Help: Jong katje gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ringo_Star

Help: Jong katje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:52

Hee allemaal

Ik heb gister een nestje gevonden met 7 jonge katjes. Toen ik vanmorgen ging kijken lag er nog maar 1. De moeder heeft het katje in de steek gelaten. Dus ik mag als hij er om 2 uur vanmiddag nog ligt zelf opvoeden. Maar welke melk moeten we hem geven? En hebben jullie nog meer tips?

Ps: Hij heeft de oogjes nog niet open..

_Susan_

Re: Help: Jong katje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:54

Moet je even contact opnemen met een DA.
Ik heb het ook eens gedaan, maar weet het niet meer Bloos

Succes is elk geval

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:55

Ik heb hier vrij weinig verstand van, maar waar heb je ze gevonden? Weet je hoe oud ze zijn? Ik denk dat als de moeder het in de steek heeft gelaten, dat het een wat "zwakker" katje is. Mischien even met je dierenarts bellen over voeding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:56

wij hebben een katje van 2 dagen opgevoed, hebben melk van de DA gekregen, lag in een soort aqarium met een kruik (wel met een dekentje erover) en knuffels.en moesten we om de 2 uur voeden, ik zou idd de DA even bellen, om te vragen wat voor melk je moet hebben Lachen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:57

bij da speciale voeding halen, je moet 'm regelmatig voeden (als ik het goed heb elke 2 uur). In eerste instantie moet je zorgen dat het beestje goed warm ligt en regelmatig gevoed wordt, als ie wat ouder is dan komen er weer andere dingen bij kijken zoals ontwormen, enten, overstappen op ander voer etc.

Vanaf 500 gram kun je gaan ontwormen (moet dan elke 2 weken, totdat ze een maand of 2 zijn).

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:59

Misschien de da bellen?
Gewoon doen! Lachen Een klein katje heeft veel verzorging nodig en de Da heeft daar de nodige spulletjes voor. Bedenk ook of jij die zorg en verandwoording op je wilt nemen of dat je hem wegbrengt naar iemand. Verder misschien ook even wat asiels ed inlichten? Misschien is er iemand het katje wel kwijt..
(maar het is vakantie tijd, dus ze zullen waarschijnlijk wel gedumpt zijn Nagelbijten / Gniffelen ).

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:01

de da bellen! je hebt van die speciale melk daarvoor...

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:01

Nee we wonen in een buurt met veel katten en katers, dus ik denk dat hij hier wel hoort. Ik ga zo de DA even bellen, of er even mee langs!

Bedankt Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:14

en.... ga je hem zelf opvoeden? Het is al 2 uur geweest... Knipoog Haha!

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:44

Ja, hij is er hoor! Vanacht ook meegedraaid, en over een half uurtje krijgt hij weer wat melk, ik ga nu snel even foto's maken !

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:46

Wat goed dat je hier aan begint Haha! Erg super, ben benieuwd naar de foto's. Heeft de DA nog geschat hoe oud die was?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:48

*Wacht vol ongeduld op de foto's* Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:52

jaaaa fotoosss Haha! Haha! Haha!
als je vragen hebt over het grootbrengen van je kitten mag je me wel pb e Knipoog heb namelijk al meerdere kittens met de hand grootgebracht Lachen

je moet wel elke x zijn buikje wrijven naar het voeren

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:53

Ben je zeker dat het katje achtergelaten is, en moeders niet bezig was met verplaatsen?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:55

Cassidy schreef:
Ben je zeker dat het katje achtergelaten is, en moeders niet bezig was met verplaatsen?

Dat wilde ik net vragen Knipoog

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:01

Nou daar komt mijn grote dikkerd!
@ pluttersput: zijn oogjes beginnen al een beetje open te gaan.
@ Sultan: Ik wrijf wel over zijn buikje, maar hij is best dik hoor!

Hier dan de foto's, hij wil niet echt zijn koppie laten zien maar dan hebben jullie een beetje indruk hoe hij er uit ziet

[1] Slapen
Afbeelding

[2] Slapen
Afbeelding

[3] En we hopen dat hij zo word net als onze grotere kat
Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:03

Cassidy schreef:

Dat vraag me ik ook af, zeker als TS zegt dat de kitten best dik is...

