Muisjes voor de deur..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Muisjes voor de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:04

Oke, wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe kat, en nu is hij hier wel al gewend.
Maar nou brengt hij dus elke dag wel 2 muizen of vogeltjes.

Meestal zijn ze dan wel dood, maar soms legt hij ook wel eens nog een levend muisje voor de deur, die dan gewoon stil ligt, maar wel ademt.
Dan hebben ze dus ook vaak een wond in de buik, maar soms dan weer niet, dan is er niks mee aan de hand, maar dan blijven ze wel gewoon liggen.

Wat kan ik met die muisjes doen, als ze nog leven. Want ik ga ze niet afmaken, dat kan ik niet, maar ik vind het ook weer zielig om ze te laten liggen.
Onze kat legt ze alleen maar voor de deur, verder doet ie er niks mee.

Dus wat kan ik dan met die muizen doen?
Groetjes Charissa Doei!

benangelique

Re: Muisjes voor de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:06

de muizen misschien naar een groenvoorziening in de buurt brengen? als ze dan nog leven kunnen ze een veilig heenkomen zoeken.
doodmaken zou ik ook niet durven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:07

komt me heel bekend voor, bij ons zijn ze wel dood Ja, als ze alleen nog maar ademen en een gigantische wond hebben zou ik ze persoonlijk wel afmaken, dat is ook een hel voor die beestjes, wss mankeert er wel wat aan als voor de deur liggen, nekje gebroken oid

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:08

tsja, ik zal dan toch een emmer water naast de deur leggen, schepje erbij. Als er dan zo'n levend muisje bij je bezorgd word in het water doen, dan is ie zo dood Lachen Klinkt cru, maar is beter voor t muisje Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:19

Sisco4life schreef:
tsja, ik zal dan toch een emmer water naast de deur leggen, schepje erbij. Als er dan zo'n levend muisje bij je bezorgd word in het water doen, dan is ie zo dood Lachen Klinkt cru, maar is beter voor t muisje Lachen

Ja meestal laat ik het aan mn vader over, maar die is overdag niet thuis,
en dat vind ik toch best wel een beetje eng om te doen.
Maarja, emmertje water zou ik nog wel kunnen doen denk ik. Dat is toch beter voor het muisje.

benangelique schreef:
de muizen misschien naar een groenvoorziening in de buurt brengen? als ze dan nog leven kunnen ze een veilig heenkomen zoeken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat een groenvoorziening is Bloos

dees_daan schreef:
komt me heel bekend voor, bij ons zijn ze wel dood Ja, als ze alleen nog maar ademen en een gigantische wond hebben zou ik ze persoonlijk wel afmaken, dat is ook een hel voor die beestjes, wss mankeert er wel wat aan als voor de deur liggen, nekje gebroken oid

Kan het niet zijn dat ze in shock zijn ofzo? Of dat ze net doen alsof ze dood zijn zodat de kat er niet meer achteraan rent.
Dat doen beesten toch ook wel eens?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:20

een groenvoorziening is een mooi woord voor een grasveldje of weilandje bij je in de buurt.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:21

Een groenvoorziening is een klein bosje oid een plekje waar bomen en struiken staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:23

volgens mij doen muizen dat niet, en als je kat wegloopt, blijven ze dan ook liggen? ik denk toch dat er iets gebroken is als ze blijven liggen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:25

Nouja, onze kat gaat altijd keihard en raar miauwen en hij blijft bij het diertje totdat die is opgeruimt.
Maar als er iets gebroken is, zou je dat ook op een of andere manier kunnen zien of voelen?
(wij hebben van die hele mooie plastic handschoentjes dus weer maar gerust Tong uitsteken )
Maarja, wij hebben achter ons huis dus een klein stukje bos, alleen daar haalt onze kat nou juist al die muizen vandaan.

En gisteren al een jong boomklevertje.
Soms word ik er wel gek van hoor, dan doe je de deur open en sta je bijna in een muis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:28

als je hem optild en in zijn nek voelt, kan je het wel voelen denk ik, ik heb er niet zo veel ervaring mee, omdat ze bij ons altijd dood zijn (muizen ratten, kikkers, vogels) 2 keer een levende duif gehad, geprobeerd op te lappen maar dat lukte niet

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:30

Als ze al halfdood zijn geven wij ze nogmaals aan de kat, die maakt er dan zo gauw mogelijk een einde aan. Dat beest met een wond hier en een wond daar, laten liggen vind ik onmenselijk.

Als ze al dood zijn gaan ze trouwens in de container, als ze nog leven maar enkel last van pootje hebben (bijvoorbeeld) dan zetten we ze binnen in een schoenendoos met hooi e.d. In de hoop dat het een kleine blessure is en hij na een weekje weer naar buiten kan. Helaas gaan ze vaak door stress de eerste nacht al dood, maar het is ook wel eens voorgekomen dat ze het na 2 dagen weer gewoon deden. Ja

Heb ook wel eens een babyvogel gevonden in de bek van 1 van de katten, beestje leefde nog gewoon de kat zat er enkel mee te spelen. Hebben toen een oude vogelkooi opgesnord, hem daarin gedaan en wormen gezocht in de grond. Sigaar Toen hij weer een beetje rustig was en begon te fladderen (3 uur later oid) hebben we de tralies van de kooi (bakje) afgedaan en hem buiten neergezet. Toen kwam mama hem gauw ophalen. Lovers

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:34

Ja wij doen dat altijd met vogeltjes die tegen het raam aanvliegen Tong uitsteken
Maar ik denk dat we als we de vogel weer aan de kat geven, hij hem dan niet aanneemt, omdat het enige wat hij doet is een muis of vogel vangen, naar de deur rennen, beestje op de grond leggen en kei hard miauwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:38

