Help! baby veldmuis! wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiiRowiej

Help! baby veldmuis! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 09:29

hoi hoi,
gister heb ik tijdens het stallen uitmesten 2 baby veldmuisjes meegenomen in mijn kruiwagen met schone stal bedenking! ik zag alleen broertje lief te laat en daar ben ik perongeluk op gaan staan Boos!
toen was hij niet dood maar mij was wel raar aant spartlen en zo (ik denk dat zijn pootje gebroken was)

maar ja ander broertje lief overleefde het wel, en zat toen zonder moeder! hij is nog niet zou oud zijn oogjes zitten nog dicht, maar de vacht is er al wel.

dus ik heb de twee broers ergens in een kuiltje gelegd waar ik ze ook vandaan hod gehaald en ben naar het A.R.K gegaan..

toen ik terug kwam.. lagen ze er nog, alleen was broer lief nu wel dood.. maar ik weet niet ik denk dat het andere broertje bij hem wou blijven hij lag er zo lief over heen!

ik vond het zo sneu en ik kon hem gewoon niet aan zijn lot over laten, dus ik nam hem mee naar huis.
in een oud ijs bakje met wat stro oude paarden haren vlas en zaagsel.

ik geef hem nou om de paar uur een beetje melk met een pipetje.
maar hij helpt niet echt mee..

dus uhm, heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen en wat ik hem nog meer kan geven aan eten en hoe het misschien makelijker gaat?[/b]

missnynke

Re: Help! baby veldmuis! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:36

geef je gewone melk? maak je het ook warm?
ik denk eigenlijk niet dat dit beestje een kans heeft....

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:37

ik denk niet dat dit muisje een kans maakt..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:38

& daarbij, had ik hem gewoon laten liggen.
misschien komt de moeder nog langs, en anders is het weer een ziekteverwekker minder.

( oeh, dat klinkt botter dan het is bedoeld )

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:48

Ben het wel met je eens hoor Elinee, hoe bot het ook klinkt. Wat ik niet goed begrijp is dat je er alles aan doet om deze ene te redden, terwijl je die andere hebt laten spartelen nadat je erop gestáán had... die is langzaam doodgegaan, je had er beter nog eens op kunnen gaan staan dan was hij meteen uit zijn lijden verlost geweest... en ook dat klinkt botter dan het bedoeld is.

Voor die andere, ja net als Elinee had ik hem helaas gewoon laten liggen waar die lag... Beestje maakt weinig kans. Misschien een dierenarts of -opvang bellen voor advies? Ik begrijp dat je vol goede bedoelingen zit hoor, en wens je evengoed veel succes met dit diertje!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:49

misschien kittenmelk beter als gewon melk?

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:50

misschien gewoon buiten terugleggen Knipoog.

half nederland koopt muizenvallen en muizenkorrels om er vanaf te komen, en vervolgends gaan we ze met z'n alle redden?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:51

geen kans...
ik zou hem aan de kat gegeven hebben Nagelbijten / Gniffelen dood gaat hij toch..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:53

Milly_ schreef:
geen kans...
ik zou hem aan de kat gegeven hebben Nagelbijten / Gniffelen dood gaat hij toch..

dat kan natuurlijk ook Vork

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:03

Denk ook dat hij geen kans maakt, ik zou 'm zelf uit z'n lijden verlossen.
En tsjaa wat daar de beste manier voor is dat laat ik aan jou over, zolang het maar snel gebeurd, dan heeft hij er geen last van.
Klinkt heel crú, maar het is beter dan 'm langzaam dood laten gaan.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:06

eens met sannuhh Ja en geef meteen de kat zijn pleziertje, heb je twee vliegen in 1 klap.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:10

De kat en de muis zullen je dankbaar zijn! Vork

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:17

Ik geef de mensen hierboven groot gelijk, het zijn eigenlijk echt vervelende beesten. Maar het is inderdaad echt leuk om zo'n beestje te 'redden'. Ik zou het persoonlijk ook niet over mn hart kunnen verkrijgen om hem buiten aan zijn lot over te laten. Misschien zou ik hem ook wel meteen doodmaken, dat ligt een beetje aan m'n bui. Nagelbijten / Gniffelen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:19

@ LauraMc, van wat voor buien heb jij last dan, haha. Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:21

Haha, het ene moment kan ik het welover m'n hart verkijgen om een kansloos beestje dood te maken, het andere moment wil ik em perse redden Tong uitsteken

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:34

hoe cru het ook klinkt, ik denk dat het diertje hetniet gaat snappen en uiteindelijk dood gaat.. kun je hem beter niet laten lijden. De kat is zo een gek idee nog niet?

