arjan zijn laatste dagen/maanden (12 jaar oude boxer reu)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

arjan zijn laatste dagen/maanden (12 jaar oude boxer reu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 15:35

hallo
na even bedenken of ik dit wel op bokt zou zetten heb ik toch besloten het wel te doen
ik wou het toch met jullie delen hoe de laatste tijd van onze oude heer zullen zijn
hiermee wou ik jullie toch de leuke en de minder leuke dingen met jullie delen
mischien zitten er wel mee mensen met zo'n oude hond die het ook graag willen delen of mischien zijn er mensen die ertegen aan zitten tegen de laatste en hier mischien tip's / troost ed kunnen uit halen of mensen die het gewoon ook willen mee maken

we zijn nu al ruim 12 jaar in het bezit van deze man (op de foto 7/8 jaar)
Afbeelding

toen we hem bij de dieren arts ophaalden wat dit onze eerste reu ee mijn moeders 9 de boxer (voor mij de 3 e)

nu denken jullie dierenarts ??
ik zal het even kort uitleggen
via via via via (en dat nog eens 10 keer) hoorden we van een boxer pup van 9 maanden die afgemaakt moest worden omdat het dier hd zou hebben (heup dysplasie)
nu was het zo dat de da dat niet wou doen maar het dier ook niet wou houden omdat ze er geen tijd voor zouden hebben (tijd en geld voor eventuele operaties hadden we genoed die tijd)
dus diezelfde avond hebben we na erg veel bellen (alle via's bij langs Tong uitsteken ) de da aan de lijn

het ging niet om een 9 maanden oude pup maar een 9 weken !!!! oude pup (mijn moeder probeerde nog als het een reu is of hij is gestroomd nemen we hem niet hoor !!! Tong uitsteken nice try) die hebben we diezelfde avond nog opgehaald
bij thuis komst was ie direct de baas over onze 2 andere boxers Haha! dus een echt haantje de voorste Haha!
na nadere onderzoekken was er niets mis met arian, zo gezond als een vis

wij hadden die tijd een juweliers zaak en daar was hij er blij mee
er kwamen veel mensen over de vloer en door zijn uiterlijk ook veel ongewenste mensen geweerd Haha!

arjan was mijn maatje mijn steun en toe verlaat en heb jaren erg veel aan hem gehad

na onze verhuizing hadden we besloten toch pups te willen van deze heer omdat hij toch wel speciaal was voor ons en we dat wouden doorzetten een nalatenschap
dus na de aanschaf van amber zijn daar 9 prachtige pups uit gekomen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYFGDPML.jpg

tevens heb ik een zoon uitgekozen die het meeste op hem leek
kijkt me wel gelukt dacht ik zo
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FIIDGXDF.jpg

meestal zijn onze boxers niet ouder geworden dan 8 jaar wand tegen die tijd hadden ze vaal al kanker in ver gevorderde staat en moesten we ze vaak laten inslapen

nu is arian onderhand al ruim 12 jaar (hihi 4 jaar overdatum Tong uitsteken ) maar begind nu toch wel snel af te takelen
2 week geleden hebben we een tumor op zijn ribben ondekt
en tevens een onsteking in zijn neus
nu zijn we daar asap mee naar de dierenarts gegaan en na foto's en een grondig onderzoek pijnstillers en onstekings remmers gekregen
toen ook tehoren gekregen dat arian in zijn recerve tijd zit en dat we beslisingen moesten gaan maken
zijn hart ed zijn in erg goedde conditie voor een hond van deze leeftijd maar toch de kanker zal hem weg teren

een operatie doen we hem niet meer aan dus hebben we besloten dat hij is al 12 jaar een erg mooie tijd gehad
we gaan het hem comfortabel maken en kijken hoe lang hij nog kan
we hopen om eerlijk te zijn dat hij zelf op een ochtend oid niet meer wakker word zodat we hem niet na nog meer moeilijke beslissingen moetten laten inslapen

