Hoe houden jullie je harige hondje bij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Hoe houden jullie je harige hondje bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 17:12

Hallo,

Ik heb een malthezer leeuwtje en zij is helemaal wit. In het begin moest ik haar elke dag wassen, uiteraard niet met shampoo maar wel met alleen water. Haar kont zat namelijk elke keer na het uitlaten onder de poep dus ze was bijna heel de dag nat. Nu doen we haar laten knippen elke keer, en zodra de haren bij de kont gaat groeien knip ik dat ook weer weg zodat er geen poep blijft hangen. Echter vind ze het nu dus leuk om overal met haar bekkie in te rollen dus is het bekkie altijd vies bruin of geel. Hoe houden jullie dit schoon? Na het eten is het bekkie weer vies en ik krijg het niet schoon met alleen water. Ik ga niet aan de knoei met babyshampoo, en ook geen normale shampoo (logisch). Dus wat kan ik dan wel gebruiken? Ik moet een shampoo of iets dergelijks hebben dat geen kwaad kan in het gezicht.

assie

Re: Hoe houden jullie je harige hondje bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:52

Het is een hond. Die worden wel eens vies. Afbeelding
Tippie is ook niet stralend wit (in de sneeuw lijkt ie zelfs geel Bloos! ), maar zolang ie niet naar rotte vis of eendenstront ruikt vind ik het best.

Wil je het persee schoonhouden, dan zou ik het haar rondom het bekkie even goed kort houden.

Overigens bestaan malthezer leeuwtjes niet. Het ras heet Maltezer. Je kent je eigen ras toch wel Koe

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:30

assie schreef:
Overigens bestaan malthezer leeuwtjes niet. Het ras heet Maltezer. Je kent je eigen ras toch wel Koe

Bij ons hondje staat op de papieren ook maltezer leeuwtje. Heb op internet er ook al een aantal keer informatie overgevonden. Vraag me dan toch af hoe dat komt.

Is de ontlasting verder wel goed. Want die van ons heeft daar geen last van ook niet als de haren iets langer worden. Met eten wordt het ook niet vies. Het enige wat die heel erg heeft zijn van die traan oogjes. Waardoor het beetje geel wordt. En wassen doe ik echt bijna nooit. Of hij is de modder in gegaan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:04

Feit is dat Maltezer leeuwtje niet bestaat.
Het is een Maltezer. Waar dat leeuwtje vandaan komt? Als je op internet zoekt kom je inderdaad vaker 'leeuwtje' tegen, dat is te wijten aan al die prutsers die niet weten waar ze het over hebben. En dingen maar klakkeloos overnemen.
Het ras is Maltezer.

Heb jij je hondje bij een echte fokker? Of een pretnestje? Of wat voor papieren? Kan me niet voorstellen dat een echte fokker van het ras namelijk 'Maltezer leeuwtje' op de papieren zal zetten.
http://www.maltezervereniging.nl/home.html
De site van de Nederlandse Maltezer vereniging. Me dunkt dat zij weten waar ze het over hebben.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:09

het is idd een maltezer .. Knipoog
en tja wat ik hier van kan zeggen is dat je zelf heb gekozen voor een witte hond .. !!
en als je dan een hond heb wat lekker ravot heb je gewoon "pech " haha ...
iedere dag een vacht nat maken van een hond is ook niet goed /nodig ..

wat je kan gebruiken voor de kont bekje etc zijn e.v.t baby doekjes ..! Knipoog

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:34

LadyElmira schreef:
Hallo,

Ik heb een malthezer leeuwtje en zij is helemaal wit. In het begin moest ik haar elke dag wassen, uiteraard niet met shampoo maar wel met alleen water. Haar kont zat namelijk elke keer na het uitlaten onder de poep dus ze was bijna heel de dag nat. Nu doen we haar laten knippen elke keer, en zodra de haren bij de kont gaat groeien knip ik dat ook weer weg zodat er geen poep blijft hangen. Echter vind ze het nu dus leuk om overal met haar bekkie in te rollen dus is het bekkie altijd vies bruin of geel. Hoe houden jullie dit schoon? Na het eten is het bekkie weer vies en ik krijg het niet schoon met alleen water. Ik ga niet aan de knoei met babyshampoo, en ook geen normale shampoo (logisch). Dus wat kan ik dan wel gebruiken? Ik moet een shampoo of iets dergelijks hebben dat geen kwaad kan in het gezicht.

waarom geen baby shampoo als ik mag vragen??

