Ook willen we graag beginnen met 2 jonge cavia's zodat ik ze goed tam kan maken, maar cavia's in de dierenwinkel (waar ik toch al niet zo dol op ben) zijn vaak al ouder. Hoe kom ik aan jonge cavia's?
Alle tips zijn welkom
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en lijkt je kooi niet vies..
dit heb ik ook en werkt prima
meestal hangt er een belletje aan maar niet altijd.. hier kun je groente in doen of hooi...
zal er wel een foto van opzoeken
driekleur, en een langhaar of een rusje. Maar vooral gezonde en handtamme jonge caafjes..
hebben ze hier ook hele grote huisjes van hout zodat ze er samen in kunnen
kjoetie schreef:(woon in Venlo).
) zou je iig bij de vereniging uit moeten komen, zij kunnen je dan doorverwijzen naar de fokkers.
) meekrijgen.
assie schreef:kjoetie schreef:(woon in Venlo).
Je had gisteren even naar de kleindierententoonstelling op de kinderboerderij moeten gaan in Venlo.
Daar zaten heel veel cavia's, ook hadden ze er een paar te koop, maar dat waren volwassen dieren.
Er waren gisteren twee hele aardige fokkers aanwezig, hun nummers weet ik zo niet, maar als je zoekt op kleindierenvereniging 'de eendracht' (al twijfel ik nu wel even flink over de naam... Het was iets met een E) zou je iig bij de vereniging uit moeten komen, zij kunnen je dan doorverwijzen naar de fokkers.
Deze fokkers hebben vaak een nestje, gefokt op kleur, gezondheid en ook aaibaarheid.
Daar kun je de jongen van geboorte af aan vaak al volgen en op een jonge leeftijd (niet te jong natuurlijk) meekrijgen.
Ik zal even voor je zoeken. En anders kun je ook de kinderboerderij bellen 0773266540, die hebben het nummer als het goed is ook. (Even vragen naar Henri als je de boerderij belt)
.
)
alleen is hij nu na 2 jaar veel afgevallen en zit stil in een hoekje. hij zelf is misschien 2 maar zijn hartje en lichaam hebben zoveel mee gemaakt dat dat wel 8 jaar is.. we zien wel.
..
vind de structuur en het gevoel van de vacht niet mooi/fijn....

maar hoop eigenlijk iets dichterbij te vinden
hoef niet persé een rascaaf, of een heel bijzonder mooie ofzo, alsie maar lekker knuffelbaar is
ik vind die borstelcaafjes zo leuk, lekker wild haar
peruvian vind ik dan weer iets te, en sheltie brengt mijn haarkammende pennymeisje boven
ik wil gewoon twee lieve caafjes, verder maakt het me niet heel veel uit hoe ze uitzien (hoewel ik driekleurtje voor een borstelcaaf wel heel mooi vind).