Hondje kwijt, even van me afschrijven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Hondje kwijt, even van me afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 23:12

Gister, laat in de middag had ik mijn hondje (die ik nog geeneens een jaar had) gewassen. Beneden gekomen maak ik haar altijd nog even goed droog, maar ze liep gelijk de tuin in omdat de deur open was gewaaid. Hierdoor liep ze het pad op en ik riep haar nog terug, ze keek me aan en rende weg. Heb haar achterna gerend en op een gegeven moment zag ik haar niet meer.. Mijn vader gebelt en die zou amivedi en de dierenbescherming bellen..helaas is het nu meer dan 24 uur geleden en ze is nog steeds niet terug. Ik ben bang dat ik haar niet meer terug zie, heb het vorige baasje verteld wat er was gebeurd..maar toch heb ik een enorm rotgevoel. Ik voel me zo schuldig, wie zegt dat ik de deur niet goed dicht had gedaan? En nu loopt ze misschien nog buiten, of is misschien zelfs overgereden en overleden..bah!

LadyElmira

Re: Hondje kwijt, even van me afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 07:40

Pff ik dacht net dat ik haar hoorde blaffen dus ben naar buiten gerend, maar het was de hond van verderop Verdrietig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:51

Ach je meid wat zal je je zorgen maken. Heb je geen normale wandelroute waar je kan kijken? Dat heb je waarschijnlijk al gedaan of niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:53

Is een paar weken geleden toch ook al gebeurd? Ben je daar in de buurt nog wezen zoeken?

Sterkte iig. Toch even ook naar de dierenambulance bellen direct. Er worden veel honden teruggevonden hoor en misschien hebben de "vinders" gewacht tot vanmorgen met bellen. Succes !!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 08:10

slimmerik schreef:
Is een paar weken geleden toch ook al gebeurd? Ben je daar in de buurt nog wezen zoeken?

Sterkte iig. Toch even ook naar de dierenambulance bellen direct. Er worden veel honden teruggevonden hoor en misschien hebben de "vinders" gewacht tot vanmorgen met bellen. Succes !!

Ja ik ben gaan kijken bij de mensen die haar toen hadden gevonden, dat was gewoon achter mij. Zul je net zien zit ze bij de buren '(hoopt verder).

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:18

He jakkes ik moet er niet aan denken....
Zet in ieder geval haar/zijn mandje buiten zodat
ze misschien de geur ruikt als ze probeert terug te komen
En als het een mannetje is ...zijn er misschien loopse teefjes in de buurt?
dan willen ze ook nog wel eens de benen nemen
Succes Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:39

Dierenarts bellen, misschien is ze daar binnengebracht.
Niet op Bokt zitten maar flyers maken en de buurt in en ophangen, tegelijkertijd zoeken.
Hondeneigenaren uit de buurt aanspreken en vragen of ze iets gezien hebben, en hun ogen open willen houden.

Is ze gechipt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:48

LadyElmira schreef:
Mijn vader gebelt en die zou amivedi en de dierenbescherming bellen..

Ik zou voor alle zekerheid nóg maar een keer bellen. Dan weet je zéker dat er gebeld wordt. De dierenbescherming bellen heeft helemaal geen zin.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:52

Hee meis,
Ik weet precies wat je doormaakt mijn hond is met oud en nieuw hem ook gepeert. Maar geef de moed niet op mijn hond is 7 dagen weggebleven en ondanks wat kapot gelopen pootje en dat ze mager was was ze helemaal in orde. Wij hebben ook flyers opgehangen en een krantenbericht gezet en de asielen rond gebeld.
Veel sterkte in ieder geval maar geef in ieder geval de moed niet op Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:54

Flyers ophangen. Hier in de buurt was ook een hond los. Hele stad heeft lopen zoeken geloof ik Tong uitsteken .
Succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:56

heb je politie al gebeld??? veel mensen bellen hun ook als een hond gevonden word
flyers ophangen, ook in supermarkt, vertel tegen zoveel mogelijk kennissen, mon op mond word ook erg snel verspreid namelijk

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:56

Lynn_Nikita schreef:
heb je politie al gebeld??? veel mensen bellen hun ook als een hond gevonden word
flyers ophangen, ook in supermarkt, vertel tegen zoveel mogelijk kennissen, mon op mond word ook erg snel verspreid namelijk

