Dit is me toch een partij vaag....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Dit is me toch een partij vaag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:01

Dit is zo raar..
Ik heb een bassethound, aangezien mijn andere hond het niet lang meer doet, die is al bijna 17 heb ik serieus nagedacht om de Bas alvast een ander huis te geven. Als mijn andere hondje er niet meer is kan ik je garanderen dat dit een regelrechte ramp wordt. Dus ik kijk op MP onder Basset gezocht. EN kwam een advertentie tegen waar je verliefd op werd. Het begon zoals hieronder de eerste hond gezocht werd.. maar er werd gebruik gemaakt van het feit dat hun teef alleen zat na het oveleiden van hun Bas reu.. dus waren ze opzoek naar een Bas reu om de teef te pleasen.. (basjes kunnen niet alleen zijn.. ) Ze zijn gekomen we hebben gewandeld en alles was goed, alleen wilde ik met mijn Bas, richting hun in Noordwijk gaan om kennis telaten maken met de teef.. maar hun hadden het blijkbaar anders in gedachten want toen ik vertelde dat ik hem niet zomaar na een uurtje mee geef aan mensen zonder gezein te hebben waar hij komt oid.. Heb ik nooit meer iets van ze vernomen. Ze zijn partners en hij woont in Haarlem en zij in Noordwijk.. zie hier onder wat ik op een dag van ze vind.. wat zullen ze doen met die honden?????

Gezocht: klein jong speels lief hondje gezocht
Hoi ik ben een bassetdame van 10 maanden en ik mag een broertje of zusje erbij mits deze klein formaat is bijvoorbeeld jack russell mag ook kruising zijn als je maar lief bent...
16 sep. '07 50 Overveen, NH
15 km

jackrusellpup reutje 10wkn zoekt baasje
Hallo ik ben jimbo jackrusellpup 9weken reutje en zoek een baasje vaste prijs 100 excl enting ik woon in haarlem interesse bel dan niet mailen geen pc zelf
€ 100,00 05 sep. '07 68 Overveen, NH
15 km

Gezocht: Gezocht pup tot ong 15 weken max 75-100 eur
Hoi hoi Voor onze pup 10 maanden basset zoek ik klein maatje erbij Bv jack rusell oliebol etc We wonen gezellig en 5 min van de zee zandvoort Mag teefje of reu zijn Max Eur 75 00...
€ 75,00 03 sep. '07 45 Overveen, NH
15 km

MECHELSE HERDER 7 jaar ; lief , actief , speels ZOEKT baasje
Hallo Voor onze ex reu gecastreerd mechelse herder 7 jaar zoeken wij fijn warm huis daar hij meer tijd en aandacht verdient dan hij nu krijgt het is een pup in een volwassen...
Gratis 31 aug. '07 55 Overveen, NH
15 km

MECHELSE HERDER 7 jaar ; lief , actief , speels ZOEKT baasje
Hoi hoi Voor onze mechelse herder 7 jaar ex reu gecastreerd zoeken wij fijn warm thuis daar hij meer aandacht en tijd verdient dan hij nu krijgt Hij is lief sociaal speels...
Gratis 31 aug. '07 79 Overveen, NH
15 km

Gezocht: Engelse basset : jong/oud/ziek/gezond etc
Hoi hoi Omdat mijn bassetliefde echt diep en oprecht is zoek ik nu ik meer tijd vrij heb een engelse basset maatje Jong oud ziekelijk gezond man vrouw Maakt niet uit zolang er...
N.v.t. 29 jul. '07 264 Noordwijk, ZH
36 km

edit; telefoonnummer verwijderd..
Laatst bijgewerkt door ikisik op 21-09-07 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dit is me toch een partij vaag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:05

hmmm dit is idd vaag ,, dit soort mensen zijn toe ziek in hun hoofd ?? waarom zou je in vredis naam zoveel oproepen plaatsen dat verveel je je gewoon ofzo echt heel vaag!!! jammer van je hondje

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:05

heel vaag inderdaad!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:08

Ja ze spreken zich zo tegen. op 03 sept plaatsen ze een afhaal bericht voor een JR en op 16 sept vragen ze precies zo'n hondje..