we zijn op het punt dat hij heeft ook moeite met het binnen houden van zijn brokken en ook is zijn eetlust verminderd waardoor hij erg afvalt
we zijn nu dus begonnen met het weken van zijn brokken
ook heeft hij vanavond zijn laatste pijnstiller dan gaan we kijken hoe hij het dan gaat doen
heeft ie pijn halen we een herhalings recept zodat ie teminste door kan zonder pijn
dit natuurlijk allemaal in goed overleg van de dierenarts
ook ziet hij al minder en is ie al redelijk doof en oost indich doof Knipoog

ik zal julie regelmatig op de hoogte houden van ontwikkelingen en ook jullie vragen beandwoorden
ik zal ook regelmatig foto's plaatsen (in link natuurlijk)
hij zal niet altijd even vlier er op staan gezien hij al moeite heeft langer op zijn poten te staan (hij zakt langzaam door zijn achterpoten)

nou ik zal nog even een redelijk recente foto als laatste start pic neet zetten voor een indruk hoe hij was aan het begin van deze zomer
Afbeelding

Puppetje

Re: arjan zijn laatste dagen/maanden (12 jaar oude boxer reu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:41

Waarom nog zo lang doorgaan? Is het niet eerlijker om je hond te laten gaan? Dit is toch niet echt meer een fijn leven.

Eergisteren heb ik mijn hond moeten laten inslapen vanwege kanker en ik kon het niet meer aanzien dat ze zo aftakelde. Soms is het eerlijker om de hond te laten gaan, hoe moeilijk het ook is. Ik ben er helemaal kapot van, maar zij heeft geen pijn meer en heeft nu de rust die ze zo verdient.

In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd, ik weet wat het is Huilen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 15:45

we laten hem nog niet gaan omdat hij eingelijk verder nog erg vrolijk is en nergens over klaagt (qua joelen/piepen enzo) ed
hij speeld nog net zo lief

als we het niet redden met de pijnstillers die hij nu krijgt zullen we het zeker niet verder uitstellen

het kan zijn dat het morgen al zover is maar het kan ook zijn dat ie nog een half jaar verder gaat we weten het niet
hij zal het zker laten merken / hij zal zich wel melden

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:47

Dat is ook zo.
Mijn hiond hebben we nog wel laten opereren, maar ze heeft er iets in haar hoofd aan over gehouden. Ze kreeg steeds aanvallen en dat kon ik niet langer aanzien. Ze wilde ook niets meer en dat is toch wel het belangrijkste teken.
Nogmaals sterkte.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 15:48

dankje Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:08

Aandoenlijk koppie geeft deze oude heer. Hij heeft een respectabele leeftijd gehaald, en een engeltje op zijn schouder gehad dat hij bij jullie is beland. Geniet van hem gedurende de tijd die hij nog heeft, en heel veel sterkte bij het maken van de eventuele laatste beslissing. Hij zal voortleven in zijn nakomelingen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:13

dankje

idd anders was ie niet ouder geworden dan die aantal weken
we hebben erg veel plezier aan hem beleeft en hij heeft een goed leven gehad
nu nog kijken hoelang hij het vol houd Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:54

Wat een kanjer rom.
Wat ik je wilde vragen omdat je vertelde dat jullie oude boxers aan kanker zijn overleden.Hoe uitte dit zich?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:58

dankje

ze kregen allemaal bulten over hun lichaam
ik zal vanavond kijken of ik een duidelijke foto kan maken van die van arjan dan heb je een beetje een idee oke ??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:08

Mooie leeftijd. Wij hebben (zoals je al wist) twee boxers. Eentje van 12 met 3 nekhernia's die gelukkig nu geen pijn doen. Daarbij hebben we nog een jongedame van 8 jaar. Paar weken geleden hebben ze bij de 8jarige een punctie genomen van een gezwel bij haar plasgaatje wat helaas kwaadaardig is. Aangezien ze dit gezwel al langer heeft wachten we maar af. Opereren doen ze op die plek niet. Ze is echter nog zo levendig als een 2 jarige.
Een baasje ziet wel aan de hond wanneer het niet meer kan. Zo lang het gaat met pijnmedicatie en de hond heeft nog plezier in het leven waarom dan laten inslapen? Als de hond pijn heeft of niet meer wilt dan is het natuurlijk het beste wat je kan doen.
Sterkte met deze moeilijke tijd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:21