Ik heb nog geen flyers maar heb ook geen foto's van haar gemaakt. Verder bel ik morgenochtend wel gelijk de politie even. Hoop zo erg dat het goed met haar gaat..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:00

Gewoon wit papier, grote viltstift en door het kopieerapparaat lijkt me. Heb je het afgelopen jaar geen enkele foto gemaakt waar je hond ergens op staat? Dit laatste is niet vervelend bedoeld hoor, maar misschien staat ze ergens op een foto op de achtergrond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:03

Spijt me ...maar deze lakse houding vind ik onbegrijpelijk. Je moeder en vader ondernemen ook helemaal niks? Toen vroeger een hond van ons was verdwaald heeft mijn vader 4 dagen vrij genomen en stad en land afgezocht op zijn brommertje.

En bij jou kan er niet meer af van geen flyers gemaakt en morgen bel ik de politie wel...nadat je hond al ruim 2 dagen weg is Verward

En in dit topic heb je foto's van je hondje staan dus die zul je toch wel hebben? viewtopic.php?f=73&t=776585&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Je kunt de politie dag en nacht bereiken op het volgende gratis nummer 0900-8844.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:47

Succes en ik hoop dat je het hondje weer vind!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:13

Waarom morgen bellen en niet nu??
Zet ook gelijk een advertentie op marktplaats.

Beestje is haar baasje kwijt, neem aub actie Scheve mond

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:32

idd, vind erg raar verhaal nu, bel NU politie, is 2 min werk, waarom morgen pas bellen????

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:41

Zou ook maar flyers op gaan hangen. Vaak zien mensen wel een hondje lopen maar weten ze niet wat ermee aanmoeten.. En blijven zoeken, hondje moet toch ergens zijn.. Succes.!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:24

Slimmerik mijn vader is met mij in de auto heel barendrecht en rotterdam afgereden, we hebben mensen met honden aangesproken en briefjes met ons adres gegeven..dus dan doet hij niets? Ik wist niet dat je nu ook kon bellen, verder zijn die foto's van hoe ze was..ze is nu heel anders en je herkent haar zo niet.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:27

Beetje jammer dit, ik doe er alles aan, wist alleen niet dat de politie dag en nacht gebelt kon worden voor een hond. Verder heb ik amivedi gebelt, de dierenbescherming(die ik nog had gesproken toen ze eerder was weggelopen) en verder vind ik het vreselijk dat ze weg is. Het is niet dat ik er niets aan doe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:31

LadyElmira schreef:
Slimmerik mijn vader is met mij in de auto heel barendrecht en rotterdam afgereden, we hebben mensen met honden aangesproken en briefjes met ons adres gegeven...

Jammer dat je dat niet in je openingspost gezet hebt. Normaal ben je altijd wel heel volledig. En hond anders? Heb je zijn haren geverfd?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:55

Nee, haar klitten zijn weg, oren geknipt en lijfje..ze is wat afgevallen omdat ze te dik was en heeft nu dus een puppy uitstraling.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:00

Maar nu heb je dus nóg niet de politie gebeld terwijl je hondje ergens verward rond loopt en niet snapt waar zijn baasje blijft. En maak jij je druk over een zadel voor een paard wat je nog niet eens hebt.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 21:06

slimmerik schreef:
Maar nu heb je dus nóg niet de politie gebeld terwijl je hondje ergens verward rond loopt en niet snapt waar zijn baasje blijft. En maak jij je druk over een zadel voor een paard wat je nog niet eens hebt.

slimmerik ik heb zondag een pony gekocht, woensdag ga ik weer en dan maak ik foto's, ik zal die naar je toesturen en binnenkort als ik het zadel heb gevonden kun je dat ook bewonderen. Nu kap ik er weer mee.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:28

Ik weet wel dat als mijn dier weg is ik echt niet stop met zoeken. Pas geleden was onze oude hond ook weggelopen. Ik heb met de auto, te voet, en op de fiets en zelfs te paard (door de velden) bij elkaar 5uur lang gezocht. En waar was hij, hij liep rond bij de camping gezellig met de honden van daar te spelen.

Ik zou dag en nacht blijven zoeken en totaal geen rust hebben voor het beestje weer bij me terug is. Dus ik zou maar achter bokt vandaan gaan nu en andere acties ondernemen!

Sorry als het banketstaaf over komt maar zo denk ik er over.