antivlooienspul v/d kruidvat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

antivlooienspul v/d kruidvat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:40

ik was gister bij de kruidvat, zie ik daar antivlooien spul staan voor hond en kat, voor 5 euro..
mn ouders wilden het wel proberen, aangezien dat andere spul zo ontzettend duur is, dus dachten we, de ene maand de goedkopere en de andere maand de dure.
maar zolang je geen vlooien hebt weet je ook niet of het werkt..
dus mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit spul?

Masada

Re: antivlooienspul v/d kruidvat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:49

Weet je welk merk het is?
Mijn ervaring is dat de middelen die je bij de DA koopt sterker zijn en dus beter werken.
Ik zelf zou nooit zoiets bij het Kruitvat kopen.
Het risico dat ze er ziek van worden is groot(net zoals van frontline) of het spul werkt niet afdoende.
Als je beest je lief is koop je goede spullen via de DA.
Zelfs in een dierenwinkel hebben ze niet de goede kwaliteit antivlooienmiddelen.
Niet aan beginnen dus.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:02

niet aan beginnen hoe verleidelijk het ook al qua prijs. koopt gewoon frontline of strongehold bij de dierenarts of in de dierenwinkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:03

Wij gebruiken het voor de hondjes, het werkt precies zo lang als op de verpakking staat. Ik heb er nu al 3 jaar goede ervaringen mee. Lachen

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:05

miekelover schreef:
niet aan beginnen hoe verleidelijk het ook al qua prijs. koopt gewoon frontline of strongehold bij de dierenarts of in de dierenwinkel

Van frontline kunnne de dieren erg ziek worden.
Tegenwoordig is er nieuw spul te koop bij de DA.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:28

@Hopla; Kunnen, ja. Maar volgens mij kunnen honden van alle vlooie middelen wel ziek worden als ze niet goed op reageren. Onze honden en katten krijgen altijd Frontline en er is er nog nooit een ziek van geweest. Ik denk dus ook dat het eraan licht hoe je huisdier erop reageert.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:30

natuurlijk zal niet elk dier ziek worden van frontline maar ik ken een aantal honden waaronder dus onze ridgeback die er behoorlijk ziek van zijn geweest.
Het risico dat ze van frontline ziek worden schijnt hoger te zijn als dat van een ander merk.
En dit is niet alleen mijn bevinding.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:33

Die rommel van het kruitvat koop ik nooit meer. Ik heb nu drie katten met vlooien. Ze hebben er gewoon vlooien van gekregen, toen we nog een keer het goedje erop deden ging het nog steeds niet weg. Ik krijg van m'n moeder vanmiddag wat frontline voor ze.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 15:48

saroanda schreef:
Die rommel van het kruitvat koop ik nooit meer. Ik heb nu drie katten met vlooien. Ze hebben er gewoon vlooien van gekregen, toen we nog een keer het goedje erop deden ging het nog steeds niet weg. Ik krijg van m'n moeder vanmiddag wat frontline voor ze.

oke, duidelijk dus Lachen
Bedankt!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:45

HardcoreLady schreef:
@Hopla; Kunnen, ja. Maar volgens mij kunnen honden van alle vlooie middelen wel ziek worden als ze niet goed op reageren. Onze honden en katten krijgen altijd Frontline en er is er nog nooit een ziek van geweest. Ik denk dus ook dat het eraan licht hoe je huisdier erop reageert.

Wij gebruiken ook al jaren Frontline, nog nooit een zieke hond of kat er van gehad
En ook geen vlo of teek Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:52

Het werkt idd.voor geen meter,ze blijven gewoon vlooien houden.In dit geval is goedkoop dus duurkoop. Bij mijn honden werkt alleen Advange, te koop bij dierenarts en in de dierenwinkel.De dierenwinkel heeft ook goed vlooienspul te koop hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:53

goedkoop is duurkoop in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:21

Er zijn steeds meer en meer beichten op de markt dat vlooien resistent
zijn geworden tegen frontline...En dat klopt.
Ik heb hier een pers met vlooienallergie...De frontline deed zn werk niet meer dus het arem dier zat onder de korsten....
Ik heb daarna Stronghold geprobeert...dure bende, en je kan het maar per drie kopen..
Mooie rommel want ze loopt nu al een week met een plek in dr nek waar de stronghold opgedaan
is; mag ik dus ook niet meer gebruiken...

