We hebben een jack Russell van 2,5 jaar. Vanaf het begin dat we heb hadden, zat ie altijd in zn bench. Nu heeft me zus een puppy gekregen, en wilde graag die bench hebben, omdat wij dat ding toch graag uit huis wilde hebben, omdat ie nou niet zo gezellig stond in de huiskamer.
Hij heeft nu dus een soort bankje gekegen, met een lekker dik kussen. In t begin viel t wel mee, hoe bang die er van was (het is sowieso al een onwijze muts met nieuwe dingen). Maar hij moet dus voor de nacht vast aan zn bankje, omdat ie anders op de bank gaat liggen wat ie dus niet mag. Nu heeft ie zich afgelopen nacht bijna opgehangen, omdat ie niet op zn plaats wilde zitten/liggen, omdat ie dat ding gewoon doodeng vind.
Ik probeer Baloe overdag wel zo veel mogelijk erop te laten, en als Baloe er dan op zit beloon ik hem heel uitgebreid, en mag die er weer af, maar snachts vind ie dat ding gewoon eng.
Hoe kan ik hem het beste van zijn angst afhelpen, ga niet weer die bench terug halen, want heb niet voor niks dat ding de deur uit gedaan

Alvast bedankt voor de tips.
Gr Tamara