kat poept in de tuin bij de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japke

kat poept in de tuin bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:22

Ik zit met het volgende probleem, mijn katten komen sinds kort buiten. Voor heen hield ik ze altijd binnen maar ze vonden het buiten zo heerlijk dat ik het ze niet meer wilde ontnemen. Bloos
Mijn buurman van 2 huizen verder stond net een de deur dat mijn kat betrapt was zsteeds in de zandbak en in de schuur te poepen en plassen tuurlijk vond ik dat heel vervelend.
Maar wat kan ik daar aan doen?
Ik stelde voor om mischien een deksel op de zandbak doen en de schuurdeur niet de hele dag open te laten staan en als hij ze zag gewoon een emmer water op ze mocht gooien, waarna hij zegt als ik ze een keer zie zie jiij ze nooit meer terug waarna ik natuurlijk boos werd. Boos!
Ik vind dit geen reden mijn kat wat aan te doen later krabbelde hij terug maar ik zie hem er gerust voor aan.
Ik weet niet wat ik hier mee moet wat vinden jullie dat ik het beste kan doen? Verdrietig

Keet

Re: kat poept in de tuin bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:25

je kat binnen houden?
ren in de tuin maken?
kat aan een tuigje in de tuin houden?

jouw kat, jouw probleem
is niet aan je buurman om ZIJN zandbak af te sluiten en ZIJN deur dicht te houden

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:27

Angelstears, daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Katten lopen nu eenmaal buiten en een emmer water vind ik een zeer redelijk (en goede) oplossing!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:31

Katten kun je prima in je eigen tuin houden.

Ik heb zelf vier katten en heb mijn tuin afgezet met kattenschrikdraad omdat ik ook niet wil dat mijn katten overlast veroorzaken.
Ik ben het volkomen eens met angelstars jou kat jou probleem, jij past je maar aan. Geef de buurman groot gelijk.

Wij hadden in ons vorige huis ook open tuin zonder stroom dus alle katten kwamen in de tuin schijten terwijl ik dus van mij binnen hield, mijn honden konden daardoor niet meer in de tuin. 1 hond heeft darmproblemen en die kon dat helemaal niet hebben op dr darmen. Op een gegeven moment stuurde ik mn honden op de katten af, je bent het op een gegeven moment stront zat.. Letterlijk Clown

Zorg er dus gewoon lekker voor dat ze je tuin niet meer uitkan Knipoog

japke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:57

ik ben er al wel mee bezig geweest maar ze gaan er tussen door en overheen en ik hoorde dat met stroom ze toch geen stroom krijgen want ze maken geen contact met de grond.
ik hou ze voorlopig maar binnen maar vind het geen reden een kat serieus iets aaan te doen of wel? Bloos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:58

de buren moeten gewoon schrikdraad om de tuin doen. of JIJ!
Hebben wij ook, en tevens ook om de vijver.
ben je gelijk van het probleem af Ja

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:00

Jolliegirl schreef:

Kan me best voorstellen dat niet iedereen schrikdraad in zijn tuin wil. En op die manier leg je wel het probleem bij iemand anders neer. Terwijl je zelf met een oplossing moet komen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:09

Jolliegirl schreef:

waarom moeten de buren dit doen?
het is hun kat niet

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:34

Dat ze geen stroom krijgen is echt onzin Clown Grootste onzin van vandaag Clown

Als jij je schrikdraad goed maakt krijgen ze wel stroom, ja je moet wel een aarddraad erbij maken ja, anders krijgen ze geen stroom, maar als je dat wel doet 3 draadjes stroom boven elkaar krijgen ze gewoon stroom hoor, werkt hier prima, ze hebben het 1 keer geprobeerd hier, en daarna nooit meer.

Jij moet er gewoon moeite in steken en ook geld als je wil dat je katten buiten komen en anders gewoon lekker binnen houden. Katten mogen officieel ook niet eens buiten lopen het wordt alleen getolereerd. Maar het is toch werkelijkwaar van de zotte dat de buurman zich nu aan moet gaan passen aan JOUW katten, vind het al belachelijk dat die gedachte sowieso bij je opkomt Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:35

Angelstears schreef:
Jolliegirl schreef:

waarom moeten de buren dit doen?
het is hun kat niet

maar wel hun tuin Lachen
Als reigers jou vissen pakken wat doe je dan? ''ach tis mijn reiger toch niet''
en lees mijn bericht iets beter er staat ook bij : Of jij!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:42

Werkt schrikdraad echt goed? De een zegt van wel de ander van niet. Ik ga binnenkort verhuizen en zit het ook te overwegen immers heel mijn tuin is omheind met schutting....dus best mogelijk. Anders wordt mijn kattenbeestje dadelijk plat gereden en kan ik haar mooi in de gaten houden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:43

pff wat kunnen mensen klagen. ik vind het heel redelijk van jou dat je hem zegt dat hij gerust een emmer water op je katten mag gooien
2 keer de tuinslag erop en het probleem is opgelost. Wat kunnen mensen toch moeilijk doen zeg!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:48

Ik betwijfel of een emmer water helpt.... Katten wegjagen met de hond etc heeft bij ons nooit geholpen. ALleen dat ze hard wegrennen zo gauw je jezelf vertoont.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:49

zoals milly al zegt, 2 keer de tuinslang erop en het is over.
ik vind niet dat je hem binnen moet houden, een kat hoort buiten te lopen, en niet aan een tuigje Knipoog.
en je kunt nou eemaal niet naar je kat fluiten, en hem verzoeken terug te komen.
Laatst bijgewerkt door Elinee op 22-09-07 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:50

orionneke schreef:
Werkt schrikdraad echt goed? De een zegt van wel de ander van niet. Ik ga binnenkort verhuizen en zit het ook te overwegen immers heel mijn tuin is omheind met schutting....dus best mogelijk. Anders wordt mijn kattenbeestje dadelijk plat gereden en kan ik haar mooi in de gaten houden.

