Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miekelover schreef:niet aan beginnen hoe verleidelijk het ook al qua prijs. koopt gewoon frontline of strongehold bij de dierenarts of in de dierenwinkel
saroanda schreef:Die rommel van het kruitvat koop ik nooit meer. Ik heb nu drie katten met vlooien. Ze hebben er gewoon vlooien van gekregen, toen we nog een keer het goedje erop deden ging het nog steeds niet weg. Ik krijg van m'n moeder vanmiddag wat frontline voor ze.
HardcoreLady schreef:@Hopla; Kunnen, ja. Maar volgens mij kunnen honden van alle vlooie middelen wel ziek worden als ze niet goed op reageren. Onze honden en katten krijgen altijd Frontline en er is er nog nooit een ziek van geweest. Ik denk dus ook dat het eraan licht hoe je huisdier erop reageert.
Wilawander schreef:: Als jou kat er zo sterk op reageert heeft ze dan geen ander probleem?
Chiqa schreef:Wilawander schreef:: Als jou kat er zo sterk op reageert heeft ze dan geen ander probleem?
De DA zei dat sommige katten heel gevoelig op de vloeistof 'kunnen' reageren, ze krijgen dan een soort brandplekjes.
Dit gebeurd heel zeldsaam, en in het ergste geval kan je kat er blijvende kaalheis
aan overhouden...Dus niet onderschatten...Gelukkig is het een pers met veel haar
Chiqa schreef:Wilawander schreef:: Als jou kat er zo sterk op reageert heeft ze dan geen ander probleem?
De DA zei dat sommige katten heel gevoelig op de vloeistof 'kunnen' reageren, ze krijgen dan een soort brandplekjes.
Dit gebeurd heel zeldsaam, en in het ergste geval kan je kat er blijvende kaalheis
aan overhouden...Dus niet onderschatten...Gelukkig is het een pers met veel haar
marleen_usar schreef:goedkoop is duurkoop in dit geval.
Fielychi schreef:Exil! Natuurlijk zijn er dieren die overgevoelig zijn voor vlooienmiddelen. Maar deze zijn wel uitzondering op de regel - bij de A-merken in ieder geval.Voor katten blijft Frontline de enige optie voorlopig, zolang er niks anders op de markt is.
saroanda schreef:Die rommel van het kruitvat koop ik nooit meer. Ik heb nu drie katten met vlooien. Ze hebben er gewoon vlooien van gekregen, toen we nog een keer het goedje erop deden ging het nog steeds niet weg. Ik krijg van m'n moeder vanmiddag wat frontline voor ze.
Hester schreef:Exil! Natuurlijk zijn er dieren die overgevoelig zijn voor vlooienmiddelen. Maar deze zijn wel uitzondering op de regel - bij de A-merken in ieder geval.
Wij hebben voor onze poes ook een tijdje goedkoop/frontline afgewisseld, de goedkope hadden we gekocht omdat we er een gratis vlooienkammetje bij kregen. Onze poes deed 't er prima mee. Maar voorkomen is beter dan genezen, als onze voorraad Frontline op is, gaan we over op Exil, en weer terug als die voorraad op is. Dat is zo'n beetje de enige manier om resistentie te beperken.
Oohw, en Frontline wat je bij de dierenarts koopt is dezelfde Frontline die de dierenwinkel verkoopt hoorDus de dierenarts verkoopt niet standaard betere middelen dan de dierenwinkel. De DA zal wel een beter middeltje hebben voor de pers van Chiqa, maar voor "gewone" dieren zullen ze toch Frontline verkopen.