wie heeft er een eekhoorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

wie heeft er een eekhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:27

Wij kunnen 2 eekhoorns van iemand over nemen. Maar ik wil dat pas doen als ik er meer info over weet. Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van.

Wat zijn jullie ervaringen met eekhoorns?
Wat geven jullie ze te eten?
Wat voor een kooi hebben jullie?
Hoe moet je ze onderhouden bv met kooischoonmaken enz.

Oja weet iemand nog goede sites over eekhoorns(ik kan niet echt veel vinden op internet)

Alvast bedankt
groetjes ninja

ELpatcho

Re: wie heeft er een eekhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:28

eekhoorns? moeten die niet lekker in bomen rond scheuren?!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:29

ik weet er ook niets van maar als ik eekhoorns zou hebben zou ik ze in een soort van voliere steken zo met bomen zodat ze veel klim en klauter ruimte hebben !!!!!! want dat hebben ze nodig en eten??? noten he eikels vooral en kastanjes etc...
edit:al zou ik ze liever terg vrijlaten in de vije natuur maar als het echt moet met de methode hierbove
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 21-07-07 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

shillelagh

ja zo zie ik ze tenminste....eekhoorns al huisdier?

Tiffany

Het lijkt mij ook niet verstandig om die als huisdier te hebben..
Waarom wil je een eekhoorn?

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:30

ELpatcho schreef:
eekhoorns? moeten die niet lekker in bomen rond scheuren?!

Vogels horen toch ook rond te fladderen Clown ?

ontopic: euh, ik zou misschien bij een dierentuin(of iets anders) vragen ofzo? Die zullen er wel vanaf weten denk ik.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:30

ik heb nog nooit gehoord van eekhoorns als huisdier! weet je zeker dat dit legaal/normaal is?! ik zou er niet mee kunnen leven om zulke energieke beestjes op te sluiten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:31

Een vriendinnetje van mij heeft vroeger eekhoorns gehad. Er was toen ongetwijfeld een reden om die diertjes in gevangenschap te houden. Ik zou haar om meer info kunnen vragen. Mocht je dat willen, pm me maar.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:31

LaUrOssssss schreef:
ik weet er ook niets van maar als ik eekhoorns zou hebben zou ik ze in een soort van voliere steken zo met bomen zodat ze veel klim en klauter ruimte hebben !!!!!! want dat hebben ze nodig en eten??? noten he eikels vooral en kastanjes etc...

Ja ik weet dat ze veel ruimte nodig hebben. Ik wil ze buiten houden en zelf een kooi maken(oke mijn vriend haha) zodat ze veel kunnen klimmen enz.

Ik weet er wel iest van af maar ik wil het graag horen van mensen die echt eekhoorns hebben. Ik wil wel dat die beestjes een goed leven hebben haha

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:31

eekhoorns moeten een soort vogel voliere hebben( daar zitten die ik iken ook in) veel klim en ren ruimte ook in d ehoogte. ze kregen dacht ik voer voor knaagdieren en verder fruit en noten enz.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:32

Eekhoorns zijn niet zomaar huisdieren, ze moeten echt een flinke kooi hebben en het zijn geen knuffels! Ook zitten ze beter in een buitenhok dan een binnenhok (zijn nou eenmaal wilde dieren).

Weet je wat voor soort eekhoorntje het is?
Boeroendoeks worden het meest gehouden geloof ik

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:34

ELpatcho schreef:
ik heb nog nooit gehoord van eekhoorns als huisdier! weet je zeker dat dit legaal/normaal is?! ik zou er niet mee kunnen leven om zulke energieke beestjes op te sluiten

het is legaal om een eekhoorn als huisdier te hebben hoor. Google maar eens. Je mag niet alle soorten hebben maar heel veel soorten wel.
Als ze een hele ruime kooi hebben zitten ze niet echt opgeloten hoor. En die eekhoorns zijn niet anders gewend. Als ik ze vrij zou laten in een natuur dat is pas zielig. Ze kunnen hun eigen eten niet eens vinden dan.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:35

