Kitten Zuigt aan vinger! SCHADELIJK?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Kitten Zuigt aan vinger! SCHADELIJK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:35

hallo, mijn kitten heeft sinds gisteren een nieuwe tik uitgevonden.
Hij zuigt aan mijn vinger, hand echt overal waar hij maar op kan zuigen, zelfs op mijn arm.

In eerste instantie vond ik het grappig. maar ik maak me nog wel een beetje zorgen omdat hij hierbij ook veel lucht binnen krijgt.
Het betreft hier om een kitten van 12 weken.
Hij wordt er zelf ook helemaal gek van, als hij er aan begind kan hij niet meer stoppen.

Is dit schadelijk??? moet ik het hem afleren??

Want je hebt ook wel katten die op 2 jarige leeftijd ook nog wel tutten, maar dan aan je kleding.
en die hebben nergens last van op latere leeftijd.

Hier even een fototje ervan!

Afbeelding

HELP!!! hij is er net mee begonnen dus ik kan het nu nog afleren als het wel schadelijk is.

Groetjes Bernadet!

Toess

Re: Kitten Zuigt aan vinger! SCHADELIJK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:15

Hoe oud was hij toen hij bij z'n moeder weg ging?
Volgens mij doen kittens dit meestal als ze te kort bij hun moeder zijn geweest.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:27

helemaal niet schadelijk
dee die van ons ok en een doet het nu nog soms
je kan het een beetje vergelijken met een koe die aan je vingers zuigt of een baby geit die aan je vinger sabbelt
zolang ik weet is het niet schadelijk
onze poezen zijn nog hele maal gezond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:28

is helemaal niet schadelijk,maar toch kun je beter het dier het gaan afleren anders heb je in de toekomst een volwassen kat die overal aan gaat zitten sabbelen Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:30

ellepel schreef:
is helemaal niet schadelijk,maar toch kun je beter het dier het gaan afleren anders heb je in de toekomst een volwassen kat die overal aan gaat zitten sabbelen Haha!

haha,
nee hoor dat zal niet geburen altans bij ons is het niet gebeurd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:37

ik heb er een gehad die zijn eigen staart pakte tussen twee pootjes en aan het puntje ging zitten sabbelen.

was wel heeeeel erg cute om te zien Clown

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:41

ellepel schreef:
ik heb er een gehad die zijn eigen staart pakte tussen twee pootjes en aan het puntje ging zitten sabbelen.

was wel heeeeel erg cute om te zien Clown

haha wat schattig
dat heeft ie van ons ook wel eens gedaan toen ze een kitte was (L)
maar dan op een geven moment gaat ze met haar staart spelen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:44

is niet schadelijk. Waarschijnlijk zoekt hij gewoon een vervanging voor de tepel van zijn moeder. De mijne deed dit altijd met me haar of met me oorlel.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:57

dat komt omdat die te vroeg bij de moeder weg is gehaald. het kan helemaal geen kwaat. dus maak je geen zorgen Knipoog somige kitens doen het aan een oorleletje. en anderen aan een vinger. dat vervangt de tepel in hun gedachten. maar dan zonder melk Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:04

Die van mij doet het trouwens op m'n kleren... Heb je een groot kwijlplek in je trui, geef haar nu meestal maar een doekje haha

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:06

mijn kat doet het op haar eigen poot als ze op schoot zit.
Leeft nog steeds hoor Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:06

Bedankt allemaal!!!
Zo te lezen is het dus niet schadelijk voor hem!! daar ben ik blij mee.
@Anna-Jelly: Bijou was 6 a 7 weekjes toen hij bij zijn moeder weg ging, toen dronk hij al helemaal niet meer bij zn moeder.
Mijn andere kat sabbeld altijd aan mijn kleding. maar zuigt niet echt! ze kwijlt alleen heel erg. Zij is met 5 weken bij mij gekomen omdat die mensen persee van de kittes af wilden.

@ Marcella_e:"ja hij zoekt idd ergens een tepel. maar is niet erg vroeg bij zn moeder weg gegaan.

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat hij dit doet, alleen gooi ik er wel een rem op tot bepaalde hoogte, want op het moment wordt hij er helemaal gek van als hij er aan beging, en kan dan niet meer stoppen.

Nogmaals bedankt iedereen!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:09

Wij hebben ook een kat, die doet dat nu nog steeds Ja
Ik denk dat Katja nu een jaar of 2 is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:11

Mijn kittens sabbelen ook overal op maar die zijn dan ook veel te vroeg bij de moeder weggehaalt wegens medische redenen..
Het is van wat ik weet niet schadelijk alleen wel vervelend soms.. Maar ja,z e hebben nou eenmaal de behoefte om te sabbelen dus afstraffen doe ik het ook niet.. Ze zijn nog maar een paar weken die van mij overigens.. Als ze ouder worden stoppen ze er wel mee is mijn ervaring Lachen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:12

Daarvoor hoeven ze ook niet te vroeg weg te zijn Haha! ik heb een nestje op het moment en 3 zitten er nog bij hun moeder maar ook die zuigt aan me haar of oorlel Haha! Terwijl moeder poes nog in de buurt is

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:12

Mijn kat is nu 3 jaar en doet het al 3 jaar, maar die was 5 weken en dus veel te jong. Ik vind eerlijk gezegd 6-7 weken ook nog te jong. Dronk hij toen echt niet meer bij de moeder? Mijn andere kat heeft een half jaar bij dr moeder gedronken, zolang als ze er nog bij was dus, toen hebben wij haar meegenomen. (Was trouwens een erg idioot gezicht want ze was even groot als mams inmiddels Knipoog )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:18

