Onze Anouk (poes) gaat morgen slapen (huil)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Onze Anouk (poes) gaat morgen slapen (huil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 14:13

Ik moet het even kwijt. Onze Anouk (poes, 7 jaar) is aan het eind van haar Latijn, het is op.... Ze heeft al sinds ze klein is (half jaartje) allerlei problemen, vnl auto-immuunproblemen. Natuurgeneeskundigen, dierenartsen, ze kunnen haar niet meer helpen. Anouk krijgt al jaren Moderin-injecties omdat ze anders zweren in haar bekkie krijgt en dus niet kan eten. Helaas 'doen' die injecties nu niets meer. Het helpt gewoon niet meer. Ze is vreselijk mager, wassen gaat niet, en ze gaat erg hard achteruit. Het is te zielig voor woorden, onze lieve Nookie.

Altijd vrolijk, altijd blij, aanhankelijk, maar nu een schim van zichzelf. We hebben nog één optie en dat is alle tanden laten trekken omdat dat volgens nieuwe ontwikkelingen nog wel eens wil helpen. We zijn alleen bang dat ze in deze staat dat niet meer aankan en de Moderin heeft al zoveel kapot gemaakt.

We hebben besloten dat het genoeg is. Morgen gaan we haar naar het paradijs brengen. Onze lieverd. Zijn er nog meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt met hun poes. Want de uiteindelijke beslissing is zo moeilijk, zo definitief (uiteraard). Hier nog een foto van het zonnetje in huis:

Afbeelding

MissyTara

Re: Onze Anouk (poes) gaat morgen slapen (huil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:15

Heel veel sterkte, het is altijd moeilijk een dier te verliezen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:16

Wat ontzettend erg voor jullie. En wat een mooie kat. Ik vind het heel dapper dat je deze beslissing hebt durven nemen en je dier niet langer laat lijden. Heel veel sterkte.

natasja1991

ahg meid, dit is vreselijk voor je.

ik hoop dat morgen al haar pijn en lijden weg is.

veel sterkte Ach gut

babbel7

Wat een mooie poes!
Moedige beslissing die je neemt hoor. Heel veel sterkte morgen en de komende tijd.

marleen_usar

Ach wat naar, heel veel sterkte van mij hoor.Maar hou je zelf wel voor dat het beter is voor de poes,ik ben blij dat jullie de keus hebben gemaakt.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:19

Ik heb het met twee van onze katten gehad, ze kwamen uit een nestje van drie maar ze hadden alle drie de kattenziekte.
Ik heb ze er helemaal op geholpen maar toch de grootste werd benauwd op een dag lag hij languit op de vloer naar adem te happen dus met spoed naar de dierenarts eenmaal daar bleek er niets meer aan te doen dus moest ik hem daar laten.
Een jaar later de andere kater ook hoesten en benauwd met prednison werd alles iets beter maar hoe ouder hij werd hoe benauwder hij werd , dat was zo'n toffe kat maar ook helaas de beslissing moeten nemen hem in te laten slapen hij had geen katwaardig bestaan meer .
Twee keer zelf de beslissing genomen maar geen spijt gehad .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:21

wat triest zeg

dapper dat je deze beslissing maakt.
ik heb ook vorig jaar de keuze moeten maken, bij een kitten van 10 weken nota bene,
heb er heel veel verdriet om gehad, maar uiteindelijk zijn de diertjes beter af in de hemel dan hier op aard.
heel veel sterkte morgen !

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:22

heel veel sterkte! geniet nog maar ff goed van dr.. heb afgelopen 2 jaar ook 2 katten moeten inlaten slapen...
Als t niet meer gaat, gaat t gewoon niet meer! Vaak tonen katten ook niet hoeveel pijn ze hebben. Je kan eindeloos blijven vechten, maar ik denk dat je ze haar nu onder narcose brengen ze toch al niet meer wakker wordt.. Hopenlijk kan ze straks lekker slapen..
Nog maals heel veel sterkte en blijf haar herinneren zo als ze in haar goede dagen was!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:28

Ten eerste wat een mooie kat!!

Ik heb een kat gehad die inderdaad steeds ontstekingen in zijn bekkie had. Steeds antibiotica en ontstekingsremmer en dan ging het weer even beter. Maar steeds kwamen de ontstekingen terug. Uiteindelijk stelde een inval-dierenarts voor om inderdaad alle tanden te laten trekken. Het is een nogal bijzondere beslissing maar steeds die ontstekingen waren ook geen optie. Dus de knoop doorgehakt en er geen seconde spijt van gehad. De kat knapte op en werd weer zijn drukke zelf. Toen viel het ook pas op hoe sloom hij was geworden. Uiteindelijk at hij ook alles weer zelfs harde brokjes Haha! Hij heeft na dat hele gebeuren nog 8 jaar in blakende gezondheid geleefd. Helaas hebben we hem op zijn 15-de laten inslapen omdat zijn nierfunctie sterk was verminderd.

Voor onze kat was het trekken van de tanden een uitkomst. Maar goed, die was op dat moment niet verzwakt en, op die ontstoken bek na, gezond.

