Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
esther_sonja schreef:is je hok groot? of klein?
misschien zoekt het meer aandacht, ipv spullen?
Misschien helpt het als je een maatje zoekt?
Wuis schreef:GEEN hamster er bij in doen in ieder geval. Dat is juist compleet verkeerd.
Het klinkt als gestoord gedrag, door een gebrek aan prikkels in de omgeving dus. Een groter hok en veel knaag, speel en klimmaterialen zullen wonderen doen.
Verder niet voeren uit een voerbak, maar het voer begraven zodat hij er naar moet zoeken.
Citaat:In de natuur leeft de Russiche dwerghamster in kleine groepjes; ook als huisdier heeft deze kleine Rus graag het gezelschap van soortgenoten. U kunt ze als paartje houden, maar ook in een klein groepje. Schaf een mannetje en een of meer vrouwtjes aan. De natuurlijke leefwijze van de diertjes wordt zo het beste nagebootst
assie schreef:Wuis schreef:GEEN hamster er bij in doen in ieder geval. Dat is juist compleet verkeerd.
Het klinkt als gestoord gedrag, door een gebrek aan prikkels in de omgeving dus. Een groter hok en veel knaag, speel en klimmaterialen zullen wonderen doen.
Verder niet voeren uit een voerbak, maar het voer begraven zodat hij er naar moet zoeken.
Het is een rus, die zijn juist wel sociaal. Ik heb het even nagezocht, want ik begon aan mezelf te twijfelen.
Ik quote uit mijn encyclopedie
Citaat:In de natuur leeft de Russiche dwerghamster in kleine groepjes; ook als huisdier heeft deze kleine Rus graag het gezelschap van soortgenoten. U kunt ze als paartje houden, maar ook in een klein groepje. Schaf een mannetje en een of meer vrouwtjes aan. De natuurlijke leefwijze van de diertjes wordt zo het beste nagebootst
Bron: Konijnen en knaagdieren encyclopedie,
Dus eventueel zou je er wel een maatje bij kunnen zetten, hierbij moet je wel voorzichtig te werk gaan, de introductie van een nieuw dier kost vaak even wat tijd.
Verder ben ik het wel eens met bovenstaande reactie van Wuis. Hoe groot is het hok waar hij nu in zit?
assie schreef:Ah ok, bij dieren samen in een kooi houden ga ik in principe ook uit van een flink grote kooi met voldoende uitwijkmogelijkheden.
Met rusjes heb ik zelf verder geen ervaring, maar ik weet dat een vriendin van me er ook mee fokt en ze wel bij elkaar houdt. Vooral de fokmannen houdt ze bij elkaar geloof ik.
Cameee schreef:Ik heb zelf 2 hamsters, goudhmasters dus die zijn groter. zo'n 10 cm schat ik. Ik heb geen radje vanwege geen gebruik en verder alleen simpele plateau en een trappetje. Allbei een huisje en dat is het.