Ongelofelijk.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissyTara

Ongelofelijk.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:48

Je gelooft het toch niet. Al die ophef over de RAD ('regeling agressieve dieren') en in beslag genomen honden die zonder pardon worden ingeslapen, en nog koopt mijn buurmeisje een Amerikaanse Stafford zonder papieren.

Haar allereerste hond. Ik wist dat ze graag een hond wilde, maar ze kreeg nooit toestemming van haar vader (let wel; ze is zelf 25 maar woont nog thuis). Nu was ze vorige week bij mensen op bezoek met een nestje papierloze Staffords, en die waren zoooooooooooo schattig, die moest en zou ze hebben. Dus, een teefje van 5 weken (!) oud mee naar huis genomen. Ze komt hem laten zien, en het eerste wat ik vraag is of er papieren bij zijn. 'Nee, want ik heb dat aan die fokker gevraagd en die zei dat dat dat niet nodig is bij een Amerikaanse Stafford, alleen bij een Engelse'. (ja, die fokker staat op het punt 500 euro te verdienen en zal dan toegeven dat het hondje eigenlijk helemaal niet is toegestaan, die is gek!).
Nu heb ik door de jaren heen al geleerd dat een discussie met haar voeren onmogelijk is, kan beter een goed gesprek met mijn boekenkast proberen te voeren. Dus ik zweeg, en checkte op internet even of ze misschien wel gelijk had (je weet maar nooit). Nou als je gewoon RAD intypt bij Google, komt meteen tevoorschijn dat ELKE Stafford papieren moet hebben.
Ik vind dit echt te gek voor woorden. Ik gun haar echt een hondje, maar waarom als eerste hond een Stafford (en geen makkelijker opvoedbare hond) en waarom dan ook nog eentje die niet toegestaan is?

Wat moet ik hier nu mee; mijn vader heeft haar vader geprobeerd te waarschuwen voor inbeslagname, maar die zei alleen maar; 'dat zien we dan wel weer'. Ik kan hier zo moe van worden.....

dolor

Re: Ongelofelijk.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:25

ik denk dat je het maar moet laten gaan. als ze toch niet willen luisteren, lopen ze vroeg of laat toch tegen de lamp aan. en als ze luisteren wordt de hond nu ingeslapen, terwijl het misschien toch nog een leuk leven kan hebben bij ze. ook al is de dood die te vroeg komt dan niet zo leuk. maar misschien valt het voor de rest wel mee.

als ik jou was, zou ik me maar niet te druk maken.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:29

ik zou zelf naar de RAD gaan..
die dieren zijn niet voor niets verboden..
nu lijkt hij nog lief, maar zonder juiste opvoeding zal het later een moordmachine zijn..

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:30

ja. daar heb je wel gelijk in.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:31

Je kunt er niets tegen doen, hoe spijtig het ook is... Zoals je zelf al aangeeft, er is geen goed gesprek mee te voeren. Wat je wel kunt doen, hoewel ik niet denk dat je daar zin in hebt, wie wel... is de fokker aangeven. Misschien loopt het allemaal nog redelijk af. Je kunt in ieder geval wel tips geven voor de opvoeding van het beestje, zodat het niet zo'n 'van nature agressieve hond' wordt. Zo triest, die arme beestjes kunnen er niets aan doen. Met fatsoenlijke eigenaren, die ze op de juiste manier op zouden kunnen voeden, zou het zo'n ander verhaal kunnen zijn

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:34

Waarschijnlijk heeft ze niet door dat je haar juist wilt beschermen voor de gevolgen. Op hoop van zege dan maar dat het goed komt met dat hondje!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:44

Inderdaad. Wat mijn idee was; nu kan ze hem misschien nog terug brengen, straks gaat die vlieger zeker niet meer op. Ik vind dit soort honden gewoonweg te gevaarlijk om in handen van onervaren mensen terecht te komen. Ik ben zo bang dat dit een keer verkeerd afloopt.....