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:12

Je mag volgens mij geen mobiele nummers in een topic plaaten, ik tem even.

Is idd vaag jaa!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:40

Ik weet wel wat ze doen met die honden, kijk maar naar de laatste advertentie... gezond of ziek, oud of jong... HANDEL.

Jammer dat je je Basset wegdoet... hoe oud is deze hond?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:52

Nakisha, de handel in daar dacht ik ook meteen aan. Maar aan de andere kant, dan vraag je toch niet om oude of zieke honden...?
Dit is maar vaag inderdaad; TS ik schat zo in dat je zelf wel doorhebt dat je niet met die lui in zee moet gaan Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:01

@ Nakisha; tja handel.. daar dacht ik ook aan.. maar je raakt je honden aan de straatstenen niet kwijt, MP staat er vol van, waarom zitten de asiels zo vol?? En wat willen ze dan handelen.
Ik heb overigens niet gezegd dat hij stamboom had. Ze vroegen ook niet of hij zijn ballen nog had..
mijn James is nu bijna 6 jaar ik heb hem bij de fokker vandaan, met papier.
@ Zwartwitje; ja daarom ging ik ook achter mijn oor krabben.. alleen de laatste adv. is omdat haar liefde voor de Bas groot is, ze er een wil om op te passen..

Dit is vorige zomer geweest dat ik ze op bezoek had.. Ik geef hem echt niet zomaar mee.. Hun dachten van wel, ik heb ze van het station moeten halen toen, en ze hadden allemaal tassen mee. Achteraf bleek dat James zijn uitzet daar in zat (riem, halsband, waterbak, voer e.d.) Je denkt toch ook niet dat ik hem in de trein naar zijn nieuwe huis had laten gaan.. ik dacht gewoon als het leuk klikt met die mensen dan gaan we daarna nog een keer bij hun kijken met James en dan zien we wel..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 10:41

Wie oh wie zegt me wat ze doen met die hondjes.. ik heb nu al zoveel senario's bedacht????

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:43

hmm.. jeetje.. kan me voorstellen dat het maalt in je hoofd.. maar wat moet je doen? Geen idee. Ze erop aanspreken lijkt me nog het meest voor de hand liggende, maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 11:16

Tja vaag hoor.. ik heb ze vrijdag al gebeld.. maar ze nemen niet op..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:31

Wat ik ook vrij vaag vind is dat jij 6 jaar geleden besloot een jonge hond erbij te nemen.
Je wist toen al dat je andere hond inmiddels 11 jaar was, en dus ouder zou worden

Pf heb je toen niet aan de consequenties gedacht dat je jongere hond alleen zou
overblijven..

Als 1 van mijn honden nu doodgaat weet ik dat als ik bij de ander een jonge hond neem
deze na enige tijd ook alleen is.
Dan kies ik dus niet voor een ras wat niet alleen kan zijn.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:42

MAar waarom moet je hond weg als je andere dood is? WAarom zoek je er dan zelf geen bij? Ik kan mijn hond niet weg doen hoor.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:09

het gaat hier niet over de discussie of ik mijn hond weg doe of niet.. en
@Echwel; mijn "oude" hond is als jonge hond uit het asiel gekomen.. iig niet zo oud als dat ze nu in werkelijkheid is.. Foutje bedankt.. dus hou je vooroordelen bij je ajb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:10

Maar je uit wel jouw vooroordelen ten aanzien van deze mensen
Beetje de pot verwijt de ketel gevalletje nietwaar?