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:07

Goedkoop wil inderdaad niet zeggen dat het ook daadwerkelijk dezelfde werking heeft als een goed product als Frontline.
Ik werk zelf bij de Kruidvat, en ik heb zelden gezien dat klanten onze producten van het kruidvat tegen vlooien kopen. Dat wil ook wel wat zeggen vind ik. Knipoog
Ik gebruik voor mijn hond altijd frontline wat ik altijd koop bij de dierenarts.
Maar bij katten heb je meer risico op vlooien. Waardoor vaker gebruik van middelen als frontline noodzakelijk is. Het nadeel van vaker gebruik is dat veel vlooien er resistent er voor zijn geworden.. Waardoor je genoodzaakt ben op zoek te gaan naar vervangende middelen. Hiervoor kun je het beste naar de dierenarts gaan. Nadeel flink hoge kosten, maar je bent dan sneller en beter van vlooien af.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:37

Frontline is bij ons in de praktijk één van de meest verkochte producten. We hebben nog nooit een patient gehad die slecht is geworden van Frontline of dat het niet hielp. Wel is het zo dat bij de ene hond de werking langer houdt als bij de ander. Ook resistentie is hier niks van bekend. (wel kan resistentie tegen teken voorkomen). Ik zelf gebruik het ook al jaren en ook geen problemen.

Chiqa: Als jou kat er zo sterk op reageert heeft ze dan geen ander probleem? Waardoor ze irritatie enz. krijgt? (Is geen commentaar maar belangstelling in wat je zoal hebt gedaan)

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:10

Bij ons werkt het bij de kat wel en bij de hond niet. Dus ik denk dat het ook een beetje van je dier afhangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:05

Wilawander schreef:
: Als jou kat er zo sterk op reageert heeft ze dan geen ander probleem?

De DA zei dat sommige katten heel gevoelig op de vloeistof 'kunnen' reageren, ze krijgen dan een soort brandplekjes.
Dit gebeurd heel zeldsaam, en in het ergste geval kan je kat er blijvende kaalheis
aan overhouden...Dus niet onderschatten...Gelukkig is het een pers met veel haar Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:42

Chiqa schreef:
Wilawander schreef:

De DA zei dat sommige katten heel gevoelig op de vloeistof 'kunnen' reageren, ze krijgen dan een soort brandplekjes.
Dit gebeurd heel zeldsaam, en in het ergste geval kan je kat er blijvende kaalheis
aan overhouden...Dus niet onderschatten...Gelukkig is het een pers met veel haar Lachen

Oké. Hebben wij in de praktijk nog niet meegemaakt. Gelukkig.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:50

Chiqa schreef:
Wilawander schreef:

Wij hebben ook 1x het (goedkope) kruidvat vlooienmiddel gebruikt EN inderdaad heftige reactie, leek inderdaad op brandplekjes! Boos!
Heel zielig! Dat was dus eens en nooit weer.......

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:59

marleen_usar schreef:
goedkoop is duurkoop in dit geval.

Juist! Ja

Ik ben het ermee eens dat vlooienmiddelen niet altijd even goedkoop zijn.
Maaaaaaaar de hoeveelheid (huid)problemen veroorzaakt door vlooien en ander ongedierte die ik op mijn praktijk voorbij zie komen, is gewoon té groot!
Allergieen, hotspots en dergelijke zijn dagelijkse problemen. Alleen omdat men niet wil investeren in een goed preventiemiddel, komen ze voor de kosten van een behandeling te staan.
Deze is, logisch, veel meer aan de prijs.

Problemen met Frontline betreffende brandwondjes, heb ik ook nog nooit meegemaakt op de praktijk.
Ze zullen ongetwijfeld voorkomen.
Maar als het bij iemand in de buurt vaker voorkomt dan op andere plekken, zal ik gaan denken aan topografisch gelegen oorzaken. Of aan een bepaalde serie van de Frontline dat daar terecht is gekomen en op 1 of andere manier niet goed was.
Frontline hebben wij voor de hond de deur uitgedaan (wel degelijk ivm resistentie) en in plaats daarvan adviseren wij een nieuw middel: Prac-Tic, ook werkzaam tegen teken.
Voor katten blijft Frontline de enige optie voorlopig, zolang er niks anders op de markt is.

Persoonlijk zal ik nooit spullen bij de kruidvat, supermarkt of zelfs dierenspeciaalzaak kopen voor mijn beest, puur omdat de middelen die daar verkrijgbaar zijn, vaak bij de dierenarts de deur uit zijn gegaan wegens resistentie.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:15

Fielychi schreef:
Voor katten blijft Frontline de enige optie voorlopig, zolang er niks anders op de markt is.
Exil! Natuurlijk zijn er dieren die overgevoelig zijn voor vlooienmiddelen. Maar deze zijn wel uitzondering op de regel - bij de A-merken in ieder geval.