Sterkte met de beslissing.... Ach gut

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 14:35

Ik had dat graag nog gedaan, fransje23, wat jij beschrijft, maar ons werd pas een week terug verteld dat dit een optie is. Te laat dus eigenlijk, want ze zoekt nu plekjes om zich te verstoppen (om te sterven denken we) dus we houden haar binnen. Er is gewoon niets meer te doen voor haar.

Bedankt iedereen voor de steun. Ik zit de hele tijd de janken maar toch helpt het wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:51

Heel veel sterkte, en wat erg dat niets hielp...
Ik heb hier ook een kat zitten die veel moderin heeft gekregen, chonische FORL...
Bij mij hielp de natuurgeneeswijze wel, zal het topic eens opzoeken waar mn verhaal staat...
Ben ook al ruim een jaar of 2 bezig met zn bekje...
Gelukkig dat hier op tijd de juste medicatie heb gevonden....Wat afschuwlijk dat dit bij jou niet gelukt is..
Je kan iig niet zeggen dat je er niets aan heb gedaan...

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:52

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 18:58

Wat fijn dat het aanslaat bij jou! We zitten hier te genieten van onze laatste momenten met Nook. Gosh wat is dat moeilijk, weten dat het je laatste avond samen is.....Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:11

Nou dat is het zéker, afschuwlijk!!
Maar nogmaals..je heb alles gedaan wat in je macht zit...
je heb een hart voor je dier....
Nogmaals, ik wens jou ontzettend veel sterkte....
Het is of je een mens verliest...en jij moet ook nog eens beslissen over zijn lot.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:35

Ook ik heb dit jaar al 3 katten in moeten laten slapen (2x FIP 1x hersenbloeding) Omdat ik vrijwilliger ben in het asiel (en de grootste "opknapprojecten" zelf mee naar huis neem) ken ik deze problemen- tenminste als het geen Felv is waar we het over hebben als autoimmuumziekte. Ik heb al veel katten op zien knappen door gewoon alle kiezen te laten trekken. Soms is er gewoon geen oorzaak te vinden. De ontstekingen in de bek leiden ook tot ontstekingen in de nieren, of zelfs nierfalen.

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:36

Heel veel sterkte met het dragen van dit verlies Ach gut

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:42

Yinari schreef:
Ik had dat graag nog gedaan, fransje23, wat jij beschrijft, maar ons werd pas een week terug verteld dat dit een optie is.

In ons geval was het ook een optie van een inval-dierenarts. Grote kans dat we er anders nooit op gekomen waren. Raar eigenlijk, vaak werkt het goed en de kat heeft geen problemen met een tandloos-bestaan.

Geniet nog maar even van die mooie kat en, nogmaals, heel veel sterkte Ach gut

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 22:51

Dank jullie wel! We proberen alle bijzondere trekjes van haar in ons op te slurpen, maar eigenlijk kennen we ze allang.

Het is wel zuur dat ze misschien veel ouder was geworden als we dat van de tanden eerder hadden geweten. Blijkbaar moet het zo lopen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:07

Ach lieverd.... Ach gut

Wat verschrikkelijk voor je... het is zo erg, je ziet het al zo lang aankomen, en dan komt het moment dat je een keuze móét maken, terwijl je weet dat je eigenlijk moet kiezen voor datgene dat je niet wilt.

Dat jullie het zo laat te weten komen dat er misschien een andere optie was geweest: kennelijk heeft het inderdaad zo moeten zijn. Maar het heeft ook zo moeten zijn dat ze zoveel mooie jaren bij jullie heeft doorgebracht, en de vreugde die ze jullie schonk, hebben jullie haar ook gegeven.

Heel dapper, heel erg veel succes morgen, en ze zal zelf zeker weten dat dit ook het beste is.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:27

heel veel sterkte ermee, het is een moeilijke beslissing!
voor ons was het niet een kat maar een hondje die we moesten laten inslapen vorige maand door auto imuum ziekte.... dus ik weet enigzins hoe je je voelt...en dat was de hond van mn moeder, niet eens van mij en ik zat te blubberen als een klein kind, maar het huilen helpt!
als je kat zich gaat verstoppen is ze al in feite aan het doodgaan en kan je niks meer voor haar doen dan haar op weg te helpen en dat is het aardigste voor haar wat je kan doen, hoe ontzettend moeilijk dat ook is...
makkelijk word het nooit een dier dat geliefd is in te laten slapen, helemaal niet als ze nog zo jong zijn...
ik wens je heel erg veel sterkte en geef dr nog een flinke knuffel van iedereen hier en natuurlijk ook van jezelf!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:54

Vanmiddag om vier uur gaat het gebeuren. Khirshanta , heel mooi gezegd. Weer tranen Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:56

Heel veel sterkte vanmiddag en de moeilijke tijd die je toch in gaat.. Je weet dat je het beste voor je poezenbeest doet maar t is keihard natuurlijk om zoiets te moeten beslissen. Dikke knuffel voor julle beiden Ach gut

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:58

heel veel sterkte, ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, ookal is hij erg moeilijk, en doet hij pijn.
Dikke knuffel voor jou en iedereen!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:21

Knuffel in ontvangst genomen, bedankt!