Konijn met enorme ontstoken wond + foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Konijn met enorme ontstoken wond + foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 19:02

voor dat ik op vakantie ging, wou mijn konijn niet meer lopen hij kon op een voetje niet meer steunen en zat heel zielig te kijken. toen zijn we meteen naar de dieren arts gegaan en heeft ze antibiotica en pijnstillers gekregen. want haar nagel was gescheurt, die medicijnen moesten we ze 2x per dag geven 10 dagen lang. als ze niet meer at moesten we ze naar de dieren arts brengen dan zouden hun voor haar zorgen omdat wij op vakantie gingen. gelukkig wou de buurvrouw 2x per dag ons konijn medicijnen geven tot we terug waren. alles was goed gegaan ze at gewoon en de 10 dagen waren voorbij. alleen ze wou nog steeds niet op dat voetje steunen. toen kwamen we thuis en zagen we dat ze een hele grote wond op dat been had, en een bal onder haar hoofd, wat kan dat zijn? mijn moeder wil niet op zondag naar de dierenarts en maandag zijn we hele dag weg Boos! voel me echt schuldig dat konijn heeft 2 weken pijn lopen lijden. ze is ook mager geworden terwijl ze wel eet, maar ze zit in een buitenhok loopt de hele dag buiten maar zijn veel vliegen en ik ben zo bang dat ze nu maaien krijgt!!!

foto:

Afbeelding

[img=http://img484.imageshack.us/img484/1337/wondenkonijn004jq4.th.jpg]
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 04-08-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Re: Konijn met enorme ontstoken wond + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:03

wow wat een bult
sorry maar ik zou toch zo snel mogelijk naar DA gaan, zodat hij open kan snijden

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 19:06

Ja dat wil ik ook, maar ik heb daar niks over te zeggen en opzich snap ik mijn moeder ook wel. want ik wou persee een konijn toen wou ik er 2 omdat die andere anders zo alleen was, dusmoest die voor 50 euro gecastreert worden en voor 15 euro een nieuwe, daarna moesten ze allebij gent worden. Toen wou deze niet meer lopen, en moesten we naar de da. was 40 euro, en dan nu weer en in het weekend is het duurder. Maar ik vind dat we verantwoordelijk zijn voor dat beest en gewoon moeten gaan! ookal snap ik het wel

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:08

Dan ga je zelf, ik vind niet dat je dat beest zo rond kan laten lopen of je moeder dat nu wel vind of niet. Mijn vader wou ook niet met mijn hond naar de tandarts, toen ben ik maar zelf gegaan want het was ook dringend nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:13

Naar de DA en snel.. dit ziet er echt niet goed uit. Raar van je moeder, maar ga dan idd zelf !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:23

bel de dierenarts voor advies
van de ene kant begrijp ik je moeder wel, maar van de andere kant, zij heeft jullie een dier gegeven, dus zal ze er ook mede verantwoordig voor moeten dragen
als mensen een dier nemen, vind ik dat ze verplicht zijn het dier medische zorg te verlenen indien dit nodig is.

tot die tijd kun je de wond zelf schoonmaken met betadine,
op de bult zou je wat groene leem kunnen smeren, deze trekt het vocht eruit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:25

Naar die dierarts gaan wat maken die paar centen nou uit het zal heus geen honderden euro's kosten.

Beetje onverantwoordelijk van je moeder zo leer je nooit goed te pas en onpas voor je beestjes zorgen Haha!

Zeg maar tegen je moeder als jij op zondag met spoed naar het ziekenhuis moet, dan bellen ze toch ook de arts of niet soms

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:28

de wond en het hok goed schoonhouden , en dinsdag dan zo snel mogelijk een afspraak maken bij de DA . Je zou nu mischien de DA wel kunnen bellen om advies ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:30

Als je de DA belt zegt hij wss dat ze meteen moet komen, dus of dat veel zin zou hebben ?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:35

Anoniem schreef:
Als je de DA belt zegt hij wss dat ze meteen moet komen, dus of dat veel zin zou hebben ?

ja dat is ook weer zo ja Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:36

En die DA zou wel zo verstandig zijn ook dan om dat te zeggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:38

Eet ze genoeg? Drinkt ze genoeg? Hoe beweegt ze en hoe ziet ze er verder uit?
Op de foto kun je idd zien dat ze vermagert is.
Als ze geen pijn lijd,goed eet en goed drinkt kun je misschien nog wachten tot maandag.
Waar moet je maandag naar toe? is het erg belangrijk?
Anders de afspraak van maandag afzeggen en maandagochtend gelijk naar de dierenarts.
Als het mijn konijn was ,zat ik nu al bij de dierenarts maar als je echt niet mag is het misschien een idee om goed te kijken naar de punten die ik boven beschrijf.
Als ze goed drinkt,eet,alert is,geen pijn lijd en geen last heeft van de bult dan kun je tot maandag wachten.Maar dan nog is het een risico,volgensmij kan zo'n bult ook openbarsten naar binnen.