Wij hebben nérgens meer last van
Schrikdraad bij de grond van de schutting, boven de schutting(is inmiddels weg) en om de vijver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:50

Gewoon die emmer water, werkt perfect, doen ze het mss nog een keertj, daarne weer een emmer.
Is het meest vriendelijke, nu houdt je je dieren weer binnen dát vidn ik persoonlijk veel dieronvriendelijker.
En het is idd jóu kat, dus zou je een beetje moeten geven en nemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:56

onze katten lopen ook los
moet zeggen dat ik echt geen idee heb hoe ik de katten in onze tuin zou moeten houden , een en al bebossing rond om
en tuin huisjes en bomen
dan zou ik dus een electrohaag moeten maken van 3 meter hoog oid ..

japke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 16:29

Ik heb 3 katten een gaat de tuin niet uit en de andere 2 wel.
De een is te oud en te lui om te klimmen, ik ben nu aan het rond kijken voor oplossingen om mn tuin ontsnap proof te maken tot die tijd blijven ze binnen.
Dit om anderen mensen tegemoet te komen ,en en om mn katten zich wel te kunnen uitleven.
Een ervan is een siamees als hij niet buiten kan ravotten gaat hij binnen tegen de muren omhoog.
Ideeen om de schuttingen die rondom staan kat proof te maken zijn welkom.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:32

Elinee schreef:
zoals milly al zegt, 2 keer de tuinslang erop en het is over.
ik vind niet dat je hem binnen moet houden, een kat hoort buiten te lopen, en niet aan een tuigje Knipoog.
en je kunt nou eemaal niet naar je kat fluiten, en hem verzoeken terug te komen.

helaas werkt dat niet Clown de kat van de buren komt elke keer die van ons terroriseren. Zelfs al een keer achter mijn kat aan naar binnen gerend. Tot onze grote verbazing ziet onze ene kat de andere(zelfde kleur als die van de buren)m dus aan voor de kat van de buren...tot grote schrik van onze andere kat.... Nagelbijten / Gniffelen
Maar waar het om ging, ik heb meerdere keren de tuinslang erop gehad maar hij komt steeds terug..

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:37

Wij hebben ook nu last van andermans katten nadat onze kat een spuitje hebben laten geven...
En bij ons poepen ze nu ook in de tuin, mijn vader deed het eerst met emmers/kopjes water naar ze toe gooien, maar dat hielp niet echt dus hebben we schrikdraad gespannen omdat het echt heel erg was... Onze buren hiernaast hebben 8 katten. Maar ik vind dat je ze gewoon in de tuin moet houden. Onze ouwe kat hebben we ook laten opvoeden om alleen in onze tuin te houden, af en toe was ze nieuwsgierig als de poort open stond om even te gaan kijken maar ze ging niet andermas tuinen in.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:43

jeetje 8 katten, dan vind ik inderdaad dat die gene maatregelen moet nemen.
Van dat stroom is trouwens een goed idee, heb het er weleens overgehad met mijn moeder aangezien 1 van onze jeweetwel katers nog weleens een tijdje de hort op gaat, maar ik had geen idee dat het al gedaan werd door mensen.

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:47

Je kunt ook tegen de buurman zeggen dat ie koffiedik moet gooien op plekken waar je kat veel poept. De kat krijgt dan koffiedik aan zijn pootjes, wat ze heel vies vinden. Ze gaan dan niet meer terug naar die plek.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:48

Kimitie schreef:
Je kunt ook tegen de buurman zeggen dat ie koffiedik moet gooien op plekken waar je kat veel poept. De kat krijgt dan koffiedik aan zijn pootjes, wat ze heel vies vinden. Ze gaan dan niet meer terug naar die plek.

moet je doen met n grote tuin.. ben je erg lang bezig
gewoon stroomdraad, goed spanning, ben je zo van het probleem af Lachen
wij hebben nóóit katten in de tuin.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:49

als je een schutting hebt, span je het dan er boven langs of hoe doen jullie dat?

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:53

Jolliegirl schreef:
Kimitie schreef:

moet je doen met n grote tuin.. ben je erg lang bezig
gewoon stroomdraad, goed spanning, ben je zo van het probleem af Lachen
wij hebben nóóit katten in de tuin.

Dat valt wel mee. Het hoeft alleen maar op de plekken waar ze echt gaan zitten om te poepen of plassen. Schrikdaad spannen duurt volgens mij ook best lang.