Als je een dier neemt heb je het tot aan zijn/haar dood te verzorgen..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:12

Echwel.. Wie heeft jouw wijsgemaakt dat ik er een jonge hond (Bas) bij heb genomen?????
ik heb mijn honden gewoon nog steeds..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:14

Citaat:
Ik heb een bassethound, aangezien mijn andere hond het niet lang meer doet, die is al bijna 17 heb ik serieus nagedacht om de Bas alvast een ander huis te geven. Als mijn andere hondje er niet meer is kan ik je garanderen dat dit een regelrechte ramp wordt. Dus ik kijk op MP onder Basset gezocht. EN kwam een advertentie tegen waar je verliefd op werd. Het begon zoals hieronder de eerste hond gezocht werd.. maar er werd gebruik gemaakt van het feit dat hun teef alleen zat na het oveleiden van hun Bas reu.. dus waren ze opzoek naar een Bas reu om de teef te pleasen.. (basjes kunnen niet alleen zijn.. ) Ze zijn gekomen we hebben gewandeld en alles was goed, alleen wilde ik met mijn Bas, richting hun in Noordwijk gaan om kennis telaten maken met de teef.. maar hun hadden het blijkbaar anders in gedachten want toen ik vertelde dat ik hem niet zomaar na een uurtje mee geef aan mensen zonder gezein te hebben waar hij komt oid.. Heb ik nooit meer iets van ze vernomen. Ze zijn partners en hij woont in Haarlem en zij in Noordwijk.. zie hier onder wat ik op een dag van ze vind.. wat zullen ze doen met die honden?????

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:16

Nee Echwel, je moet nu niet 2 dingen door de war halen als je er mee gaat bemoeien.. Jij vraag mij ;
Wat ik ook vrij vaag vind is dat jij 6 jaar geleden besloot een jonge hond erbij te nemen.
Je wist toen al dat je andere hond inmiddels 11 jaar was, en dus ouder zou worden

Dus.. En waarom doe je oude merrie van wel 16 naar een zorgboerderij?? Je hoort zoals je net schreef te zorgen tot de dood voor je beest??

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:18

Doei, doei Doei, doei Doei, doei

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:22

Echwel, nu wordt het toch te moeilijk he.. Beetje jammer dat nu met je rug naar me toe staat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:29

Nee die discussie die je wil voeren is totaal niet van belang
Een paard en hond zijn niet te vergelijken
Een paard stilzetten na jarenlang dienst te hebben gedaan, dus maw laten staan in een
weiland, of haar nog de aandacht en beweging laten geven die voor haar nog o zo belangrijk is
dan is de keus snel gemaakt
Heb haar toch ook niet verkocht waar staat dat
Het is en blijft mijn paard, alleen daar krijgt ze de aandacht die ze verdient, terwijl ze bij
ons doordat we met de jonge paarden bezig zijn te weinig beweging enz zou krijgen..

Mijn honden, die in huis wonen,HUISdier zijn, zorg ik idd tot aan de dood voor.
Ga niet zeggen omdat de een binnenkort in moet slapen wegens artrose, dat de ander dan ook maar weg moet.
Nee dan zoek ik er weer een maatje bij.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:33

Gelijk heb je... maar jij zit waarschijnlijk de hele dag thuis op de bank.. En ik werk en aangezien ik honden toch echt wel gezelschaps dieren vind, vind ik niet dat je een hond erbij moet nemen en ze lekker de hele dag thuis te laten.. maar jij kent mij blijkbaar, inclusief je hele eigen verzonnen verhaal.. Want je leest dus blijkbaar niet goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:06

Overigens kunnen Bassethonden prima alleen zijn, zolang het binnen de normale standaard valt.
Mijn tante heeft een Basset van 7 jaar, en die zit geregeld een paar uurtjes per dag alleen, en vermaakt zich prima, dus dat ze niet alleen kunnen zijn is een fabeltje.

Maar goed, ontopic: Advertenties mogen op bokt volgens mij helemaal niet besproken worden.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:37

Cayenne; het ligt aan je eigen Bas toch?? Niet alle basjes zijn het zelfde..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:59

Je gaf hierboven in je beginpost aan dat volgens jou Bassets niet alleen kunnen zijn, vandaar Knipoog