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:37

Het is idd cru, maar ik denk niet dat dit beestje kans maakt. Zo is de natuur.
Ik zou hem op de één of andere manier uit zijn lijden verlossen.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:38

gooi hem tegen de muur, geef hem aan de kat, ga er op staan, of vraag het desnoods aan de buurjongen Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:39

Ik zou hem ook meegenomen hebben hoor. Als je zo'n beestje aan je kat geeft gaat die er nog eerst een uurtje of wat mee spelen voordat ie hem gruwlijk afmaakt. Kun je hem nog beter zelf vermoorden gaat sneller als is een kat wel 'natuurlijk' uiteraard. Veel succes ermee.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:40

een muisje waarvan de oogjes nog niet open zijn heeft weinig kans om erdoor te komen zonder moeder
ik had ook persoonlijk dat ene waar je bent gaan opstaan dood gemaakt en de andere erbij

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:06

Zelf heb ik vroeger heel wat babymuisjes grootgebracht. Met warme verdunde melk of kittenmelk. De 1 overleefde het wel de ander niet.
Maar om ze een lange lijdensweg te besparen kun je ze idd beter dood maken. Mijn methode is: ik leg het diertje op een zacht doekje/ keukenpapier op de stoep, en daarop gooi ik dan een stoeptegel. Clown Dan zijn ze ineens dood.
Aan de kat geven vind ik belachelijk. Die lopen er eerst een uur mee te kl*ten voordat ze 'm dood maken. Nagelbijten / Gniffelen

Dit topic hoort trouwens bij BB, ik heb al geTEMt. Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:10

Lijkt idd soms erg triest als je een kat met een muis zo ziet spelen, maar je moet weten dat zo'n muis onmiddelijk in shocktoestand geraakt, en dus weinig of niets meer beseft van al die tijd dat de kat ermee speelt. Het lijkt gewoon erger dan het is Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:13

Pfff wat zijn jullie hard Bloos! Ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen!!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:15

Milly_ schreef:
Lijkt idd soms erg triest als je een kat met een muis zo ziet spelen, maar je moet weten dat zo'n muis onmiddelijk in shocktoestand geraakt, en dus weinig of niets meer beseft van al die tijd dat de kat ermee speelt. Het lijkt gewoon erger dan het is Knipoog

Shocktoestand? Dat heb ik nog nooit gezien anders. Clown Ze blijven wegvluchten voor de kat. Als ze in shock zouden zijn bewogen ze niet meer.
Als een kat zelf de muis vangt oké, maar om nou zelf aan een weldoorvoede huiskat een onschuldig babymuisje te geven, terwijl het zoveel diervriendelijker kan.. Nagelbijten / Gniffelen

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:29

Ik ben gewoon geschokt over dierenlievend bokt Haha!
Jeetje wat zijn jullie allemaal hard voor zo'n klein beestje Gaaaap!

Haha! verzuipen is dus de beste oplossing!

Nee ik ben ook een dierenvriend.. heb ooit met 10 kuikens in huis *in een doos natuurlijk!* gezeten omdat ik ze ZOOO zielig vond Haha!.

Overgens heb ik mijn 5 dagen oude hond ook van de dood gered *deze zou dood gegooid worden tegen de muur, mits hij niet weg was binnen een dag!*
Ik heb haar meegenomen, en ondanks dat vrijwel heel bokt dacht dat ze geen enkele kans maakte te overleven zonder moeder melk *en opvoeding* is deze dame inmiddels alweer 5 jaar! *overgens is ze helaas niet meer bij mij door prive omstandigheden!*.

Succes met je muisje, wat je er ook mee besluit te gaan doen!