politie op je dak, blaffen hond....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

politie op je dak, blaffen hond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:08

hoi allemaal,
ik krijg net een telefoontje van mijn vader, hij kreeg vandaag politie op zijn dak omdat de hond te veel blaft, en de politie heeft klachten van de buren gekregen.
mijn vader woond in een rijtjeshuis,
de hond komt uit het asiel en heeft in het algemeen zijn "mondje klaar" als het om blaffen gaat.
nu heeft mijn vader ander werk en is veel uit huis, met als gevolg dat de hond minder aandacht krijgt.
waarschijnlijk slaat hij daarom aan.
het gaat om een hond van 9 bijna 10 die toch wel aan zijn einde begint te komen,
de politie heeft nu gezecht dat het echt moest stoppen wand het kan zo niet langer.
de hond blaft dus eigelijk alleen als hij ( mijn vader ) weg is....
nu kwam de buurvrouw die de klachten had in gedient met "dan doe je hem toch een antie blafband om"
en toen heeft mn vader mij gebeld om te vragen wat zo'n antieblafband inhoud en of het werkt.
heb hem verteld dat er een aantal verschillende zijn, een met een schok, een met een geluid, en een met een vervelende geur.
tja en of het werkt, ja maar het is gewoon kruw... (mijn mening ...)
maar tja toen ik zij dat ik het kruw vond als hij die arme hond zo'n band om deed vroeg hij om de andere oplossingen.
tja trainen pap.... maar tja Dromen dat gaat zeker een week of 4 duuren, en dat in overleg met de politie vinden ze te lang...
dus het wordt een antiblafband vrees ik Huilen
maar tja om toch een beetje goed te zijn voor de hond, welke is nou het vriendlijkste?
zo ver als je het vriendelijk kan noemen temenste....

ik wou dat ik er wat tegen kon doen maar tja de politie Boos!
ik snap de buren ook wel, maar tja....

Miriam91

Re: politie op je dak, blaffen hond....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:13

Ik denk dat een geur niet super goed werkt bij een hond. Een schok natuurlijk wel maar dat is absoluut niet diervriendelijk. Zijn er niet van die muilkorven waar die toch mee kan eten en drinken ?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:14

tja maar hij kan nog wel geluid maken als hij een muilkorf om heeft hoor....vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:16

Miriam91 schreef:
Ik denk dat een geur niet super goed werkt bij een hond. Een schok natuurlijk wel maar dat is absoluut niet diervriendelijk. Zijn er niet van die muilkorven waar die toch mee kan eten en drinken ?

Als hij kan eten en drinken zou hij er ook wel geluid mee kunnen produceren. Knipoog

En een band die dan wel zo strak zit dat de hond niet kan blaffen, zorgt ervoor dat een hond stikt als hij moet overgeven.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:16

Is het eigenlijk sowieso eerlijk tegenover de hond om hem zo lang alleen te laten?
Antiblafbandjes e.d. nemen de reden niet weg.
Dit dier blaft omdat het hem niet zint van alleen te zijn.
Ikzelf zou ook niet gelukkig zijn meet een hond die de gehele tijd zit te blaffen, zou ik ook klacht voor indienen.

Mij lijkt het beter om ofwel te trainen of om een nieuwe thuis te zoeken waar ie niet zoveel alleen is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:19

of trainen en anders een geurtjes band. daar zit gewoon citroengeurtje in en als hij blaft komt dit vrij als soort van straf.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:20

Wuis schreef:
Miriam91 schreef:

Als hij kan eten en drinken zou hij er ook wel geluid mee kunnen produceren. Knipoog

En een band die dan wel zo strak zit dat de hond niet kan blaffen, zorgt ervoor dat een hond stikt als hij moet overgeven.

