Kraaiko is supertam en vliegt gewoon vrij in de rondte. Hij heeft een groot hok (kippenhok) maar eigenlijk zit hij daar nooit meer in, alleen zijn eten en drinken staat daar. Tegenwoordig slaapt hij gewoon in een boom.
Nu waren we hem vanaf donderdagavond kwijt. Aangezien onze andere kauwtjes ook vaak rond deze tijd wegvlogen, dachten we dat hij met een groep kauwtjes mee was gegaan, om zometeen weg te trekken. Nu kwam ik zaterdag op stal (5 km verderop) en er werd mij verteld dat er een valse kraai rondvloog, dat ik moest oppassen. Hij zou op je hoofd gaan zitten en gaan pikken. Omdat ze hem weg wilde hebben, hebben ze hem bekogeld met lege flessen (gelukkig mis) en met water. Dus ik: "Wáááát, das Kraaiko!". Al helemaal boos dat ze hem hadden bekogeld en 'vals' noemden.. Hij is juist harstikke tam en gaat gewoon mee op de fiets en zit idd vaak op je hoofd. Maar ze hadden hem bang gemaakt en ik kon hem niet vinden. Na een harde roep: "Kraaaaaaaiikooooo", kwam er iets zwarts aangevlogen en kwam direct bij me zitten..
Tja, hoe krijg je die stoute wegvliegende kraai weer thuis? Dan maar mee in de auto. Vond ie helemaal geweldig.

Mijn Tom Tom Kraai navigatie systeem

Jaja, ik kan goed vliegen hoor..

Wat nou!!
Als je er toch bent, laat even een berichtje achter..