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:50

Ik vind eigenlijk niet dat je het kan maken om je konijn twee dagen pijn te laten lijden.. Ik zou proberen je ouders toch over te halen om zondag te gaan, en anders zoals Jordy zegt je afspraak van maandag afzeggen als dat mogelijk is. Anders iemand anders maandag zo vroeg mogelijk naar de dierenarts laten gaan? Toch zou ik er zelf voor kiezen om toch zo snel mogelijk te gaan, en dus toch zelf morgen gaan (zelf betalen?), of toch je ouders overhalen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 19:54

Ja ik wil haar wel proberen over te halen, maar reacties als dan moet je zelf gaan vind ik beetje raar. dieren arts is hier 20 minute van daan met de fiets. kan moeilijk met dat konijn 20 minuten gaan fietsen. en zou ook niet weten waar ik dat van moet betalen. ze eet en drinkt wel gewoon dus ik snap niet waarom ze zo mager is geworden, ze is nooit echt dik geweest. maar ook niet zo dun

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:06

Ze zal wel pijn hebben anders word ze niet in ene zo dun. Zou toch maar even de da bellen en als deze zegt dat je meteen moet komen even de telefoon aan je moeder geven... Je kunt een dier niet laten lijden immers.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:26

heb net met mijn moeder gepraat, ze wil niet alleen voor het geld neit zondag gaan, maar ook omdat onze eigen dokter er nu niet is. en die was er de vorge keer ook neit mijn moeder had toen gezegt dat hij ook een bult onder der hoofd had en toen zei die dokter oo dat is alleen een huidplooi omdat ze zo ingedoken zit. ze heeft gewoon haar nagel gescheurt, nouja met haar nagel is niets aan de hand die bult is dikker geworden en ze heeft een wond. maar dat heeft niets met die nagel te maken voglens mij. dus die dokter had het gewoon fout, ze wou niet eens naar die bult kijken

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:27

o en over die pijn, we hebben nog pijnstillers van toen van die nagel en die mochten we ook gebruiken als ze verkouden was of ergens pijn had dus dat kan ik zometeen wel doen maar ze huppelt nu vrolijk rond, en ik zal zo ook even die betadine op de wond doen, en het is nu bijna donker dus kan de kooi niet meer verschonen. maar dat is 2 weken niet gedaan omdat ik op vakantie was. hij is niet heel vies, want ze doen hun behoefte meestal buiten maar ik heb het hok maar dicht gedaan zodat ze niet naar binnen kan. vind beetje eng met al dat stof en hooi en zo

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:07

Die bult onder haar kin kan inderdaad gewoon een wam zijn als ze dat al langer heeft. Dat hebben in ieder geval heel veel voedsters, denk dat dit om een voedster gaat? Vaak als ze een nestje hebben gehad of als ze te dik zijn/geweest (kan ook erfelijk zijn). Zeker als ze dit al langer heeft dan die wond zou ik denken dat het niet van de wond komt. Is het ook hard? Ik zou zeggen even voelen over een plek onder de wond zit, of dat je denkt dat het ontstoken is even met afgekoeld gekookt water de korst eraf weken. De push eruit drukken (is erg vies ik weet het) en zorgen dat de wond open blijft. Zo behandel ik al mijn konijnen met ontstekingen en ik ben er nog nooit 1 verloren.

Alleen dat dit konijntje afvalt baat wel zorgen zoiezo maandag naar de dierenarts gaan en hou haar ontlasting en eetlust erg goed in de gaten en kijk even of ze niet knarssetand.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:14

ze knarssetand niet daar had ik ook al opgelet. maar die bult onder haar kin heeft ze nooit gehad. dat was gewoon glad had net nog gekeken op oude foto's of het daar toen ook al dikker zijn. maar dat was niet, en het viel me ook meteen op. als het er al had gezeten had ik het denk ik niet gezien

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:16

Het kan er ook van de 1 op de andere dag zitten, ik had hier ook een Franse voedster ik heb erg geduimd dat ze wamvrij bleef (Franse hangoren hebben hier veel last van) echter opeens een dag zat daar een huidplooi hoor. Als het niet hard is en gewoon echt als huid aanvoelt kan het dus echt een wam zijn. Is het verder nog hard en om de wond nog hard of dik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:18

Die ''bobbel'' vind ik idd ook meer op een wam lijken.. mijn konijntje heeft het ook.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:19

Tja wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:20

zal morgen even voelen, het is nu donker en dan krijg ik ze niet meer gevangen. de wond voelt niet warm aan maar ziet er gewoon heel raar uit het is ook niet rood en het bloed niet maar licht wel helemaal open zit geen korst op lijkt wel een gat

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:20

DaanxBien schreef:
Tja wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven

Nou wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven dat valt reuze mee. en als ze der geen geld voor had gehad had ze me gewoon geen konijn moeten geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:27

Het kan ook een abces zijn bedenk ik me nu. Als het redelijk zacht aanvoelt kan dat het zijn.. Dan moet er wel echt een DA bijkomen want dan heeft 'ie antibiotica nodig.