vandaag was een vreselijke dag voor ons....
onze lieve golden retriever is overleden om kwart voor 11 vanochtend.

hij was sinds zaterdag al ietsje ziek,overgeven dunne ontlasting,beetje hoesten en trillen.
er heerste hier in de buurt al wel een beetje een virusje dus wij dachten lekker warm instoppen en even uitzieken.
zondag was het iets erger maar ja wij dachten een virsu kan wel een paar dagen duren.
nu afgelopen nacht van zondag op maandag heeft hij heel veel gehoest echt nare hoestbuien.
wij hebben vanochtend tegen half 9 direct de da gebeld konden om 10 uur komen.
heel gedoe hij wou namelijk zelf niet meer opstaan en lopen helemaal niks,dus in een deken ermee en met meerdere mensen geprobeerd hem rustig in de auto te leggen,zo gezegd zo gedaan.
eenmaal bij de da aangekomen hebben ze ons daar geholpen en is hij op een soort brancard gegaan.
de da heeft hem nagekeken en hoorde vocht in zijn longen ze dacht dat dit door het vele overgeven kwam maar vertelde ons toch even een foto te maken.
ze hebben een foto gemaakt en ongeveer een kwartier later kwamen ze ons halen.
'het was niet goed'ik dacht dat ik wel door de grond kon zakken op dat moment.
we konden even meelopen en ze hebben ons de foto's laten zien.
hij had zijn longen inderdaad helemaal vol met vocht en hij hart waarschijnlijk al langere periode een hartafwijking want zijn hart was een keer zo groot als normaal.

we hebben de opties besproken en alle factoren etc die meespeelden bij 'de'beslissing.
hij was 13 jaar en liep al lange tijd heel erg slecht...maar oke dat kon nog.
de da was erg duidelijk met haar mening,ze vertelde dat de eventuele medicijnen pas na 1 a 2 weken aan gingen slaan en dat dit waarschijnlijk al te lang ging duren dan verwachte ze dat hij met 3 dagen dood thuis zou liggen.
da da rade eigenlijk aan om hem vredig in te laten slapen gezien de leeftijd etc.
we hebben er echter alles aan gedaan want we lopen al ruim 2 jaar met hem bij de da ivm achterhand.elke keer sloeg hij zich erdoor heem maar vandaag had hij geen energie meer hij was op...

we hebben dus de moeilijke beslissing genomen om hem in te laten slapen ik ben bijhem gebleven tot 'het eind'
hij is al knuffelend weggevallen.
hij is vandaag opgehaald door het crematorium hij word gecremeerd.
dat vond ik het beste en had ik zelf vrede mee.
het was zo'n ontzettende lieve hond dat kun je je niet voorstellen altijd blij altijd lief.
nooit iets verkeerd gedaan!
sorry voor mijn lange verhaal!maar moest het even kwijt zit er zo erg mee!

ben gewoon misselijk van verdriet....
hier even een foto van hoe hij was een paar maand geleden!

lieve,lieve rocky slaap zacht ik zal je nooit vergeten!!