Man schopt onze pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Man schopt onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:59

Gisteren waren mn broer, zn vriendin en ik met Zoë (onze wheaten terrier pup) aan het wandelen.
Met behulp van clickertraining heeft ze al ontzettend veel geleerd, volgen, zitten, kom en nog veel meer. Ook het loslopen zijn we nu aan het oefenen wat echt ontzettend goed gaat totdat ze een hondje tegenkomt! Dan wil ze vriendjes maken Haha! Normaal als wij al zien dat er een hond komt lijnen we haar aan, omdat ze wat dit aangaat nog niet goed luistert. Is ook logisch, ze is jong en wil gewoon spelen.

Gisteren kwam er opeens achter een struik een man met een jack russel, we zagen hem te laat en Zoë was er al direct bij, met als gevolg dat die kerel vol uithaalt.
Zoë piepte wat en leek geschrokken, maar verder gelukkig niks. Wij waren kwaad!!! Damn!!!
Echt waar, ik weet dat de hond aan de lijn moet en dat je je schrikt als er misschien een joekel van een herder ofzo op je afkomt, maar dan nog haal je niet uit! En zeker niet naar een pup die vrolijk kwispelemd op je afhupelt! Wij hebben ook gezegt dat het onze fout was en dat die onze hond niet hoeft te trappen want die kan er ook niks aan doen. Ze is jong en ze leert, maar soms is haar enthousiasme haar gewoon teveel Haha! We moesten ons echt inhouden Boos!

Lynn_Nikita

Re: Man schopt onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:05

wat een eikel zeg....
zoals je zegt een grommende grote hond of een leuk klein puppy...
wat zei hij nog tegen jullie?
niks?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:20

Ja dat we haar moesten aanlijnen enzo en dat ie het zn hond wilde beschermen en blablabla.
We moeten haar ook aanlijnen, doen we dan ook altijd, maar ging zo snel. We gaven ook toe dat het onze schuld was, maar dat ie met zn gore poten van onze hond moet afblijven, tis een pup GVD!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:22

Jeetje Volgens mij was ik echt uit me vel gesprongen. Goed dat je je hebt kunnen inhouden
Je pup verder geen trauma's ? Ach gut

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:24

Zijn hond beschermen tegen een PUP???? Ach gut

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:26

Als een loslopende hond op mijn hond af komt stormen krijgt ie ook gewoon op z'n donder.
Ik weet van mijn hond dat 'ie de andere hond gewoon pakt, laatst ook een hond die een paar hechtingen moet maar mooi niet dat de eigenaar zichzelf de schuld kon geven terwijl die de hond bij mijne liet komen en dan hebben wij weer gezeik terwijl onze hond gewoon netjes aangelijnt was Scheve mond

Ik ben gewoon van mening dat een hond aangelijnt hoort te zijn op de straat, en die man was dat blijkbaar ook.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:31

Ik kan me voorstellen dat die man schrikt. In een fractie van een seconde ziet hij dat er iets "groots" op zijn hondje afkomt en beslist om zijn eigen hond te beschermen. Misschien is hij al eerder aangevallen. Ik zou ook zo reageren. Onze oude hond is eens aangevallen door een yorkshire terrier en die heb ik er ook niet bepaald zachtzinnig vanafgetrokken en 3 meter verder gegooid. Puur uit schrikreactie.
Bij de hond die we nu hebben zou ik het zeker ook doen omdat jij anders geen hond meer zou hebben. Die bijt alles wat in zijn buurt komt en daarom is hij ook aangelijnd. Als er dan een loslopende hond op af komt kan ik hem hardhandig wegjagen of dood laten bijten.
Je hond moet niet voor niks aangelijnd in het bos of park en ik vind dit ook min of meer jouw eigen schuld.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:52

Ook ik vind dit je eigen schuld je weet niet wat die man heeft mee gemaakt, of misschien vind zijn eigen hond het helemaal niks, ook al bedoeld jou pup het lief.

Ik ben ook van mening dat je zoiets niet op de openbare weg oefent, maar op een hondenschool of afgezet gebied, of losloopgebied, daar zal je dit soort dingen dan ook niet gebeuren.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:56

Arm hondje, maar de schuld ligt toch echt bij jullie, jullie lijnen het hondje niet aan, ik zou het hondje ook weg hebben gedaan oid, voor het zelfde geld had die toch gebeten ofzo uit speelsheid, als jij je hond zonodig los wil laten lopen, vraag dan gewoon of je ergens in een weilandje ofzo kan oefenen in plaats van op straat, ik geef de man groot gelijk., pup of geen pup maakt bij mij geen verschil.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:02

Tja, jij bent fout geweest, maar dat zie je zelf ook wel in.