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:23

Ja idd Malthezer Leeuwtjes bestaan echt NIET!!!!Het is een Maltezer,dat is de enigste ras benaming.Doe eens een heel klein beetje vaseline op de plaatsen waar ze snel vuil wordt,dit kan je ook doen bij de zg. traan strepen.Vaseline (heel klein beetje)voorkomt dat vocht en vuil vast plakken.Een heel oud fokkers middeltje.Heel veel succes ermee.. Ach gut

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:25

Idd, een maltezer. Maar mensen, waar zijn we mee bezig om meteen zo banketstaaf te reageren? Daar ging het bij deze niet om.
Tja, over dat wit betreft. Er is wel speciale shampoo voor te krijgen bij trimsalon groothandels ed, en gewone winkels, maar je hebt idd zelf gekozen voor een wit jhondje..
Succes ermee!
Groetjs, mij

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:28

De meeste mensen noemen een kruising met een maltezer een maltezer leeuwtje, de papieren die je bedoelt zal wel het paspoort zijn, waar de eigenaar zelf de gegevens in kan vullen.

Onze witte (bijna nooit tezien) poedelmaakt zich ook altijdvies, maar dan droog ik hem af of ik borstel hem even, de mond en het kontje zijn niet zo'n probleem doordat ik deze kort hou. ALs er een keer iets hangen blijft dan inderdaadeven afvegen met een babydoekje.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:32

Lekker belangrijk of 't nou een Malthezer of een Malthezer Leeuwtje is. Net zoals 't niet belangrijk is of mijn hond nou een Zwitserse of Amerikaans/Canadeese Witte Herder is.

Feit is: ze is net zo wit als jouw hond, en vind 't geweldig om de prut op te zoeken. Ik heb voor de ernstigste gevallen shampoo voor witte honden staan (te koop bij de dierenwinkel) waar ze giga fluffy van wordt, en "lekker" ruikt. Maar dat gebruik ik alleen als ze echt helemaal onder de modder zit. Anders laat ik 't gewoon opdrogen, en dan borsel ik 't eruit. Als het goed is blijft 't vuil sowieso namelijk niet zitten, althans bij de witte herders niet. 't Haar bij haar kont is minstens 5 cm lang, maar zelfs diarree blijft er niet in hangen.

Te veel vaseline trekt overigens weer vuil aan, dus daar moet je wel mee opletten.

Mijn witte hond is nu overigens helemaal groen, ik hoop dat grasvlekken ook uit te borstelen zijn... Haha!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:01

Vaseline moet dan ook zeer zuinig gebruikt worden,anders trekt het idd veel vuil aan.Voor de echte liefhebers van Maltezers is het wel belangrijk hoe ze heten.Er is dan ook duidelijk verschil te zien in beide soorten,de Maltezers zijn zo klein als bv een Yorkshire Terrier en hebben een hele lange zijde achtige en stijle vacht.De zg.Maltezer Leeuwtjes zijn iets groter en hebben duidelijk minder vacht,dus waarschijnlijk eens gekruist met??
Maar wat maakt het uit als je maar gelukkig bent met je harige vriendje toch?? Pling .

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:58

Ik gebruik voor mijn kruising maltezer altijd romance shampoo van jean peau. Als ie lang haar heeft was ik hem ongeveer eens in e 2 weken. Voordeel van deze shampoo is dat de vacht er ook minder van klit.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:33

Met gewoon uitkammen kom je meestal al een heel eind! Als het echt heel erg is (bijvoorbeeld van die poep-klitten) dan zou ik die gewoon wegknippen. Maar het zal inderdaad een stuk schelen nu het haar daar korter is. Haren rondom het bekje zou ik dan ook maar kort houden zodat er niet teveel troep in komt, aangezien jij blijkbaar een hondje hebt die het geweldig vind zichzelf vies te voelen Knipoog
Zelf heb ik ook een langharige hond, maar ik moet zeggen dat we er heel weinig aan doen. Het is gewoon niet zo'n viespeuk. Alleen als ze eens in iets heel smerigs heeft liggen rollen doen we haar onder de douche of 's zomers richt ik de tuinslang erop. Vervolgens weer een borstel erdoorheen en het probleem is opgelost.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:37

Mijn spierwitte Keeshondje houdt zichzelf schoon.
Die was ik niet.
Vandaag heeft hij nog lekker door de modder lopen racen bij de paarden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:16

Wij hebben een Tervuerense Herder en we borstelen hem (bijna) iedere dag.
Blijft zijn vacht mooi en hebben we ook niet veel last van haren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:20

ik he kruising malthezerx tibetaanse terrier, zwart met wit, en was het wassen en kammen zat
nu gaat 1 keer per 2 mnd de tondeuze erover en lekker kort

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:10

Wij hebben een maltezer die gek is om door de modder te rollen en door water te rennen. Ik doe er helemaal niks zelf aan. Als die opgedroogd is, is de meeste vuiligheid er wel uit. Om de 3 maanden word die getrimt, en daar tussen krijgt die een tussen beurt, en word die alleen gewassen en helemaal uitgekamt. Voor de verder rest doen wij er niks aan....

het is nml een hond en die wil ik zo veel mogelijk hond laten

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:44

assie schreef:
Feit is dat Maltezer leeuwtje niet bestaat.
Het is een Maltezer. Waar dat leeuwtje vandaan komt? Als je op internet zoekt kom je inderdaad vaker 'leeuwtje' tegen, dat is te wijten aan al die prutsers die niet weten waar ze het over hebben. En dingen maar klakkeloos overnemen.
Het ras is Maltezer.

