pluimpje schreef:stom dat de achtergrond van de hond niet is nagegeken.
toen ik zwanger was zijn we eerst naar het asiel geweest en daar zaten leuke honden maar waar vele dingen van onbekend waren. toen hebben we voor een pup gekozen.
die naam hebben die honden niet zomaar, al ben ik wel van mening dat het karakter word gemaakt door de mens.
ik vind het wel goed dat dezeh ond ingeslapen word hoe har het ook klinkt dit mag geen 2e keer gebeuren.
en wat betreft de ouders, zorg ervoor dat je een hond neemt waar je de achtergrond weet of neem een pupje
hier ben ik het wel mee eens.. als je een dier neemt en al helemaal bij een jong kind hoor je je toch ook te verdiepen in de achtergrond/ geschiedenis van de hond. Waarom komen deze honden vaak toch naar voren omdat de bijtkracht al veel groter is dan bijvoorbeeld een labrador. Hiermee is er vaak toch meer schade.
maar statistieken wijzen uit dat de Labrador/ golden retriever ( en vaak de goeie oude trouwe gezinshond genoemt) vaker bijten, happen ect. dan bijvoorbeeld de stafford.. Die staan lager op de lijst qua aanvals/ bijtincidenten.
Ook in ben van mening dat een hond niet vals/ kwaadaardig wordt geboren, hier zijn uitzonderingen in als het lichamelijk is natuurlijk. Een hond of wat voor dier dan ook zijn karakter wordt gemaakt door de gene die hem door de handen haalt/ heeft gehaald. Opvoeding opvoeding opvoeding!
En het is zo dat bij het ene ras net wat consequenter op getreden moet worden dan bij de andere want de ene heeft vaak toch een wat sterker karakter.. Maar ook dit hangt ook weer per dier af..
Verschrikkelijk vind ik wat er is gebeurd maar hierop kan je toch niet echt de hond afrekenen.. Eerst de geschiedenis weten en dan duidelijke feiten praten