Riss schreef:
Ja wij doen dat altijd met vogeltjes die tegen het raam aanvliegen Tong uitsteken
Maar ik denk dat we als we de vogel weer aan de kat geven, hij hem dan niet aanneemt, omdat het enige wat hij doet is een muis of vogel vangen, naar de deur rennen, beestje op de grond leggen en kei hard miauwen.

weet je waarom hij dit doet? dit is een teken van dankbaarheid, hij brengt jou iets, word dus niet boos, want voor hem is het een soort cadeautje

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:42

Fijne cadeautjes Tong uitsteken haha, verder zijn alle tips denk ik al gegeven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:44

Ilsje_ schreef:
Fijne cadeautjes Tong uitsteken haha, verder zijn alle tips denk ik al gegeven..

ja idd Sigaar zo hebben wij al een keer gehad dat de kat stond te schreeuwen voor de deur alsof ze vermoord werd, ik doe de deur open, ze kijkt me aan van kijk es wat ik voor je heb Haha! had ze een goudvis uit de vijver gehaald, ja fijn bedankt Koe

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:48

benangelique schreef:

Weet je dat niet dat muizen altijd weer terug komen van waar ze vandaan komen. Tong uitsteken

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:49

dees_daan schreef:
Ilsje_ schreef:

ja idd Sigaar zo hebben wij al een keer gehad dat de kat stond te schreeuwen voor de deur alsof ze vermoord werd, ik doe de deur open, ze kijkt me aan van kijk es wat ik voor je heb Haha! had ze een goudvis uit de vijver gehaald, ja fijn bedankt Koe

hahahahahahahahahahahahahaha Nagelbijten / Gniffelen
dees_daan schreef:
weet je waarom hij dit doet? dit is een teken van dankbaarheid, hij brengt jou iets, word dus niet boos, want voor hem is het een soort cadeautje

Ja ik weet het Clown Ik word ook zeker niet boos Tong uitsteken
Maarja, dat ie dan juist net denkt dat ik daar blij mee ben Nagelbijten / Gniffelen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:36

Een emmer water vind ik cru, verdrinkingsdood is een verschrikkelijke dood. Een flinke tik met een schep vind ik dan veel socialer voor het diertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:01

Ethelate schreef:
Een emmer water vind ik cru, verdrinkingsdood is een verschrikkelijke dood. Een flinke tik met een schep vind ik dan veel socialer voor het diertje.

ben ik het ook wel een beetje mee eens, maar als je dit niet durfd, dan is een emmer water beter dan het diertje een paar uur te laten liggen..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:25

En als je dus wel boos word op je kat, dan leert ie miss wel dat ie dat niet moet doen Lachen

Kan je altijd proberen. Alleen weet ik niet hoe je een kat straft Clown

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:14

Mijn kater heeft één keer een vogeltje gevangen.Ik schrok me dood en liet het vogeltje weg halen door een vriendin.Ik zij "is die dood?" ze antwoorde "ja hij is dood".
Ze gooide hem in de kliko en tot mijn grote schrik zag ik de volgende ochtend dat het volgeltje in de kliko nog leefde.
Hij was aangevreten,kon zijn ogen niet meer open doen maar ademde wel.
Ik heb een schep gepakt en hem dood geslagen.Mijn vriend was razend.Maar wat moest ik anders?
Beest lekker laten doorleven in de kliko?
Als je kat iets brengt wat niet meer levensvatbaar is en aangevreten en onder de wonden.Doodmaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:18

is toch lief! hij brengt cadeautje's voor je mee! hij vind je dus lief Lovers
alleen die diertje's..
Tja, in een emmer met water zou ik zelf niet kunnen.. 1 keer kreeg ik er 1 die echt niet meer te redden was, daar heb ik toen een doekje overheen gelegt en heb er heel hard op gestampt wel zo dat het in 1 keer gedaan was met dat arme musje Verdrietig
ben ook helemaal niet van het dieren doodmaken, ik maak ze meestal juist weer levend Clown
maar deze was echt niet meer te redden.. en verdrinken vind ik dan zo'n zielige dood.. dan merkt zo'n diertje eerst nog weer dat die niet kan ademen en ademd allemaal water naar binnen.. Nagelbijten / Gniffelen
zo zou ik zelf ook niet dood willen gaan..

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:35

In een emmer water vind ik ook een beetje cru.
Wat je kan doen is het muisje in een plastic zak stoppen en deze met een noodvaart tegen de muur aan zwiepen. Dan is t muisje ook dood en het gaat een stuk sneller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:53

Sisco4life schreef:
En als je dus wel boos word op je kat, dan leert ie miss wel dat ie dat niet moet doen Lachen

Kan je altijd proberen. Alleen weet ik niet hoe je een kat straft Clown

denk niet dat dat gaat werken, en zou het ook zielig vinden, hij brengt jou iets om zijn dankbaarheid te tonen, en jij straft hem, daar snapt t beestje toch niets van? wat zou jij doen als je voor iemand een cadeau had gekocht, dat breng je, en ze beginnen te schreeuwen oid..
hij snapt toch niet waarom je hem straft, want het is toch juist goed bedoeld?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:59

nee verdrinkings dood is sociaal voor die muisjes! Gewoon er op stampen of kapot slaan met een schep... er is niks ergens dan dood gaan door verdrinking, weet je wat voor leidensweg dat wel niet is voor iemand?!

@DEES_DAAN: de katten bij het bedrijf waar ik werk weten heeeeel goed dat ze van de cavia's ratten vogels en konijnen af moeten blijven, en dat hebben we simpelweg geleert door er een keer onder te schoppen als ze er wel aankwamen... Katten kun je meer leren dan de meeste mensen willen zien!