Ik heb sinds 2 weken de hamster Freddy op bezoek,hij is van mijn zus, ze is op reis. Ze heeft nooit veel naar hem omgekeken en zit dus er niet erg mee in, ze zal er dus ook geen grote kosten aan doen. Volgens mij is het al een oud beestje, zij heeft hem nog geen jaar. Nu ging alles goed, maar sinds gisteren gaat het mis. Ik geef Freddy elke middag een klein brokje appel en dat vindt hij superlekker dus snelt hij uit zijn hokje.
Gisteren komt hij al wankelend uit zijn hokje en valt gewoon om. Vandaag terug hetzelfde. Hij loopt met zijn kopje scheef, wankelt en valt om. Hij wil zijn laddertje op voor eten en kletst achterover op de grond. Ik heb zijn bakje direct bij hem gezet en hij begon goed te eten. Als ik hem op tafel laat rondlopen dan is het alsof zijn achterhand niet mee wil en hij verliest de hele tijd zijn evenwicht.
Het lijkt wel een neurologisch syndroom of een oorsteking, kan dat? Zijn oortje doet wel geen pijn.
Ik mag er niet mee naar de dierenarts van mijn zus, maar ik ga het toch doen straks op mijn kosten, ik kan geen beestje zien lijden. Zijn er ondertussen mensen die me kunnen helpen? Die weten wat het is of veel ervaring hebben met hamsters?
alvast bedankt...