Hey Rom

ik voel met je mee, wij zitten hier in hetzelfde schuitje, onze 13 jarige rottweiler Kayleigh zit ook in haar reservetijd.
bij ons is het bijna zover dat we de beslissing moeten gaan maken.....

weet je wat goed werkt, je moet de goede dagen en de slechte dagen gaan noteren, op het moment dat de slechte dagen veel meer zijn dan de goede is het moment daar.

wel lekker met die pijnstillers doorgaan, hij is op zón leeftijd dat dat niet veel meer kwaad doet maar hij zich wel beter voelt.

en je ziet idd aan je hond als deze niet meer wil, mijn da zegt altijd, je bent een goede baas als je ook op tijd die laatste moeilijke maar juiste beslissing maakt voor je hond.

veel sterkte Romm.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:29

Hier nog een met dr hond in de reserve tijd. Mijn hond Kaya (bull) is nu ruim 16 misschien wel al 17.. Ze begint moeilijk te lopen, ze heeft steeds vaker allergische reacties en is behoorlijk aan het dementeren, welliswaar met vlagen maar het is wel zo.. Ook is haar hartje niet helemaal 100% meer en haar voetzooltjes zijn versleten, ondanks alles is ze nog vrolijk en rent ze buiten nog steeds.. in de ochtend blijft ze wel liever op haar plekkie liggen dan dat ze gaat plassen.. maar verder is ze te gezond om een beslissing te nemen.. Ik roep al vanaf vorige zomer, het verbaasd me niets als ze er na de zomer niet meer is.. Nu is er een jaar voorbij en ze is er nog steeds.. (zonder medicaties.. daar ben ik op deze leeftijd geen voorstander van, ik heb "prozac" thuis liggen, dat is voorgeschreven voor het dementeren.. maar ik heb besloten dit niet aan haar te geven.)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:32

dit zijn lastige weken, ik heb het ook een paar keer mee gemaakt, geniet nog samen, veel sterkte

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 11:12

bedankt voor de leuke berichtjes

joyce de eerste bulten die zich aan diennen dat is het begin van het einde helaas
sucses met de speelse dame

tinkermuts de dagen noteren is idd een goed idee dankje voor de tip Haha!

james ruim 16 voor een bull dat is erg netjes dat is een taaie
tja medicijnen op deze leeftijd als ze er niet slechter van worden en als het de laatste dagen draagbaar maakt vind ik het prima
verder om ze helemaal klem te zetten ben ik ook geen voorstander van we hebben hier wel een grens

garny dankje zal wel lukken Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:02

Ja goed die bulten heeft ze toch al zeker 2 jaar. Dus als ze het nog een tijdje volhoudt..... Het is maar net hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen natuurlijk. 1e boxer bij ons is volgens mij 10 of 12 geworden. 2e is erg jong ingeslapen ivm bijten. 3e is 8 jaar geworden (waarschijnlijk beroerte gehad), 4e en 5e die hebben we nog. Die wat met haar 8e ingeslapen is had maar 1 bult aan een poot en is toch ingeslapen omdat haar lijf gewoon niet meer ging. Of het door gezwellen is weten we niet omdat er geen onderzoek is gedaan. Ze was gewoon op. Koppie scheef, geen kracht meer in de benen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:08

Wat een leukerd zeg! 12 is een mooie leeftijd voor een boxer. Wij hebben ook altijd boxers gehad thuis, de oudste is 13 geworden (hij had ook kanker). De huidige boxer van mijn ouders had recent een groot gezwel gehad aan zijn milt. Hij is nu 10. De tumor is verwijderd en nu gaat het een stuk beter met hem maar hij word wel snel oud... Dat is echt het minpunt van boxers vind ik, dat ze zo gevoelig zijn voor gezwellen. Verder hebben ze alleen maar pluspunten!!
IK hoop dat jij nog een leuke tijd met arjan kan hebben, zijn gezicht straalt in ieder geval nog levenslust uit!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:22

Rommulus, heel veel sterkte en geniet nog lekker van je maatje. Iedere goede dag is er weer eentje en jij weet als geen ander wanneer zijn tijd is gekomen.

