Mijn nieuwe kitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Mijn nieuwe kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 14:30

Ik wilde mijn nieuwe kitten even voorstellen. Hij heet ICE en hij is super lief!

Ik heb alleen 1 vraagje. Gister is hij bij ons gekomen en hij is heel erg bang en speelt en onderneemt niets. Heeft iemand misschien een tip of ervaring hiermee?Verder is het een heel lekker mannetje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 29-07-07 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto werkend gemaakt.

_Kimo_

Re: Mijn nieuwe kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:31

dat is gewoon omdat hij in een nieuwe omgeving is Knipoog
dat maakt veel indruk op zijn klein hoopje kat Tong uitsteken
gewoon de tijd gunnen, en na een tijdje voelt hij zich een stuk meer thuis en op zn gemak Knipoog
echt een super schattig katje btw!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:04

ja dacht ik wel, alleen heeft hij ook naast zijn kattenbak geplast vanmorgen en dat hoor je bijna nooit.

Maarja ik hoop dat hij snel bijkomt want hij zit heel zielig onder zijn mandje op de bank, hihi!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:05

Wat een ontzettend schattig katje!!

ik denk dat hij idd ook even moet wennen, lekker veel aandacht geven Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:02

Wat een schatje!
Gewoon even de tijd geven om te wennen. Niet te veel aandacht geven, dat kan hem afschrikken.
Laat hem de boel maar onderzoeken, aai hem veel. Niet te lang, maar korte momenten.
Zo leert hij je geur kennen.
Spelen komt vanzelf wel.
Leg muisjes op de grond, hang dingen aan bijvoorbeeld de deur.
Ik heb cadeaulintjes hangen. Deze hangen niet tot op de grond, maar op 10-15 cm. boven de grond.
Mijn kitten vind dat geweldig! Verder is hij gek op aluminiumfolie en muisjes.
Het komt vanzelf na een week wel goed.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 12:38

Nou ik kom net bij de da vandaan voor zijn enting, teminste dat was de bedoeling..

Ik vertelde dat hij nog steeds niets gedronken of gegeten had en toen ze hem onderzocht kwam ze tot de ontdekking dat zijn neusje dichtzat en dat hij tegen een longontsteking aanzit, bale dus...

Hij heeft antibiotica meegekregen en een paar prikken en ik heb voer met een spuitje meegekregen om dit in zijn bekkie te spuiten.

Ik baal echt en hoop dat hij snel opknapt, hij is echt zielig.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:16

t gaat nog steeds niet helemaal top met die kleine uk. Hij ligt de hele dag te slapen en verder doet hij niets. Hij eet af en toe wel als het hem voorgeschoteld wordt maar verder doet hij niets. Wel komt hij savonds lekker knuffelen en is zeker niet vies van aandacht, hoe meer hoe beter dus dat doen we dan maar!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:22

Vewel spelen om hem af te leiden. Verenstokjes en touwtjes etc. Dan gaat het vast snel beter. Heeft ie ook gezelschap van andere katten, dat helpt vaak ook?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:40

ja ik heb hem net wel afgeleid met een verenstokje met van die lintjes erdoorheeen maar hij heeft gewoon geen fut om te spelen. Hij is heel traag en andere katten heeft hij niet om zich heen. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:44

Is 't een Ragdoll? Wel gek dat 'n raskat ziek naar een nieuw huis gaat. Gelukkig ben je er snel achtergekomen. Laat 'm vooral veel rusten, z'n energie heeft ie nu nodig om beter te worden.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:46

Wat zegt de fokker van dit diertje als ik vragen mag?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:54

Nou ik heb erg goed contact gehad toen hij daar nog was met de fokster. Zij was het weekend weg toen wij hem kwamen ophalen. De moeder van haar heeft hem aan ons meegegeven. Ik vond hem toen al wat stiller dan normaal want we zijn eerder wezen kijke toen hij 8 weken was en toen brak hij de hele tent af. Waarschijnlijk heeft hij dit dat weekend opgelopen want voordat zij weg ging was hij gewoon nog de oude normale Ice.

Ik hem met haar gesproken en ze vindt het echt heel erg. Ze vond het al raar dat hij niets ondernam enzo dus ze wil ook graag dat wij haar op de hoogte houden. Ze stond erop dat we de da kosten naar haar opstuurde maar dat vind ik ook weer zo rot, ik bedoel zij kan er ook niets an doen. Ze zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt maar ze voelt zich erg schuldig.

Moest net wel ff huilen, hij is zo zieilg. Als je tegen hem praat gaat hij zacht mauwen en verder ligt hij alleen maar te slapen.