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:48

Ik ken ook iemand met een stafford, weet niet of ze papieren hebben maar tis echt een schatje! zit niks kwaads in. Alleen ze hebben indd een goede opvoeding nodig, en een papierloze stafford kan zo weggehaald worden en daar doe je dan niks tegen!Maar goed, het is haar eigen verantwoordelijkheid, jammer voor het hondje

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:06

Inderdaad niet erg verstandig, ze is dubbel wettelijk in overtreding, want pups mogen na mijn weten ook nog niet met 5 weken mee. Erg onverstandig, helaas gebeuren dit soort dingen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:53

Wie niet horen wil moet voelen..

Klinkt wel heel hard, I know.. Maar als ze niet luisteren..

Wat eerder gezegd is, zou RAD bellen en fokker melden.. maarja.. Of jij daar nou zin in hebt..

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 07:59

Tja, ik ben dan ook weer zo: het hondje kan er niets aan doen he. En wat er binnen hun eigen vier muren gebeurd daar heb ik in principe niks mee te maken en dat is mijn zorg ook niet. Vind het alleen gevaarlijk, haar zus is afgelopen donderdag bevallen van een dochtertje, ben zo bang dat die hond een keer dat kindje pakt. En ik zeg het, je kan beter met een blok beton praten dan met die mensen hoor, heb het al vaker geprobeerd over andere onderwerpen en ik begin er niet meer aan.....

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:42

Ilsiie schreef:
Wie niet horen wil moet voelen..

Klinkt wel heel hard, I know.. Maar als ze niet luisteren..

Wat eerder gezegd is, zou RAD bellen en fokker melden.. maarja.. Of jij daar nou zin in hebt..

Als je dat doet worden de pupjes en moederhond gewoon afgemaakt. En die kunnen er nu net niets aan doen. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben iig.

En tsja... dat buurmeisje... dom dom dom dom! Als ik jou was zou ik haar een paar goede hondenschool-folders in haar hand drukken. Misschien dat daarmee de boel nog een beetje gered kan worden.
En verder loslaten, met sommige mensen is gewoon niets aan te vangen. Hoe frustrerend dat ook kan zijn voor jou, loslaten!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:47

Ogh weer zo één... zorg in ieder geval maar dat ze er niet mee gaat fokken, dan heb je helemaal de poppen aan 't dansen.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:08

Tja, ik doe mijn best, probleem is echter dat ze een teefje hebben genomen en dat ze puppies oooooo zoooo schattig vinden. Ze is overigens niet van plan op cursus te gaan, ze kan het allemaal zelf wel zegt ze......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:15

jezus wat kan ik mij over dit soort berichten kwaad maken zeg!! Boos!

weer zo'n hopeloze fokker die even snel geld probeerd te verdienen op smerige manier!
en je vriendin is gewoon heel dom als ze toch de pup neemt!
dat is namelijk moord met voorbedachte rade!!
buiten het feit dat het dier pas 5 weken is!!! dier gaat een superbelangrijk onderdeel van haar leven missen.
en zonder dat onderdeel in combinatie met een baas die dit niet juist kan opvangen hou ik mijn hart vast!

ik zou de fokker aangeven
en ik zou haar alle filmpjes en teksten en foto's enz over de RAD laten lezen...wie weet schrikt ze en deinst ze terug...dan kan ze er nu nog wat aan doen voordat het straks te laat is

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:00

Oooooh jeetje wat ongelovelijk DOM!!!
5 weken oud-zonder papier-niet legale hond dus....
Typisch broodfokker

Vreselijk dat zulke mensen nog honden kunnen verkopen Verdrietig

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:02

Tsja, denk dat je er weinig aan kan doen. Laat haar inelkgeval even lezen dat ze WEL papieren moet hebben; misschien kan ze nu nog geld terug krijgen van de fokker (zie het nog niet gebeuren, maar goed).

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:07

Sjeetje ik was zo naief om te denken dat dat niet eens meer kon in deze tijd. En dan nog als eerste hond, zonder hondenschool, met 5 weken meenemen en 500 euro betalen jeetje zeg. Hoe dom ben je dan!