Wij hebben precies 3 maanden geleden onze trouwe vriend in laten slapen en ik mis hem verschrikkelijk. Hij is 14 jaar lang een deel van ons gezin geweest en ik kan er maar niet wennen. Ook hij werd net als jouw hond steeds ouder en zieker, hij had de ziekte van Cushing. Verschillende onderzoeken en medicatie en dat ging een bepaalde tijd goed. Op een gegeven moment werd hij zo slecht en wisten we gewoon dat het tijd was. Ze zeggen het hoort erbij maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:05

Hier nog iemand met een hond in reservetijd..... Scott is een Golden van nu 13 jaar oud, ook een respectabele leeftijd voor een Golden. Het laatste jaar is hij ineens echt oud geworden, en ik moet zeggen dat ik daar toch echt wel moeite mee heb om hem zo achteruit te zien gaan.
Een tijd geleden zijn we hem al bijna kwijt geweest, hij was ineens doodziek, at niet meer, dronk nauwelijks, reageerde niet meer op mensen en was gewoon doodongelukkig om te zien.... Hij bleek een hartaanval gehad te hebben, had een boel vocht om zijn hart heen en daar bovenop nog een fikse longontsteking.
Hij ging steeds verder achteruit, van een vrolijke voor zijn leeftijd hele fitte hond naar een hoop ellende. We hadden de beslissing al gemaakt dat hij ingeslapen zou worden, de volgende ochtend heeft hij zichzelf echter weer overeind gehesen en kwispelde ineens weer naar mensen, ´s middags at hij weer als een idioot. We hebben toen toch doorgezet met de behandeling, en daar ben ik maar al te blij om, hij is daarvan vrijwel helemaal hersteld, hoewel hij nooit meer zo fit zal zijn als hij was.
Hij heeft ook spondylose, zijn ruggegraat is helemaal vergroeid tot één stijf geheel, maar daar red hij zich omdat zijn spieren nog wel goed in conditie zijn heel behoorlijk mee. Spelen doet hij nog volop, en hij is weer hartstikke vrolijk.
Last heeft hij zeker wel van zijn kwalen, en we hebben ons ook al weleens afgevraagd tot hoever kun je gaan? Voor mij is dat als hij zelf niet meer wil. Nu staat er nog steeds telkens zo´n grote mafketel naast me me blij uit te dagen voor een spelletje touwtrekken met een theedoek die hij weer eens gepikt heeft en denk ik dat hij ondanks zijn kwalen happy is.....
Maar ik denk niet dat Scott er over een jaar nog zal zijn, een half jaar lijkt me eigenlijk al niet.
Scott als 11-jarige:
http://alicet.hyves.nl/album/15425181/B ... 25/0/QNNW/
Met dezelfde kat, jaartje later:
http://alicet.hyves.nl/album/15425181/B ... 15/0/nsYR/
En Scott afgelopen winter, 12 jaar oud:
http://alicet.hyves.nl/album/15425181/B ... 14/0/2IWx/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:45

