekend met hem, al zal dat heel erg dubbel zijn. Je weet dat ik er altijd voor je ben Kusje ! Dikke knuffel voor jullie allemaal en natuurlijk voor Ax ook Ach gut .

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 20:41

Lovers dankjullie

Inderdaad een héél dubbel gevoel Verdrietig
Vandaag een lange dag les gehad maar was echt blij met de afleiding,
en toen om 6 uur iedereen blij riep dat het weekend was, dacht ik echt kút!

Afgelopen week heeft hij meer gegeten en actiever, alsof hij het weet.
En hij is zo verwend deze week, 14,5 jaar was hij blij met een snee droog brood,
en vandaag moest er eerst leverworst op voordat hij het wilde eten.

Nog 3 dagen.. Huilen

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:01

hij heeft een mooi leven gehad ,wordt nu nog ongelooflijk verwend door zijn baasjes en mag straks gaan slapen voordat het leven niet meer leuk is.

liefde is loslaten en dat doet zo'n pijn Huilen

je maakt voor hem de allerbeste beslissing en daar zal hij je voor altijd dankbaar voor zijn!!!

heel veel sterkte komende dagen en komende tijd Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:02

geniet er nog even van!
heel veel sterkte zeg!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:03

Heel veel sterkte. Ach gut Is niet leuk om je maatje te verliezen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:08

Zo, moeilijke keuze. Goed dat je vooral aan hem hebt gedacht..
Heeel veel sterkte!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:10

Jeetje, heel veel sterkte.. Ach gut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:11

Ontzettend dapper dat je voor je dier kiest en niet voor jezelf. Kan je alleen maar sterkte wensen.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:14

Och meid, heel veel sterkte.
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb alweer 5 maanden geleden mn trouwe vriend in moeten slaten slapen, niet egoistisch geweest. Bijna hetzelfde verhaal als bij jou. Heel veel sterkte, ze zeggen dat het slijt.. Verdrietig
xx Rachel

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:16

Jezus moet bijna huilen. Ik vind zoiets altijd zo verschrikkelijk! Sterkte

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:18

Ontzettend veel sterkte!
Onze stabij is 13 en moet er niet aan denken dat ik voor dezelfde keuze kom te staan Verdrietig . Je bent heel eerlijk naar je hond toe!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:27

Ik heb het zelf ook meegemaakt met een 10 jarige mastiff dat was een kalf van een hond en die zakte op een dag door haar achterpoten en kon niet meer lopen.. We konden haar zware pijnstillers geven maar we wisten dat die dag zou komen dat ze er niet meer zou zijn.. dus hebben we haar op diezelfde dag nog in laten slapen.. En heb ook weken lang beelden van haar voor me gezien en gehuild.. Maar je komt er overheen en je weet dat je de goeie keuze heb gemaakt! Ik wens je veel succes meissiej Ach gut Ach gut

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:29

Heb het afgelopen zondag meegemaakt met m'n eigen hondje. Ook door kanker. Scheve mond

Heel veel sterkte. Ach gut

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:34

Mag ik vragen waarom jullie nu tot deze keus zijn gekomen? Is zijn gezondheid de laatste tijd zo verslechterd? Eet hij helemaal niet meer, loopt ie niet meer? Tuurlijk worden honden oud, maar oud hoeft nog niet ongelukkig te zijn! Knipoog Ik heb namenlijk zelf een boerenfox die in Januari 16 wordt...vind zoiets dus altijd vreselijk moeilijk om te lezen!! Niet dat ik aan jullie besluit twijfel hoor, ik zit natuurlijk ook niet in jullie situatie. Maar in je verhaal vertel je alleen dat hij oud wordt, vandaar dat ik het even vraag.. Bloos Als je er niet verder over wilt uitwijden..ook prima natuurlijk! Ach gut

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:38

Afbeelding
Hier mijn meissiej die er niet meer is... Veel mensen weten wat je doormaakt meiss echt waar heel veel sterkte!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 07:03

Messica, natuurlijk niet alleen 'hij is oud' maar door alle klachten, het is een opstapeling. Hij eet de laatste tijd slecht, brokken eet hij alleen als er blikvoer door heen wordt gedraaid. We dachten, ligt misschien aan zijn tanden maar andere harde dingen als geroosterd brood of handenkoekjes eet hij wel goed. Hij is veel afgevallen, en wilde sinds vorige week soms niet mee uit. Dan moest je hem echt mee naar buiten loodsen en halverwege de straat bleef hij achter en je constant aanstaren en wilde hij weer terug. Axams die altijd zo graag uitgelaten wil worden en nu liever in zijn mand ligt.. dat zegt mij heel veel! Een hond lijdt in stilte en hij mag niet lijden.
Ik snap je reactie, maar zoals hij vorige week het hele weekend in zijn mand lag, hij zag er gewoon niet gelukkig uit Verdrietig

Bedankt voor alle lieve reacties Lovers
Angg en Racheltjj, ook sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:55

Ieteliet, héél véél sterkte morgen Ach gut !

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 02:25

Heel erg veel sterkte gewenst.... Vreselijk, na zo'n lange tijd afscheid nemen van je maatje.
Hier naast me ligt ook zo'n ouwe dibbes, 13 jaar oud. Ook hij is het laatste jaar ineens heel snel afgetakeld, en dat vind ik al zo moeilijk om te zien. En als ik eraan denk dat hij er niet meer is springen de tranen in mijn ogen, en dat gebeurde net dus ook toen ik jouw eerste bericht in dit topic las. Ook voor ons komt die beslissing steeds dichterbij, en kan me dus je verdriet heel goed voorstellen.....