Ik ga donderdag maar zowiezo ff weer langs de da. Beter 1 keer teveel als 1 keer te laat zullen we maar zeggen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:56

Ohwja en ja het is een Ragdoll!!hihi

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:03

xdenisex schreef:
Ik hem met haar gesproken en ze vindt het echt heel erg. Ze vond het al raar dat hij niets ondernam enzo dus ze wil ook graag dat wij haar op de hoogte houden. Ze stond erop dat we de da kosten naar haar opstuurde maar dat vind ik ook weer zo rot, ik bedoel zij kan er ook niets an doen. Ze zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt maar ze voelt zich erg schuldig.
Het voordeel van een raskat kopen, is dat je een soort garantie hebt dat ie gezond is. Dat is, als je via de rasvereniging gaat / 'n kitten met stamboom koopt.

Bij mijn pup is het zo dat als ze ziek blijkt te zijn (erfelijk of toen we haar kregen) de fokker de DA kosten vergoedt tot een maximum van 't aankoopbedrag. Ik weet niet zeker of het met katten ook zo is, maar rot is 't zeker niet als ze dat wel doet. Je hebt een hoop geld betaald (neem ik aan) voor deze kat, degene die 't geld aanneemt heeft dan de verantwoordelijkheid een gezond dier te "leveren".

Dit soort situaties gebeuren vaak bij kittens die je gratis op mag komen halen (nestjes die een "ongelukje" zijn). Iemand die serieus bezig is met fokken, moet gewoon een gezond kitten leveren, anders gaat de cattery-naam door 't slijk.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:06

Je poesje is gewoon even goed ziek..
Waarschijnlijk had hij het virusje al, en de stress van een andere omgeving heeft ervoor gezorgd dat het virusje toe kon slaan..

Laat em lekker mee rust, zorg dat ie idd wel wat te eten en drinken binnen krijgt, en zorg dat ie warm blijft.. desnoods met een warme kruik.. hij moet eerst zijn energie steken in het beter worden.. daarna wordt ie vanzelf weer levendig..

Wat betreft kattebak, je kan em er ook een paar keer gewoon op zetten.. het kan zijn dat het er heen lopen nog net iets teveel gevraagd is omdat ie zich zo beroerd voelt, bovendien ruikt hij zijn bak ook niet..

Verder is ie wel heeeeeeeeeeeel leuk!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:13

Ah daar word ik wel wat geruster op maarja de dierenarts zei dat hij tegen een longontsteking aanzit en een longontsteking is dodelijk vandaar dat ik me zo'n zorgen maakt. Dat van die kattenbak vind ik nog t minst erg, dat komt vanzelf wel als hij gaat verkennen.

En wat betreft de kosten..Er staat niet duidelijk hoe dat is geregeld maar ze zei dat ik alle da kosten op moest sturen. Maarja als t beestje maar beter wordt!

Ik ben in ieder geval helemaal verliefd!! Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:21

Dat is wel heel netjes van die vrouw.
Persoonlijk zou ik het anders doen, en eerst zorgen dat het diertje beter wordt..
Als alles achter de rug is kan je alle kosten optellen, en samen met de vrouw proberen om de kosten te delen..

Omdat hij tegen een longontsteking aan zat, moet je em warm houden.. de antibiotica moet de rest doen, samen met zijn weerstand. Je kan evt naar de da gaan voor extra antibiotica..
maar ik begrijp dat je nu ook antibiotica-pilletjes hebt mee grkregen??
En een longontsteking is niet dodelijk, maar kan dodelijk zijn..

En het duurt een paar dagen voordat je vooruitgang ziet..
Alleen als het slechter met em gaat is er reden voor paniek..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:50

Ja daar zat ik al aan te denken om de kosten te splitten. Tenslotte kon zij ook niet weten dat het zo zou lopen. Ik moet inderdaad nog een paar keer terug met m naar de da dus tel gewoon alles bij elkaar op dat verlicht toch een beetje in mijn portomonee Lachen.

Ik heb inderdaad antibiotica pilletjes gekregen en hij had een pijnstiller gekregen. Hij heeft net weer 10 ml gegeten/gedronken (meng het voer met water dank kan ik t beter opzuigen en hij krijgt gelijk vocht binnen) dus eten doet hij wel goed.
die kleintjes eten toch nog net zo veel dus wat hij eet is wel voldoende volgens mij. Hij heeft gister ook nog geplast dus dat is ook al een goed teken.

Bedankt voor de geruststelling in ieder geval Lachen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:51

Een goede fokker dus. Overigens is een fokker dit niet verplicht en wordt hier vanuit verenigingen ook niet opgelet. Dit zijn dus afsoraken die jij maakt als koper met de verkoper.

