Ook willen we graag beginnen met 2 jonge cavia's zodat ik ze goed tam kan maken, maar cavia's in de dierenwinkel (waar ik toch al niet zo dol op ben) zijn vaak al ouder. Hoe kom ik aan jonge cavia's?
Alle tips zijn welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kjoetie schreef:(woon in Venlo).
assie schreef:kjoetie schreef:(woon in Venlo).
Je had gisteren even naar de kleindierententoonstelling op de kinderboerderij moeten gaan in Venlo.
Daar zaten heel veel cavia's, ook hadden ze er een paar te koop, maar dat waren volwassen dieren.
Er waren gisteren twee hele aardige fokkers aanwezig, hun nummers weet ik zo niet, maar als je zoekt op kleindierenvereniging 'de eendracht' (al twijfel ik nu wel even flink over de naam... Het was iets met een E) zou je iig bij de vereniging uit moeten komen, zij kunnen je dan doorverwijzen naar de fokkers.
Deze fokkers hebben vaak een nestje, gefokt op kleur, gezondheid en ook aaibaarheid.
Daar kun je de jongen van geboorte af aan vaak al volgen en op een jonge leeftijd (niet te jong natuurlijk) meekrijgen.
Ik zal even voor je zoeken. En anders kun je ook de kinderboerderij bellen 0773266540, die hebben het nummer als het goed is ook. (Even vragen naar Henri als je de boerderij belt)