Nee, ik snap dat echt niet. "Want hij is zo schattig." Frusty

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:17

Wat een dommerd is dat dan zeg!
Sowieso al om een Stafford aan te schaffen als je nog nooit een hond hebt gehad. Voor die honden heb je veel ervaring nodig.
Maar daar komt ze vanzelf wel achter.

Ik zal de RAD misschien wel inlichten en door verwijzen naar de fokker, die is de schuldige dat hij dat ras zonder papieren verkoopt!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 17:47

Ja, iedereen kiest uiteindelijk natuurlijk voor een hond die hij zelf leuk vindt. Ik weet wel dat wij een jaar lang allerlei hondenrassen hebben bekeken en overwogen voordat we uiteindelijk voor een Maltezer kozen, en dan nog eens maanden voordat we een geschikte kennel hadden gekozen. Dat je dan bij iemand op de koffie zit, daar per toeval een pup ziet lopen en meteen je portemonnee trekt en het beestje mee naar huis neemt, daar kan ik met mn pet niet bij. Een keer stafford intypen op google en de RAD komt tevoorschijn......

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 02:13

assie schreef:
En tsja... dat buurmeisje... dom dom dom dom! Als ik jou was zou ik haar een paar goede hondenschool-folders in haar hand drukken. Misschien dat daarmee de boel nog een beetje gered kan worden.

Een erkende hondenschool mág deze hond niet op cursus nemen.... Ik zou naam en adres van de 'fokker' achterhalen en die minimaal aangeven bij de politie.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:01

LiNdA1986 schreef:
Wat een dommerd is dat dan zeg!
Sowieso al om een Stafford aan te schaffen als je nog nooit een hond hebt gehad. Voor die honden heb je veel ervaring nodig.
Maar daar komt ze vanzelf wel achter.

Ik zal de RAD misschien wel inlichten en door verwijzen naar de fokker, die is de schuldige dat hij dat ras zonder papieren verkoopt!

Engelse stafford zijn makkelijk honden, ik denk dat je bij elke hond wel een beetje ervaring mag hebben of in ieder geval wel moet weten wat je in huis haalt en hoeveel tijd er in gaat zitten,
dus niet alleen bij engelse stafford,

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:33

Ja het is dom dat ze zonder papier koopt maar om nou gelijk te gaan roepen dat het moordmachines worden en dat het stom is als eerste hond. Als het haar eerste hond is wil niet gelijk ook zeggen dat het neit goed gaat.

Daarnaast ken ik redelijk wat staffords maar snap neit waar iedereen zo'n drukte over maakt dat ze gevaarlijk zijn, maar goed dat is mijn mening.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:36

Idd, dom om zulke honden te kopen zonder papier. Maar je komt het vaak tegen hoor, zonder papieren. Ik snap niet dat mensen dat nog aandurven, het leed alleen al als hij wordt afgenomen..

@karoliena:
Ik ken er ook een handjevol, zijn ook allemaal wel aardige beesten maar toch. Als het bij die honden een keertje omslaat, dan heb je de grootste brokken. Ik denk dat daarom veel mensen er angstig voor zijn..

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:39

karoliena schreef:
Ja het is dom dat ze zonder papier koopt maar om nou gelijk te gaan roepen dat het moordmachines worden en dat het stom is als eerste hond. Als het haar eerste hond is wil niet gelijk ook zeggen dat het neit goed gaat.

Daarnaast ken ik redelijk wat staffords maar snap neit waar iedereen zo'n drukte over maakt dat ze gevaarlijk zijn, maar goed dat is mijn mening.

Daar ben ik het helemaal mee eens, de meeste staffords die ik ken zijn ontzettend lieve honden.
Door verkeerde opvoeding gaat het fout met honden, en dat hoeft echt geen stafford te zijn dat kan bij iedere hond gebeuren.
Vind het jammer dat honden daarop worden afgestraft.