Beetje apart eekhoorn als huisdier, mijn ex had een stinkdier en geloof me zo'n dier is geen pretje, die horen in het wild te lopen! en kunnen best agresief zijn

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:36

Ik ben 24 jaar en ik wil ze niet als knuffeldieren ofzo. Maar ik kon ze overnemen omdat ze anders bij een opvang te recht zouden komen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:38

jeetje wat een reacties hier haha. Ik vraag gewoon naar info. Het zijn ook geen eekhoorns die uit de natuur zijn gehaald om in gevangenschap te moeten leven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:38

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:41

BrittKitt schreef:
Stinkdieren zijn ook wel even iets anders dan grondeekhoorntjes..
http://www.eznc.org/primosite/show.do?ctx=25145,62880

Dank je voor die tip. Eindelijk een reactie waar ik iets aan heb Knipoog . Ik probeer me ook goed vooraf te informeren over eekhoorns en niet gelijk een te nemen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:49

Hoe wil je ze dan houden? in een kooi of gewoon los? nooit van gehoort iemand met een eekhoorntje. wel leuke diertjes

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:52

Wat leuk eekhoorntjes Haha! , schattige diertjes
Hier hebben we er heel veel zo´n leuk gezicht hoe ze van boom naar boom springen vooral in het najaar.
Misschien heb je hier iets aan:
Citaat:

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:53

Kimonoo schreef:
Hoe wil je ze dan houden? in een kooi of gewoon los? nooit van gehoort iemand met een eekhoorntje. wel leuke diertjes

Ik wil ze buiten houden. In een grote kooi die goed breed en hoog is. Daarin veel takken enz en een schuilplek. Maar het is ook nog niet zeker dat ik ze ga overnemen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:55

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:05

Weet je ook wat voor eekhoorns het zijn ? Hier op de markt in Genk ( belgie ) kun je ook eekhoorns kopen maar die zijn speciaal gefokt om in huis te houden. Je zou ze het best buiten kunnen houden met een grote stevige kooi rond een paar bomen zodat ze nog kunnen klimmen. Ze eten eikels kastanjes en dat soort dingen, vraag anders even in een Dierenwinkel of ze daar niks hebben speciaal voor eekhoorns of misschien tips. Let wel op, ze kunnen erg gemeen bijten ! Dus het zijn zeker geen knuffeldieren. Vraag anders even aan de persoon waarvan je ze kan over nemen , die zal vast nog wel wat tips hebben. Als je ze niet genoeg ruimte kunt geven denk ik dat je ze toch beter naar de opvang kunt laten brengen, die hebben vast ruimte en informatie genoeg om de beesten te onderhouden. Succes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:05

Ze worden zelfs aangeboden op marktplaats...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 00:10

adoration schreef:
Weet je ook wat voor eekhoorns het zijn ? Hier op de markt in Genk ( belgie ) kun je ook eekhoorns kopen maar die zijn speciaal gefokt om in huis te houden. Je zou ze het best buiten kunnen houden met een grote stevige kooi rond een paar bomen zodat ze nog kunnen klimmen. Ze eten eikels kastanjes en dat soort dingen, vraag anders even in een Dierenwinkel of ze daar niks hebben speciaal voor eekhoorns of misschien tips. Let wel op, ze kunnen erg gemeen bijten ! Dus het zijn zeker geen knuffeldieren. Vraag anders even aan de persoon waarvan je ze kan over nemen , die zal vast nog wel wat tips hebben. Als je ze niet genoeg ruimte kunt geven denk ik dat je ze toch beter naar de opvang kunt laten brengen, die hebben vast ruimte en informatie genoeg om de beesten te onderhouden. Succes

Ik heb ruimte zat. Ik heb best een grote tuin en daar kan wel een kooi gebouwd worden. Hier in nederland kan je ze volgens mij alleen bij fokkers kopen. Maar idd in belgie wel bij een dierenwinkel. Ik heb daar al een zitten kijken naar een eekhoorn alleen dat was een slechte dierenwinkel want ze wisten er niets van af

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:22

Nooit zo'n dier kopen bij een dierenwinkel hoor
Ga op zoek naar een hobbyfokker en mensen die er ook écht wat vanaf weten.