Ik weet nog niet wat ik er van vind. Als die man zelf een dominante hond heeft, dan is het niet meer dan logisch dat hij er geen pup bij in de buurt wilde hebben..
Maar misschien is het wel gewoon uit schrik reactie.
Hoe dan ook, het is wel een beetje onfatsoenlijk van hem Nagelbijten / Gniffelen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:04

traan_beauty schreef:
Hoe dan ook, het is wel een beetje onfatsoenlijk van hem Nagelbijten / Gniffelen

Hoezo? Hoe wil je anders die hond duidelijk maken dat 'ie niet bij je hond mag komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:08

Om eerljik te zijn ga ik met bromfiets (en Pikeur) mee. Het is natuurlijk erg vervelend voor jou en een schop is ook wel erg grof, maar je weet niet waarom die man het doet / wat hij eerder heeft meegemaakt en hoe hij op dat moment dacht.

Als je je hond nog niet volledig onder controle/appel hebt behoor je naar mijn mening het dier gewoon aangelijnd te houden, zeker als je de kans hebt andere mensen met hun dieren tegen te komen.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:32

Zoals ik zelf ook al heb uitgelegd was het ook onze schuld! Dat hebben we ook toegegeven, een hond hoort aan de lijn en daar hebben jullie volkomen gelijk in. Dit had ik zelf ook al vermeld Knipoog

We oefenen dit ook op rustige stukken. Maar dit was echt overdreven, het is een pup en dat was een jack russel wat ook al vrolijk begon te kwispelen! Ieder persoon ziet dan toch dat er geen kwaad in de zin hebt! En idd als die hond nou zelf agressief zou zijn, dan heeft ie groot gelijk, stel je voor!!!Dat je hem laat schrikken ok, groot gelijk! Maar dat beestje een rotschop verkopen? Als een hond nou agressief reageert, dan deed ik hetzelfde. Maar ze kwam gewoon kwispelend op hem af!!!!
De man zelf zag er ook niet al fris uit om het zo maar te zeggen, maar goed wij hebben hem het gelijk gegeven maar hij heeft zelf ook zn excuses gemaakt omdat ie gewoon overdreven reageerde.
Blijkbaar is communiceren voor sommige mensen moeilijk en beginnen ze direct om zich heen te trappen. Ieder geval is natuurlijk anders, als ik met haar aangelijnt loopt en er komt een hond op haar af dan zie ik direct wat ze voor zin hebben, als het grote honden zijn dan vind ik dit ook niet leuk, dus ik ben me er van bewust hoe zoiets kan overkomen. Maar echt in deze situatie was het een beetje teveel.
Laatst bijgewerkt door LittleKathy op 17-09-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:38

Wat een taal gebruik zeg Sigaar Die man niet fris zn poten thuis houden ? Jij je hond bij je houden ! Wat als zijn hond jou lieve pup had gebeten ? had je dan nog zo gereageerd?

Gewoon geen honden los op straat. Mijn hond luistert prima ook met andere honden enzo en ook die is hier in de wijk gewoon vast, alleen in het bos ofzo mag ze los...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:41

Ben het met iedereen eens, als je wilt oefenen doe het dan op een gesloten hondenwei best nog eens als er geen honden lopen, ze horen niet los te lopen op straat Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:46

'Volgens mij was het in het bos en ja daar loopt mijn pup ook los, die rent ook wel eens opeen hond af, maar het schoppen van andermans dier gaat echt te ver.Als een kind op je af fietst geef je die toch ook geen rotschop. Als je elkaar niet aan ziet komen tja dan kun je moeilijk anticiperen op die andere hond. ALs je bij de meeste pups de beweging maakt alsof je erop af loopt rennen ze al terug.

Wat ik wel vervelend vind is dat mensen hun hond loslaten (terwijl die bijt) en dan boos worden als jou hond ook los op hem af loopt, want hij bijt. Of mensen met een hele ruwe grote hond die dan zien dat je hond los naast het paard loopt en dan hun hond loslaten om te spelen, waarbij deze prompt je paard omver rent.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:47

Babsiej schreef:
Wat een taal gebruik zeg Sigaar Die man niet fris zn poten thuis houden ? Jij je hond bij je houden ! Wat als zijn hond jou lieve pup had gebeten ? had je dan nog zo gereageerd?

Gewoon geen honden los op straat. Mijn hond luistert prima ook met andere honden enzo en ook die is hier in de wijk gewoon vast, alleen in het bos ofzo mag ze los...

Zoal ik al heb gezegt hadden we haar ook moeten aanlijnen, doen we normaal ook als er iemand aankomt!!! Maar het ging nu gewoon even mis, stom en inderdaad volledig onze schuld! En over dat hij niet fris was, met alle respect maar ik kan het niet anders verwoorden. Ik heb dat ook even aangepast in het bericht, voordat er dalijk nog meer vervelende reacties op komen, maar dit was wel zo

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:49

sonjim schreef:
'Volgens mij was het in het bos en ja daar loopt mijn pup ook los, die rent ook wel eens opeen hond af, maar het schoppen van andermans dier gaat echt te ver.Als een kind op je af fietst geef je die toch ook geen rotschop. Als je elkaar niet aan ziet komen tja dan kun je moeilijk anticiperen op die andere hond. ALs je bij de meeste pups de beweging maakt alsof je erop af loopt rennen ze al terug.