Das niet waar hoor....een hond kan niet stikken door een blafband als hij moet overgeven....
Het klinkt heel hard maar toch zo ik een antiblafband met stroom gebruiken...zodra de hond trillen maakt met zijn stembanden, krijgt hij een klein schokje...ik heb zelf gevoelt wat voor schok het is...
ik wil altijd eerst zelf voelen, namelijk...het valt echt mee hoor

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:22

Als ik heel eerlijk ben kan ik er wel inkomen dat er klachten zijn binnen gekomen. De hond van onze overburen blaft ook hele dagen door.. Als ik lekker in de tuin zit of boven mijn huiswerk maak, altijd hoor ik die hond blaffen. Erg vervelend.... Wel is het zo dat deze mensen gewoon thuis zijn maar er niets van zeggen. Jou vader kan er naar mijn idee niet veel aan doen omdat hij de hond uit het asiel heeft en dus niet zelf heeft opgevoed. Misschien is het een optie om een oppas voor de hond te regelen? Dit doen wij bij onze hond ook als iedereen de hele dag weg is (hij slaat ook aan na een tijdje). Dit helpt erg goed! Zelfs al hij alleen tussen door even wordt opgehaald om een stukje te lopen.

Ben benieuwd hoe het afloopt!!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:28

whisperramse schreef:
Is het eigenlijk sowieso eerlijk tegenover de hond om hem zo lang alleen te laten?
Antiblafbandjes e.d. nemen de reden niet weg.
Dit dier blaft omdat het hem niet zint van alleen te zijn.
Ikzelf zou ook niet gelukkig zijn meet een hond die de gehele tijd zit te blaffen, zou ik ook klacht voor indienen.

Mij lijkt het beter om ofwel te trainen of om een nieuwe thuis te zoeken waar ie niet zoveel alleen is.

ja ik snap het, het na deel is dat er wegens een schijding geen andere oplossing is, het is nodig dat de hond een aantal uurtjes alleen is ( het gaat om 6 uur, tussendoor wordt hij uitgelaten)
we hebben ondangs proberen een ander huis voor hem te vinden, dit is alleen lastig, het is een probleem hond, kan niet met kinderen, heeft enorme hd, huidproblemen, sloopt en is niet samen te houden met andere honden. is mishandeld geweest en heeft een slecht vertrouwen...
mijn vader heeft er niet veel last van, maar herplaasten wordt hierdoor wel lastig.
naar het asiel kan ook niet wand hij kan niet in n kennel, we hebben hem uit het asiel en hongert zich daar dood (hij stopt met eten)

is dus best lasig....
hopelijk vind dit snel een oplolssing... de hond heeft al zo veel mee gemaakt...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:35

Onze hond is ook gaan blaffen sinds we verhuisd zijn, en dan ook alleen als wij niet thuis zijn.
Na een opmerking van onze buurman dat ze last kregen van onze Sjef hebben wij besloten een blafband (stroomding) aan te schaffen (dachten we) De dierenwinkel zei dat die band Geld, geld! 97,-- koste dus dat we voordat we deze aanschafte hun eigen proef/leen/huur blafband mochten testen.

Het is namelijk zo dat niet iedere hond hierop reageert... de een jankt van het stroompje en heeft schrik en de andere draait er zijn neus niet voor om.

Dus wij dat bandje voor 1 week gehuurd (a 25euro) en als het werkte en we schafte de band aan (nieuwe) hoefde we de 25 euro huur niet te betalen.
Wel werd erbij geadviseerd de band eerst 2 dagen om te doen zonder stroom... zodat de hond niet in de gaten heeft dat hij stroom van het bandje krijgt, ook werd geadviseerd om er de eerste keer bij te zijn als hij stroom krijgt... dus wachten tot hij een keer keft... (stel dat hij in paniek raakt kun je hem helpen)

Goed Sjef da ding om, 2 dagen stroom uit dag 3 stroom aan...... loopt er iemand door het paadje achter ons huis, hij blaft... PIEPT 1x... "Jank"
heel de dag stil geweest, (onze hond is echt een watje kwa karakter) maar vlgns mij voelde hij zich er niet zo ellendig van dat hij echt zielig was...

