Er zullen vast wel wat mensen op Bokt zijn met een Sheltie, of die mensen kennen met een Sheltie.
Wij hebben nu een pup, en haar oortjes beginnen nu rechtop te gaan staan. Nu heeft de Sheltievereniging hier dingetjes voor, maar wij hebben hier meer negatieve dan positieve dingen over gelezen, dus besloten dat we deze niet gaan gebruiken.
Iemand hier met ervaring van de oortjes van een Sheltie? Wat gebruiken jullie om ze te laten "flappen"? Of laten jullie ze gewoon recht groeien?
De hond heeft er in elk geval geen enkel last van. Enkel de oorpuntjes moeten verzwaard worden zodat ze blijven hangen.
), maar daarom vraag ik hier aan de mensen met ervaring of er nog wel een andere manier is. Want die oordingetjes begin ik dus niet aan.
Punt één vind ik dat gewoon een vies plakzooitje, en punt twee hebben wij hier nog een hond en ik wil het niet hebben dat die de kauwgom uit de oren van die pup gaat zitten vreten, lijkt me niet goed voor haar (voor de andere hond dus). 
We hebben haar op voorwaarde gekocht dat de fokster een nestje met haar zou mogen fokken tegen de tijd dat ze oud genoeg is. En de fokster heeft gezegd dat ze haar het liefste met hangende oortipjes zou zien tenzij dat natuurlijk echt niet ging.
).