Wat ik wel vervelend vind is dat mensen hun hond loslaten (terwijl die bijt) en dan boos worden als jou hond ook los op hem af loopt, want hij bijt. Of mensen met een hele ruwe grote hond die dan zien dat je hond los naast het paard loopt en dan hun hond loslaten om te spelen, waarbij deze prompt je paard omver rent.

Precies!!!! Ik ben absoluut geen voorstander van dat honden los mogen lopen, maar dit was een stomme fout en het ging heelsnel. Maar goed, fouten worden nou eenmaal gemaakt en dat gebeurt iedereen. Beide partijen waren hier fout! Wij waren niet snel genoeg en onoplettend en hij was echt grof in zijn doen en laten.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:51

Mijn vorige hond beet alle andere honden. Omdat het een angst bijter was. Ik had hem altijd vast. Al had jou pup toen op die van mij afgekomen dan had hij hem gelijk gebeten! Dus ja ik zou hem dan miss ook weg schoppen. Voor zijn eige veiligheid!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:53

Groot gelijk Herby! Maar ze waren allebei heel blij aan t doen, jack russel kwispelde met zn hele lijfje en Zoë ook! Er was echt niks bij Bloos

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:55

Ik heb ook een pup en hij is idd ook altijd vol enthousiasme, op mensen, honden, alles! Probeer hem ook altijd aan te lijnen, maar je ziet het natuurlijk niet altijd aankomen. Maar goed in een hondenpark mogen honden gewoon los, dus dan moet hij er maar niet komen. Of was het niet in een hondenpark? Als ik ooit zo'n kerel tegen kom!!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:57

ik had terug geschopt Clown

oke toch niet, maar ik was echt kwaad geworden en was gaan schreeuwen tegen die man...
belachelijk dat hij je hond zomaar schopt, onze hond is waarschijnlijk ook een keer geschopt, hij volgde een man met een net loops geweest teefje, tuurlijk volgt mijn hond dan, sta stil en wacht tot baasje hem komt halen... maar nee meneer loopt vrolijk door om vervolgens aan het einde van het park mijn hond weg te jagen door hem een schop te geven Vork Boos!
als ik dat had gezien...
belachelijk Boos!
Mijn hond liep los op een stuk waar hij los mocht, maar mijn hond snuffelt altijd heel wat af dus lopen we door en hij volgt altijd, al snuffelend, hij is dus die keer achter deze hond aan gegaan. Ik vind het zo ontzettend vervelend als mensen hun hond die lloops is uitlaten waar veel andere honden zijn, tuurlijk die hond moet wandelen maar er lopen zo veel reutjes rond in het park, er is in de buur tnog een stuk waar nauwelijks honden zijn...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:01

MMMMM...schoppen is denk ik toch wel een van de laatste dingen die je doet lijkt mij. Daarbij vind ik het nog een heel verschil of je een pup op je af ziet komen of een volwassen hond, of een grote, of een kleintje zoals in dit geval. Stel de pup was gebeten, tja dan ligt de schuld bij diegeen die zijn hond los laat lopen natuurlijk.Alhoewel ik ook vind dat een hond die niet te vertrouwen is misschien beter niet op een hondenuitlaatplaats kan komen en in het ergste geval een muilkorf om moet.
Bij die 2 van mij zullen ze het wel uit hun kop laten om te schoppen.
Dat durven ze lekker niet!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:02

Hahahaha heb je zulke enge honden Nagelbijten / Gniffelen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:10

lieniminnie schreef:
Ik vind het zo ontzettend vervelend als mensen hun hond die lloops is uitlaten waar veel andere honden zijn, tuurlijk die hond moet wandelen maar er lopen zo veel reutjes rond in het park, er is in de buur tnog een stuk waar nauwelijks honden zijn...

Waarschijnlijk vindt die persoon het net zo vervelend, als jouw reu achter zijn (loopse) teefje aanloopt. En het is natuurlijk onzin om zo iemand (met aangelijnde hond!) te verbannen naar een stuk waar minder honden lopen (en wat waarschijnlijk dus ook minder leuk/geschikt en dergelijke is) omdat jouw reu op dat moment niet voldoende onder appèl staat... Dat is dan toch niet het probleem van de eigenaar van die loopse teef? En ik zou een reu ook wegjagen bij een loopse teef, als het mijn teefje was. Tenslotte wil je geen ongewenste zwangerschappen. Alleen echt schoppen gaat me wel te ver. In noodsituaties kan ik me er nog in vinden (zoals het voorbeeld van iemand die een terriër van haar hond trok), dan ga je daar niet rustig over nadenken...

Wat betreft het verhaal van TS: tja, ik zou ook zeggen, allebei fout. Wat ook TS netjes aangeeft. De man hoort geen last te hebben van andermans loslopende honden, maar hij had zeker anders kunnen reageren...