Wij hebben ook een boxer van vier. Een kerel van dik 40 kilo. Ook wij zijn al geweest om hem te laten opereren voor de 'eerste' bulten. Het zat onder zijn staart, gelukkig bleek het na sectie goedaardig. Maar we speuren nu altijd wel naar bultjes. Hij heeft nu een enorm hard gezwel op zijn tandvlees, net bot. Dit blijkt een vergroeiing te zijn, dat vaker bij boxers voorkomt. Gelukkig niets ernstigs. Hij heeft ook hartruis (licht nog hoor).
Ik wil je veel sterkte wensen met Arjan en geniet nog zo van hem deze tijd, ik zie er nu al als een berg tegenop dat die tijd zich aandient.
Wintu (toetert, noem ik hem altijd) vorige week in de bossen bij Diepenheim. Net een pup nog.
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 12:34

rommulus schreef:
even een kort naar berichtje
arjan is er niet meer
hij is net dood gegaan
Afbeelding

ik ga even regelen dat ie ge cremeerd kan worden

even ge citeerd uit een ander topic
heb inmiddels geregeld dat ik hem om 2 uur kan brengen
zo kunnen de andere 3 het ook even relativeren

het is best aandoenlijk het jongste teefje is nogsteeds erg onderdanig naar hem en slikt hem nog om zijn bek

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:45

Jemig, dat is snel gegaan!
Is hij uit zichzelf overleden?
Gecondoleerd en veel sterkte! Pm staat open.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:43

ja hij is uit zichzelf overleden

hij was vandaag niet lekker (kortademig ed) en we zaten er al aan te denken de da te laten komen om hem te laten in slapen
toch hadden we besloten dt we nog even zouden wachten tot mijn ouders terug kwamen van een huldiging

binnen 15 min dat ze weg waren wilde meneer naar buiten en dat mocht van me.
daar heeft ie nog met moeite ge plast (zo lief toch zijn plasje buiten doen) en vlak daar na begon ie braak neigingen te krijgen
meestl als ze er moeite mee hebben ga ik hun buikje maseren om het wat te verlichten (vind ik zelf immers ook wel fijn gezien het wel wat van je vraagt) dat vond ie wel fijn
dus na 10 min hem naar binnen geduwd/geleid hij was net de drempel over toen ie ging liggen
binnen een paar minuten was ie weg
ik ben al die tijd vlak bij hem geweest dat vond ie ook fijn hij bleef me aan kijken ondanks hij niet meer de kracht had

het is een onbeschrijvelijk gevoel je maatje te verliezen op deze manier
ik ben blij dat ik erbij was dat ik er voor hem kon zijn maar toch hoop je nog altijd dat ie er weer door komt

ik heb gelukkig nog een geweldige zoon van hem

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:51

Heftig zeg! Heel veel sterkte, het verhaal over die bulten geeft me een beetje angst... onze oude hond van wat zal het zijn 11... heeft nu ook bulten her en der. Maar ze is zoooooo fit dat we gaan niet naar de veearts. Het lijkt net of komt ze in haar 2e jeugd Haha!

Nogmaals sterkte!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:51

@picobello Hoe zijn jullie er dan achter gekomen dat hij dat gezwel in zijn milt had? Wij hebben bijna een jaar geleden onze hond(fox x labrador) in laten slapen. Hij had ook een gezwel in zijn milt en helaas is toen zijn milt open geklapt ofzo door het gezwel. Maar wij hebben er echt niks van gemerkt, totdat het dus geklapt was. En toen was het ook echt over voor hem. Een operatie had eventueel wel gekund, maar hij was 13 en we merkten aan hem dat het op was dus dat hebben we niet meer gedaan. Bij het eerste spuitje (dus de slaapspuit) was zijn hart er al zo goed als mee opgehouden. Het blijft toch moeilijk hij was al bijna 13 jaar bij ons. Maarja ben dus nieuwsgierig hoe jullie het gemerkt hebben want ik had begrepen dat je dit van te voren niet kunt merken. (onze hond had smiddags nog lekker met mij gewandeld en gespeeld en 3 uurtjes later kon hij helemaal niks meer).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:14

Gecondoleerd. Mooi dat hij zelf is mogen gaan en dat jullie niet de beslissing hebben moeten nemen. Fijn dat hij jouw in de buurt had. Sterkte ermee.