Chica is er niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chica is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:30

een jaar geleden kregen wij Chica, die van hot naar her gesleept was. ze was 9 maanden, en wij werden de 9e baas. onvoorstelbaar hoe lief ze nog was, en zo vrolijk.. met uitlaten werd ze een beetje te vrolijk, dus ik ben op cursus gegaan, bij Martin Gaus hondenschool, in Heerenveen. hier heb ik ontzettend veel bereikt met haar. het wandelen werd leuk, en ze was ontzettend leergierig.
Mijn zusje heeft Chica aangehaald, ik wou liever een klein hondje, die ik mee kan nemen in de bus, voor mijn opleiding, maar toen we Chica eenmaal hadden, viel ik toch ook voor haar.. mijn exvriend vond haar altijd geweldig, en die ging door een hele moeilijke tijd, hij wou Chica altijd al heel graag hebben, en omdat mijn zusje ergens anders woont, en een klein hondje voor mij zoveel handiger is, besloten we dat Chica naar hen toe mocht, zij kon hem door die moeilijke tijd slepen..
helaas werden we een dag later gebeld, Chica was verschrikkelijk agressief tegen het kindje van zijn zus geweest.... ze kon dus niet met kinderen..
ik heb altijd gezegd, na de vreselijke berichten van het dood bijten van kinderen, als mijn hond zo begint te doen, laat ik haar inslapen.. en dat moment is helaas gekomen.. dus woensdagochtend hebben we besloten de moeilijke beslissing te nemen.. en is ze ingeslapen.. half op mijn schoot, met haar hoofdje in mn armen.. Verdrietig

Chica meisje, rust zacht.. ik zal je nooit vergeten, voor mij en anderen was je een schat van een hond.. maar het kon niet anders Verdrietig
Chica was nog maar 2 jaar..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xdenisex

Re: Chica is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:46

Ik vindt het een dappere besissing. Het is inderdaad niets om een hond te hebben die je niet kan vertrouwen als er kinderen bij komen kijken.

Heel veel sterkte met het verlies, het is altijd moeilijk om iets waar je om geeft te moeten verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:51

bedankt, nee het is idd niets, wij wonen tegenover een speelveld, en het risico dat ze een keer ontsnapt.. daar kan ik niet mee leven, en ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurd..

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:58

Het is natuurlijk rot, maar ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen. Ik vind het erg knap van je!
Sterkte met het verlies Ach gut

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:09

Aah Chica Ach gut
Maar het is wel een hele dappere beslissing, zo voorkom je erger.. Ach gut
Heel veel sterkte meid!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:10

heel erg jammer! Verdrietig
Maar ja, aan de andere kant het ging eerst zo goed. Misschien heeft ze slechte gebeurtenissen met kinderen gehad. Heel erg dappere beslissing.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:12

Dappere beslissing en ook goed dat je vol hebt gehouden bij je stelling. Persoonlijk zou ik dit niet doen maar kan jou wel heel erg goed begrijpen. Veel sterkte in ieder geval met het verlies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:28

ja. maar wat voor gebeurtenissen vraag ik me dan af.. buurkinderen hebben haar niet gepest.. en het ging eerst goed..
lovely1, wat zou jij voor een oplossing hebben dan?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:41

dees_daan schreef:
ja. maar wat voor gebeurtenissen vraag ik me dan af.. buurkinderen hebben haar niet gepest.. en het ging eerst goed..
lovely1, wat zou jij voor een oplossing hebben dan?

Huisje zoeken waar geen kinderen zijn en mensen die er dus ook goed mee uitkijken.. maargoed de mensen die zo'n hond willen zijn schaars en dat is wel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:45

en als ze een keer ontsnapt, of wéér word herplaatst, en ze vertellen dit er niet bij, wij hebben een heel gesprek met de DA gehad, en die zei, je kan een briefje ophangen, dan is ze zo weg, maar je wilt niet weten waarheen.. en dit soort honden komen dan vaak in een wereldje, waar ze geen fijn leven hebben.. deze beslissing is zeker niet zomaar gemaakt, maar ik zou elke keer denken, wat als ze een kind pakt.. een afgelegen boerderij zonder kinderen zou mooi zijn idd, maar mensen willen idd niet zo'n hond jammer genoeg.. en het risico was te groot..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:47

hoi veel sterkte met het verlies wat ik mij alleen afvraag of dit nou echt de enige keuze was???
hij had misschien wel ergensn heen gekund waar geen kinderen waren op een boerderij of iets?
maar ik weet natuurlijk verder van niks dus...
sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:50

@ pascale, Chica is een stafford, áls ze bijt, dan bijt ze goed, en wat ik net al zei, ik had haar kunnen herplaatsen, maar vraag niet waar ze dan terecht komt, er zijn niet veel mensen die zo'n hond willen hebben, en het risico is me te groot..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:51

Bokkiej schreef:
Maar ja, aan de andere kant het ging eerst zo goed. Misschien heeft ze slechte gebeurtenissen met kinderen gehad. Heel erg dappere beslissing.