Shanna schreef:
Mijn kittens sabbelen ook overal op maar die zijn dan ook veel te vroeg bij de moeder weggehaalt wegens medische redenen..
Het is van wat ik weet niet schadelijk alleen wel vervelend soms.. Maar ja,z e hebben nou eenmaal de behoefte om te sabbelen dus afstraffen doe ik het ook niet.. Ze zijn nog maar een paar weken die van mij overigens.. Als ze ouder worden stoppen ze er wel mee is mijn ervaring Lachen

Nou ja Bijou is dan 12 weken, maar is er gister pas mee begonnen, en ik heb hem al een week of 5, 6 in huis. maar hij is altijd erg afstandelijk geweest en begind sinds ander halve week ook steeds knuffeliger te worden.
Afstraffen doe ik niet! dat vind ik niet redelijk naar hem omdat hij het dan niet snapt. maar ik haal op een gegeven moment mijn hand weg, en ga hem gewoon aaien.
de kat van mijn vader is 10 en doet ook nog sabbelen aan kleding. dus hoeft niet altijd weg te gaan.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:23

Anna-Jelly schreef:
Mijn kat is nu 3 jaar en doet het al 3 jaar, maar die was 5 weken en dus veel te jong. Ik vind eerlijk gezegd 6-7 weken ook nog te jong. Dronk hij toen echt niet meer bij de moeder? Mijn andere kat heeft een half jaar bij dr moeder gedronken, zolang als ze er nog bij was dus, toen hebben wij haar meegenomen. (Was trouwens een erg idioot gezicht want ze was even groot als mams inmiddels Knipoog )

hey, nee Bijou dronk echt niet meer bij zijn moeder, hij is altijd erg afstandelijk geweest en erg op zich zelf.
Hij wert ook heel snel zelfstandig, at met 4 en halve week al voorledig berokken!! er stond wel gewoon vlees voer en brinta enz, maar meneer trok zich meer aan voor brokjes Knipoog

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:57

het kan ook een teken zijn van een tekort aan een bepaalde voedingsstof of idd te vroeg gespeend.
(nouja dit is me op school geleerd:D) mooie kitten trouwens

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:23

Ik zou het wel afleren.
Kat van een vriendin van me maakt echt flinke kwijlplekken als ie op je schoot gaat zitten. En dat is op een gegeven moment ewoon niet leuk meer.

Het was gewoon niet fijn om die kat op schoot te hebben.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:11

@ SjilliejJj , nou te kort aan voedingsstoffen lijkt me onwaarschijnlijk! want mijn katten krijgen goeie brokken ( de ene keer wiskas brokken, de andere keer kittekat brokken ) en 1 keer per dag wiskas vleesvoer.
Ik heb het idd ook op school geleerd, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij te wijnig voedingsstoffen binnen krijgt op deze manier, want in wiskas zit alles is, kittekat iets minder mar ik wissel het af.
Bedankt trouwens voor je complimentje dat Bijou een mooi kitten is!

@ Iris82 , ik heb zelf ook zo`n kat die dat doet mar daar heb ik verder geen last van, ik gooi er iig een rem op tot op zekere hoogte! hij mag best wel even aan mijn vinger tutten, maar als ik het genoeg vind ga ik hem gewoon weer aaien,
Ik begrijp wel wat je bedoeld! mijn vader heeft ook zo`n kat gehad die het tot vervelends aan toe deed en dat is erg vervelend op den duur.
Maar als je er een rem op zet op een gegeven moment wordt het wel minder. is mijn ervaring.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:14

Ik heb ook vroeger een kat gehad, die echt altijd op mijn pinkje ging sabbelen... die was waarschijnlijk ook te vroeg bij de moeder weg gegaan. of het schadelijk was weet ik niet, maargoed. hij vond dat gewoon fijn.....en heeft het ook z'n hele leven gedaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:16

Niet schadelijk mara ik zou het niet toestaan! tenzij je een kat wilt hebben die de komende 20 jaar op jouw vinger blijft zuigen. je zit in de inprentingsperiode dus hou dit soort dingen goed in d gaten. Ons jongste poesje heeft bij haar fokster altijd veel kusjes gegeven, likt het hele gezicht onder. Ze kan het nu niet laten om aan armen benen en gezicht te likken een beetje neurotisch echt een tik zoals jij omschreef. Ik zou het hem toch afleren.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:24

ik heb de ervaring dat als je het tot een bepaalde hoogste toe laat dat het wel mee gaat vallen.
Ik vind het wel schattig dat hij het doet! hij doet het alleen maar bij mij. ( ik ben nu bij mijn moeder ) hij gaat wel knuffelen bij mijn moeder maar als hij wil gaan tutten komt hij naar mij toe.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:16

Ik heb een kater en een poes samen uit het zelfde nest.Ze zijn met 9 weken weg gegaan bij de moeder.
Mijn poes zuigt altijd aan de voet van mijn kater,dit doet ze al sinds ik haar heb.
Mijn kater doet zulke dingen helemaal niet.
De kitten van mijn vriend is ook te vroeg weg gehaald bij de moeder en die likt en sabbelt ook overal aan.
Ik zie het niet als schadelijk.Mijn poes doet het bij haar broertje dus ik heb er geen last van Haha!