2e x
Blaf, "Jank"

3x is nooit meer voorgekomen.......... ons hondje blaft niet meer, MAAR!!!!

Hij weet wel dat het dat bandje is!!! (bandje af...Blaf blaf blaf) bandje om..............................stilte..................... dus we hebben maar het bandje gekocht!

Hij is niet gek hahahaha! maargoed t werkt... en nee hij krijgt niet iedere keer stroom!! in totaal dus maar 2x!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:37

Nou een antiblafband lijkt me ook niet echt een oplossing.
Vind dat trouwens ook niet echt diervriendelijk....

Hopelijk vind je wel snel een andere oplossing, want ik begrijp de ergernis van je buurvrouw wel goed.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:39

Ik zou voor een blafband gaan met shok, na 3 keer blaft hij echt niet meer hoor! wel bandje omlaten Knipoog

of voor afleiding zorgen, eventueel je vaders stem op nemen op een bandje en dat aflaten spelen messchien dat dat werkt?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:40

ja ik begrijp de buurvrouwe ook goed, is gewoon iritand zo'n blaffende hond...
maar ik weet t ook echt niet meer....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:49

Is moeilijk om een 9/10 jarige hond dat nog af te leren. Als het echt maar een paar uur per dag is, moeten ze niet zo zeuren denk ik. Volgens mij kan de politie daar niks mee hoor. Hooguit de verhuurder (als jullie een huis huren natuurlijk. Vervelend voor je buren maar die kunnen volgens mij jullie niks maken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:11

Ik zou eerst eens kijken hoe de hond reageert op een geurband. Een schokband zou ik zelf afraden, dit zijn ellendige dingen die lang niet altijd het gewenste effect hebben, omdat de hond niet altijd de correctie in verband brengt met het geblaf. (Ja, ik wil het wel uitleggen als iemand zich nu afvraagt hoe dit zit, maar dat doe ik dan later)

Een vervelende situatie. Herplaatsen op deze leeftijd lijkt me ook geen optie.... Hopelijk komen jullie eruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:37

Escardo schreef:
Das niet waar hoor....een hond kan niet stikken door een blafband als hij moet overgeven....
Het klinkt heel hard maar toch zo ik een antiblafband met stroom gebruiken...zodra de hond trillen maakt met zijn stembanden, krijgt hij een klein schokje...ik heb zelf gevoelt wat voor schok het is...
ik wil altijd eerst zelf voelen, namelijk...het valt echt mee hoor

Ik heb het niet over een blafband maar een soort muilkorf waardoor hi niet meer zou kunnen blaffen. Knipoog

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:43

Het is zo vreselijk irritant om constant naar een blaffende hond te moeten luisteren dus ik snap de buren wel. Voor de hond is het ook absoluut niet leuk als hij weer moet verhuizen, het is al een probleemhond. Zo'n blafband is niet echt vriendelijk maar het proberen wel waard denk ik als hij zo op zijn vertrouwde plaatsje kan blijven.
Moeilijk hoor!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:52

Zit de hond overdag binnen ? Zo ja zou je een keer kunnen proberen de radio aan te zetten als je vader weg gaat. Wil soms ook wel werken.
Zo'n schokband schakelt van een piepje ( 1e waarschuwing) over naar een licht schokje, en dan in 8 stappen naar een niet malse schok. Vergelijk baar met een schok van een paardendraad op accu.
Als de hond blaft krijgt hij dus eerst dat piepje. blaft hij dan binnen 30 seconde nogmaals beginnen de schokken, wacht hij langer als 30 seconde begint het weer bij een piepje.
Nee, een schokband is niet de leukste methode, maar wel effectief. Als je hond om het blaffen terug moet naar het asiel, en daar misschien niet meer herplaatst word, het is tenslotte al een oudere hond, kan het goed zijn dat hij daar wordt afgemaakt, dat is ook niet diervriendelijk. Wat is dat de minst schadelijke oplossing voor de hond ? Een eenmalig nare ervaring en daarbij een les geleerd, vrolijke buren enz. , of de dood, of in het asiel ?
Doe je niets aan het geblaf van de hond, gebeuren er ook ongelukken, omdat mensen dat niet blijven pikken en er dan zelf wel een weg mee vinden. Dit laatste hebben wij ooit meegemaakt, onze herder werd vergiftigd op onze eigen plaats. Dat is overigens ook niet diervriendelijk als je hond dat te verwerken krijgt.
Succes met het vinden van een oplossing.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 11:10