Dat zou dus ook de reden zijn, als ik een herplaats hond in huis neem en hij bevalt hem niet aan iemand anders over te dragen. Het is een hele andere omgeving en een andere manier van opvoeding als dat ie bij mij gewent zou zijn.

Ondanks dat vind ik het wel een dappere beslissing,

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:54

Ik vind het dapper van je dat je na zoiets gelijk je hond laat inslapen.
Wel jammer het is namelijk echt een super mooie hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:00

Samy schreef:
Bokkiej schreef:

Dat zou dus ook de reden zijn, als ik een herplaats hond in huis neem en hij bevalt hem niet aan iemand anders over te dragen. Het is een hele andere omgeving en een andere manier van opvoeding als dat ie bij mij gewent zou zijn.

Ondanks dat vind ik het wel een dappere beslissing,

ze beviel wel hoor, daar niet van, maar omdat hij door zo'n moeilijke periode ging, en het altijd over de hond had, had ik zoiets, zij kan hem er doorheen slepen, hij is zó gek met die hond.. hij heeft de hond een hele tijd meegemaakt, dus helemaal vreemd is het niet, de omgeving idd wel, maar goed, daar gaat het nu niet om

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:18

ik vind het inderdaad een dappere beslissing ik denk dat hij erg moeilijk is geweest!
vooral omdat je eigenlijk met deze hond al een hele band had opgebouwt!(denk ik haha)dat doe je met elke dier etc

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:23

net zoals lovely1 zou ik dit ook nooit doen , was een muilkorf geen optie ? Natuurlijk mag het niet gebeuren dat de hond een kind bijt, maar met een muilkorf is dit probleem toch opgelost?
groetjes sharona

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:51

dees_daan schreef:
en als ze een keer ontsnapt, of wéér word herplaatst, en ze vertellen dit er niet bij, wij hebben een heel gesprek met de DA gehad, en die zei, je kan een briefje ophangen, dan is ze zo weg, maar je wilt niet weten waarheen.. en dit soort honden komen dan vaak in een wereldje, waar ze geen fijn leven hebben.. deze beslissing is zeker niet zomaar gemaakt, maar ik zou elke keer denken, wat als ze een kind pakt.. een afgelegen boerderij zonder kinderen zou mooi zijn idd, maar mensen willen idd niet zo'n hond jammer genoeg.. en het risico was te groot..

Maar daarom kan ik mij jou beslissing ook goed voorstellen.. en veroordeel ik het ook niet. Jij hebt natuurlijk ook je twijfels enz gehad en gekeken naar een oplossing, ik vind het knap dat je deze beslissing hebt kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:18

_sharona_ schreef:
net zoals lovely1 zou ik dit ook nooit doen , was een muilkorf geen optie ? Natuurlijk mag het niet gebeuren dat de hond een kind bijt, maar met een muilkorf is dit probleem toch opgelost?
groetjes sharona

moet de hond dan dag en nacht een muilkorf om? het is een stafford, als die eenmaal vast hebben.. hoeveel mensen zeggen niet, de baas had dit kunnen voorkomen, zoek maar eens in de zoekmachine, ik heb het kunnen voorkomen, en heb het gedaan..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:11

Agosh.. Lieve Chica! Je bent dapper geweest Dees, ook al was het moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:12

dankje Lachen het is idd moeilijk, vooral omdat ze tegen ons zó lief was.. maar het risico.. het is balen.. heel erg balen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:16

wat een prachtig dier was het..

ik had die beslissing niet kunnen maken,
zelf had ik , als ik de mogelijkheid had, haar zelf gehouden, met de nodige maatregelen. maar ja wij hebben makkelijk praten vanaf de andere kant van het beeldscherm

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:19

Respect voor je beslissing, en ik kan me helemaal voorstellen dat je hier voor gekozen hebt ipv herplaatsen. Helaas van te dichtbij twee gevallen gehad die herplaatst waren zonder het hele verhaal erbij te vertellen, met de nodige bijtincidenten.
Wat zal het stil zijn in huis....

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:21

Je hebt een prima keuze gemaakt. Je hebt n.l. onschuldige kinderen beschermd. Een hond 100 % weg houden bij kinderen lukt denk ik niet. Denk aan een krantenjongen, postzegelverkoper enz. Je hebt alles geprobeerd om er een sociale hond van te maken, helaas is dat niet gelukt maar dat is absoluut niet aan jou te wijten. Ik vind het dapper van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:23

zelf houden was ook niet echt een optie, dan had ze dag en nacht een muilkorf om moeten hebben, want stel dat ze ontsnapt? en er lopen hier veel kleine kinderen met hondjes, en dat risico is gewoon te groot.. ze was idd prachtig.
maar goed, die berichten, dat een hond een kind doodbijt.. nee daar moet ik niet aan denken, en dan kijkt iedereen de baas er op aan, en nu komen er reacties, ik had het niet gedaan, wat als ze wel gebeten had? dan werd er geroepen dit had je kunnen voorkomen omdat je het wist..
niet aanvallend bedoeld.

@ Cassidy, gelukkig heb ik een puppie, die me wel wat opvrolijkt, maar ik zou haar donderdag eten gaan geven.. toen ik het eten in mn handen had, dacht ik o nee... het hoeft niet meer..