Wij hebben voor onze poes ook een tijdje goedkoop/frontline afgewisseld, de goedkope hadden we gekocht omdat we er een gratis vlooienkammetje bij kregen Clown . Onze poes deed 't er prima mee. Maar voorkomen is beter dan genezen, als onze voorraad Frontline op is, gaan we over op Exil, en weer terug als die voorraad op is. Dat is zo'n beetje de enige manier om resistentie te beperken.

Oohw, en Frontline wat je bij de dierenarts koopt is dezelfde Frontline die de dierenwinkel verkoopt hoor Haha! Dus de dierenarts verkoopt niet standaard betere middelen dan de dierenwinkel. De DA zal wel een beter middeltje hebben voor de pers van Chiqa, maar voor "gewone" dieren zullen ze toch Frontline verkopen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:19

saroanda schreef:

Ik had dit ook bij mijn hond en kat er opgedaan en kreeg idd ook het idee dat ze er nog meer vlooien van kregen. Heb er nu maar gewoon weer frontline op gedaan en de vlooitjes zijn nu weg Haha!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:39

Hester schreef:
Exil! Natuurlijk zijn er dieren die overgevoelig zijn voor vlooienmiddelen. Maar deze zijn wel uitzondering op de regel - bij de A-merken in ieder geval.

Wij hebben voor onze poes ook een tijdje goedkoop/frontline afgewisseld, de goedkope hadden we gekocht omdat we er een gratis vlooienkammetje bij kregen Clown . Onze poes deed 't er prima mee. Maar voorkomen is beter dan genezen, als onze voorraad Frontline op is, gaan we over op Exil, en weer terug als die voorraad op is. Dat is zo'n beetje de enige manier om resistentie te beperken.

Oohw, en Frontline wat je bij de dierenarts koopt is dezelfde Frontline die de dierenwinkel verkoopt hoor Haha! Dus de dierenarts verkoopt niet standaard betere middelen dan de dierenwinkel. De DA zal wel een beter middeltje hebben voor de pers van Chiqa, maar voor "gewone" dieren zullen ze toch Frontline verkopen.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: bij ons op de praktijk is voorlopig de enige optie Frontline. Knipoog
Dierenspeciaalzaken moet ik niks van weten.

Dat de Frontline bij de DA hetzelfde is als bij de dierenspeciaalzaak, dat weet ik ook wel, lijkt mij logisch ook.
Nogmaals: ik ben gewoon geen fan van dierenspeciaalzaken (no offence!) en een dierenarts verkoopt wel degelijk betere middelen dan een dierenspeciaalzaak, tenzij het hetzelfde middel is natuurlijk, zoals Frontline.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:26

Ach, ik geloof juist weer bijna niet in de produktverkoop van de dierenarts, omdat 't hier ook om winst gaat. Zo kreeg ik speciaal dieetvoer voor m'n poes, de DA vond haar namelijk te dik. Ze begon met een gewicht van 5,1 kilo, na maanden op dieet te zijn komen we terug voor controle: ze weegt 5,1 kilo. Zegt de DA "ohw, dus het gaat wel goed met het dieeten".

Nu de poes arthrose heeft, krijgt ze J/D van Hills (gekocht bij DA), maar aangezien dezelfde werkzame stoffen ook in dierenwinkel-voeders (niet alle, maar wel enkele) zitten, zullen we dit onbetaalbare voer waar ze ontzettend van gaat verstoppen niet meer kopen.

Omdat dierenartsen aanzien hebben, kunnen ze veel meer verkopen dan de gewone dierenwinkel dat kan. Het grootste deel van de winst van een dierenarts ligt in de verkoop van voer. Maar ik heb het geluk een geweldige dierenwinkel-meneer te hebben, die me begeleidt in de opvoeding van m'n jonge hond, me helpt de beste producten uit te zoeken voor zowel hond als kat (passend bij mijn dieren, niet bij zijn winst!) en me eerlijk dingen af of aanraadt. Als mensen om vlooienmiddelen komen vragen, vraagt ie eerst wat voor dier en hoe oud (eventueel hoe groot), en dan wat men 't liefste heeft (pipetjes, spray, enz voor antivlo, of pil, pasta, enz voor antiworm) - en dan komt de merkkeuze.

Ik geef wel toe bij vele andere dierenspeciaalzaken een aantal vraagtekens te zetten.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:39

Tja zelf zou ik nooit zoiets kopen bij de kruidvat. Voor mijn hond gebruik ik Frontline aangezien ik daar goede arvaringen mee heb.