Hoe lang voor je hem ophaalde heeft ie zijn enting gehad? Zou namelijk best een pittige entreactie kunnen zijn.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:57

Nou hij is 4 mei geboren en heeft 21 mei zijn eerste enting gehad. Ik ging dus afgelopen maandag naar de da voor zijn 2e enting en die vond dat hij een heel raar geluidje maakte. Een beetje een puppie pieperig geluidje dus die ging kijken met een watje of hij wel door zijn neusje ademde en dat was dus niet t geval. Dat piepen kwam dus door zijn verstopte neusje en toen ging ze naar zijn longetjes luisteren en toen constateerde ze dat hij tegen een longontsteking aanzit.

Ik denk dus zelf niet dat het aan die enting ligt...maar had wel een goeie geweest...

jessy1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:04

wat een schattig poesje .
hopenlijk is het vlug beter
ragdolls zijn echt heel lieve poezen ik heb een kruising maar lijkt heel hard op een ragdoll alleen kortharig(niet zo pluizerig)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:09

xdenisex schreef:
Nou hij is 4 mei geboren en heeft 21 mei zijn eerste enting gehad. Ik ging dus afgelopen maandag naar de da voor zijn 2e enting en die vond dat hij een heel raar geluidje maakte. Een beetje een puppie pieperig geluidje dus die ging kijken met een watje of hij wel door zijn neusje ademde en dat was dus niet t geval. Dat piepen kwam dus door zijn verstopte neusje en toen ging ze naar zijn longetjes luisteren en toen constateerde ze dat hij tegen een longontsteking aanzit.

Ik denk dus zelf niet dat het aan die enting ligt...maar had wel een goeie geweest...

Nee dan lijkt het niet aan de enting te liggen. Gewoon heel veel pech denk ik.
Heel veel sterkte en een goede AB kuur moet al snel verlichting geven. Fijn dat de fokker zo meeleeft (doe ik ook met de kittens die ik fok en verkoop zijn toch een beetje je kindjes als je ze vanaf de geboorte 3 maanden meemaakt).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:10

O ja ben er maar vanuit gegaan dat je de data hierboven verkeerd hebt opgeschreven. Neem aan dat ze niet met 3 weken al geeent zijn Knipoog

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:31

Mag ik vragen hoe oud hij was toen je hem ophaalde?
Een kitten gefokt volgens de richtlijnen van een vereniging moet minimaal 12 weken bij de fokker blijven...Dan heeft hij 2 entingen gehad en krijgt een stamboom mee...Eigenlijk teken je ook altijd een contractje (waar dit soort dingen in staat)
Een Ragdollkitten kost zo tussen de €500 en €600 euro. Onder deze prijs, is het toch niet helemaal pluis. Bv. €350 zonder stamboom, €500 met...Klopt er iets niet...Een stamboomkost nl maar zo'n €8 á €10 euro...Vaak is er dan iets mis met de combi. Ze weten bv niet wie de vader is...Moederpoes heeft al te veel nestjes gehad (max.3 nesten per 2 jaar) enz.

Uit het feit dat jij hem nog moest laten enten haal ik dat hij nog geen 12-13 weken was toen jij hem ophaalde? Dan zul je er ook geen stamboom bij hebben? Je mag blij zijn dat de fokker nog zo begaan is. Mensen die zo fokken hebben over het algemeen fokfabriekjes (geen idee of dat hier ook zo is) Er zijn genoeg 'fokkers' die helemaal niets zullen doen.
Wat zij aanbied is zeker heel netjes. Doch had zij het kitten natuurlijk nooit zo weg mogen laten gaan. Als zij zelf niet thuis was, had ze beter kunnen wachten tot ze wel thuis was. Een goed fokker wil altijd de kopers zo veel mogelijk meemaken...

Dit is slechts mijn ervaring en mening. Ik ben erg benieuwd naar jou verhaal...

Oh en dan wilde ik ook nog even zeggen dat hij er superlief uitziet...Echt een hartendiefje...Prachtig mooi katje...Ik hoop dat hij snel opknapt en een speels en ondeugend kitje wordt...zoals het hoort...Sterkte ermee...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:52

Ik ken tegenwoordig ook veel goede fokkers die ervoor kiezen om de kittens met 12 en 16 weken te laten enten. Dan wordt de 2e enting door de nieuwe eigenaren gedaan (op kosten van de fokker) ook al mag dit eigenlijk niet van de verenigingen. ik doe het nog steeds gewoon met 9 en 12 weken en dan met 13 weken naar hun nieuwe eigenaren als er geen entreactie is.