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:03

Cassidy schreef:

De moeder was snachts bezig geweest met verplaatsen, deze kat lag er al een paar uur. Hij zat onder de vliegen die wachten totdat hij dood ging. Om 3 uur hebben we haar mee genomen. Daarvoor lag hij smorgens om 10 uur ook helemaal alleen te piepen..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:07

Ringo_Star schreef:
@ Sultan: Ik wrijf wel over zijn buikje, maar hij is best dik hoor!

het heeft er niks mee te maken dat hij dik is hoor Knipoog je moet het buikje wrijven zodat hij kan plassen en poepen ... doe je dat niet dan raakt hij verstopt en kan hij dood gaan ...

en aan de rest die zeggen mischien dat de moeder de kitten nog wou ophalen :

ik vind het juist goed dat de TS hem in huis heeft genomen , deze kitten heeft nu een toekomst en word geen zwerfkat !
Ik zelf zou het helle nest mee hebben genomen en de moeder gevangen hebben ( met vangkooi )
de moeder laten steriliseren (via asiel ) en voor de kittens weer een nieuw plekje zoeken Lachen
want als de kitten straks volwassen zijn komen er nog meer kittens en zitten ze er straks hellemaal onder !

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:11

Het hoeft geen wilde moeder te zijn geweeest wah, kan ook dat ze van iemand was. Hier in de straat heeft laatst ook iemand een nest in zijn tuin gevonden van een tamme moeder. Dus zomaar gaan steriliseren lijkt me ook niet helemaal de oplossing, helemaal als iemand al een tijdje zit te wachten op kittens. Maar wat een leuk ding is het zeg Haha! Zal wel een kater zijn, aangezien de meeste hele rooie en rooie katers zijn Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:12

XxSultanxX schreef:
en aan de rest die zeggen mischien dat de moeder de kitten nog wou ophalen :

ik vind het juist goed dat de TS hem in huis heeft genomen , deze kitten heeft nu een toekomst en word geen zwerfkat !
Ik zelf zou het helle nest mee hebben genomen en de moeder gevangen hebben ( met vangkooi )
de moeder laten steriliseren (via asiel ) en voor de kittens weer een nieuw plekje zoeken Lachen
want als de kitten straks volwassen zijn komen er nog meer kittens en zitten ze er straks hellemaal onder !

Dat ben ik met je eens, las net na mijn reactie de post van TS, over die vliegen enzo.

Ik vind katten de meest geweldige dieren op deze aardkloot en zou precies hetzelfde gedaan hebben als TS (heb ook een flessenbaby gehad, is inmiddels een dikke kater).

Ringo_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:13

@ Sultan, je hebt gelijk. De 6 andere katten die nu mee zijn genomen door de moeder worden zwerfkatten en kunnen zo dood aan de weg liggen. Alleen deze lag er nog. Ik snap daarom ook niet waarom mensen zeggen dat ik hem had moeten laten liggen. Later als hij groter is word hij gecastreerd zodat er niet meer zwerfkatten komen. Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:18

We hebben onze Johan ook in de wei gevonden. Hij was wel wat ouder, had zijn ogen open maar ze waren nog wel blauw. Hij kon nog niet zelf eten en moest volgens de da een week of 4 zijn.
Bij de dierenwinkel kun je speciale kittenmelk kopen. Dat gaf ik met een klein pipetje. Wel lastig omdat hij niet wilde zuigen en ik het deus zelf in zijn bekkie moest spuiten. Dat geeft altijd risico op longontsteking als ze zich verslikken. Daarbij hebben we een warmtelamp boven hem gehangen en natuurlijk een mandje met een warm dekentje. Inderdaad 2x 's nachts bed uit.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:21

Pluttersput schreef:
Het hoeft geen wilde moeder te zijn geweeest wah, kan ook dat ze van iemand was. Hier in de straat heeft laatst ook iemand een nest in zijn tuin gevonden van een tamme moeder. Dus zomaar gaan steriliseren lijkt me ook niet helemaal de oplossing, helemaal als iemand al een tijdje zit te wachten op kittens. Maar wat een leuk ding is het zeg Haha! Zal wel een kater zijn, aangezien de meeste hele rooie en rooie katers zijn Lachen

het kan idd ook een tamme poes zijn geweest , maar in de meeste gevallen is hij wild want anders leggen ze de kittens wel in huis Knipoog
en dan had ze nog de kittens wel kunnen pakken , en bij het asiel kunnen aangeven dat de poes en de kittens bij haar zitten en dat de eigenaar ze op kan halen .
deze kittens worden nu allemaal wild , en gaan zich voortplanten ... komt het asiel nog voller te zitten dan het nu al is Sigaar

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:31

Wat een scheetje zeg! Heel veel succes met hem of haar?!