Heb jij je hondje bij een echte fokker? Of een pretnestje? Of wat voor papieren? Kan me niet voorstellen dat een echte fokker van het ras namelijk 'Maltezer leeuwtje' op de papieren zal zetten.
http://www.maltezervereniging.nl/home.html
De site van de Nederlandse Maltezer vereniging. Me dunkt dat zij weten waar ze het over hebben.

Het hondje hebben wij met 9 jaar overgenomen van een vrouw die er geen geld meer voor had. Er zitten dus geen papieren bij, maar eigenlijk interesseert het me niet wat het is, bij ons zeggen ze al zolang dat ik het me kan herinneren malthezer leeuwtje, is het een hond..hond = hond daar gaat het nu niet om.

Ik lees even verder...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:48

Antheman schreef:
Mijn spierwitte Keeshondje houdt zichzelf schoon.
Die was ik niet.
Vandaag heeft hij nog lekker door de modder lopen racen bij de paarden.

Het punt is dat haar bekje zo enorm aan elkaar koekt van alles waar ze met haar bek in hangt dat ze er zelf last van gaat krijgen. Ze ziet er gewoon onverzorgt uit dan, overal kleef en dik aangekoekt. Dan haal ik dat weg en dan zit het er een uur later weer, waardoor het lijkt alsof we te beroerd zijn om haar te wassen.

Ik heb trouwens nergens gezegt dat mijn hondje spierwit moet blijven, ze mag vies worden zover het nog kan, en niet met het gevolg dat ze gewoon écht een vies hondje wordt. Babyshampoo wil ik niet gebruiken omdat dat voor baby's is, niet voor honden. Ookal gebruiken sommigen het wel voor dieren, ik wil gewoon een goed werkende hondenshampoo.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:16

Een goede shampoo voor de hond kun je het beste kopen bij een groothandel voor trimmersmaterialen (waar je als particulier ook gewoon kunt kopen of per postorder bestellen) of bij een trimsalon.
In dit geval zou ik kiezen voor een shampoo voor witte honden. Vaak zijn de shampoo's die je bij dergelijke zaken koopt super geconcentreerd en moet je ze voor gebruik met water aanlengen zodat je heel lang doet met één flesje.
Overigens verschillen shampoo's die voor mensen zijn gemaakt niet altijd zo heel veel met die voor honden, hoor. Ik was zelf mijn haar ook nog wel eens met volumeshampoo voor honden en dat gaat prima. Knipoog
Wat ook handig kan zijn om af en toe eens een vuil plekje bij te werken zonder direct de hele hond te hoeven wassen is droogshampoo. Die van Hery vind ik persoonlijk wel fijn, alleen jammer dat het wel erg sterk geparfumeerd is.
En babybillendoekjes kunnen inderdaad ook handig zijn om tussendoor eens even een vieze snuit o.i.d. af te vegen.

P.S.: Misschien een overbodige tip, maar ik noem 'm toch maar even: Wel altijd opletten dat je geen klitten in de vacht gaat wassen om ze dan weer op te laten drogen, want dan gaan die klitten er steeds moeilijker uit. Dus de hond klitvrij wassen of eerst wassen en dan m.b.v. een conditioner de vacht goed uitkammen voordat de hond opdroogt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:19

BeauBeau is ook een goedkope goede hondenshampoo.
Maar als ik jou was zou ik dus gewoon even de boel waar het blijft plakken kortknippen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 18:36

assie schreef:
Maar als ik jou was zou ik dus gewoon even de boel waar het blijft plakken kortknippen.

Ja en tot hoe kort dan? Ze gaat naar de trimsalon en daar knippen ze naar mijn idee zo kort mogelijk. Maar dan nog is het altijd kleverig. Heb zo'n idee dat ik gewoon een plakhondje heb genomen haha.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:45

Het poepverhaal is mij ook bekend met ons hondje. Hij maakt er ook altijd een bende van. Wij gebruiken dan ook natte doekjes om z'n kontje af te vegen na het uitlaten.
Hoe korter je de haren houdt, hoe beter je alles kunt schoonmaken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:46

LadyElmira schreef:
assie schreef:

Ja en tot hoe kort dan? Ze gaat naar de trimsalon en daar knippen ze naar mijn idee zo kort mogelijk. Maar dan nog is het altijd kleverig. Heb zo'n idee dat ik gewoon een plakhondje heb genomen haha.

wat geef je je hond te eten ..?? blikvoer ..??? Verdrietig

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:50

Ik weet niet helemaal wat ik me moet voorstellen bij het plakkerige dat jij bedoelt?
Tippie is ook wel eens plakkerig, maar dat maakt me nooit zoveel uit. Een keertje door het gras rollen en het is weer weg.

Foto?