ja ik ben me er van bewust dat het wel moet, wand echt ik had het zooo graag anders gezien.
ik hoop dat zo'n antieblafband dan werkt, en dat hij er niet aan onderdoor gaat.
helaas heeft het beestje zelf ook niet lang meer te leven, dat is eigelijk het hele jammere dr aan...
ik ga nog even met de dierenarts bellen, mischien heeft die een oplossing.
en anders vrees ik toch dat het een antieblafband wordt...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:53

Lijkt mij een duidelijk geval van de hond teveel alleen laten? Omdat je zegt dat het nu is dat hij een andere baan heeft en meer van huis is

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:58

Ik vind een antiblafband dan denk ik de enige oplossing.
Onze hond is altijd stil als wij niet thuis zijn, maar dan is de kat ook in huis dus hij is niet alleen.
Is misschien een gezelschapsdier aanschaffen geen oplossing? Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:11

Vind ene antiblafband echt geen oplossing, snap niet dat mensen naar zo'n onvriendelijk middel grijpen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:41

tja ik weet even geen andere oplossing, ik gruwel ook al bij het iedee, maar vrees dat dr weinig opzit.
de hond heeft gezeldschap van een kat, maar echt leuk vinden ze elkaar niet dus dat schiet niet op....
een andere hond gaat ook niet... dus zou zo even niet weten hoe het op te lossen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:46

Ten eerst doet het de hond echt pijn zo'n stroomstoot, ten tweede is het helemaal geen oplossing omdat honden nog wel keihard kunnen piepen en huilen, dus waarschijnlijk helpt het alleen tijdelijk. De hond zal snel genoeg uitvinden dat hij wel kan janken aangezine hij puur blaft omdat hij alleen gelaten is.

Snap niet dat er geen huis gezocht word met een baas die niet zoveel weg is, dat zou eht eerlijkste tegenover de hond zijn. Een hond hoor je niet de hele of halve dagen alleen te laten.

Heb zelfs ene hondje meegemaatk dat is ingeslapen omdat die verschrikkelijk aggressief werd, als de eigenaren met de band aan kwamen lopen begon de hond hun flink te bijten. Ook hondjes gezien dei een half uur zaten de bibberen steeds van de pijn en de schrik van de stroomstoot.

Vind de band echt grenzen aan dierenmishandeling. Daarnaast is het dus neit nodig want het is een probleem dat snel genoeg opgelost is met een baas die wel geneog thuis is

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:40

zo als ik al eerder uitgelecht heb, deze hond staat al voor aanmelding voor een nieuwe baas, maar niemand wil hem hebben.
wij zijn namelijk geen mensen die een dier houden voor onszelf, maar voor het dier, we hebben deze hond uit het asiel gehaald, daar zou hij ingeslapen worden omdat hij niet te herplaatsen viel, wij hebben hem een kans gegeven en hij is bij ons helemaal opgebloeit. Ik vind het dus niet helemaal terecht wat je zecht, als jij een goede baas weet die een hond wil kun je contact op nemen. of een andere goede manier weet (die snel werkt wand we hebben dus ernstige problemen met de politie, en de wooningbouw zit inmiddels ook te klagen) die diervriendelijker is.. heeel graag je zou het beest en mij en mijn vader een groot plezier doen. het is namelijk niet zo dat ik vrijwillig kies voor zo'n afschuwlijke antieblafband...juist graag iets anders.